کوالکام سه تراشه پایین‌رده و میان‌رده جدید معرفی می‌کند

شرکت کوالکام امروز به معرفی چیپست‎های رده پایین و میان‎رده‎ی جدید خود یعنی اسنپ‎دراگون 653، 626 و 427 پرداخت. این شرکت هم‎چنین اعلام کرد در طول سال گذشته، بیش از 400 طراحی شرکتی براساس چیپست‎های اسنپ‎دراگون سری 600 این شرکت صورت گرفته است. 300 مدل از آن‎ها در حال حاضر ارائه شده است، 100 تای […]

شرکت کوالکام امروز به معرفی چیپست‎های رده پایین و میان‎رده‎ی جدید خود یعنی اسنپ‎دراگون 653، 626 و 427 پرداخت. این شرکت هم‎چنین اعلام کرد در طول سال گذشته، بیش از 400 طراحی شرکتی براساس چیپست‎های اسنپ‎دراگون سری 600 این شرکت صورت گرفته است. 300 مدل از آن‎ها در حال حاضر ارائه شده است، 100 تای دیگر در پیش رو هستند. حالا، نگاهی به تراشه‎های جدید کوالکام می‎اندازیم.

سیستم روی چیپ اسنپ‎دراگون 653 عملکرد پردازنده و واحد پردازش گرافیکی اسنپ‎دراگون 652 را تا 10 درصد افزایش می‎دهد. تراشه SD652 کوالکام از یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز بهره می‎برد. میزان رم پشتیبانی شده توسط چیپ جدید به نسبت نسل قبلی 2 برابر افزایش و از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت ارتقاء یافته است. سیستم روی چیپ اسنپ‎دراگون 653 دارای مودم جدید X9 LTE و فناوری جدید Clear Sight کوالکام برای پشتیبانی از سیستم‎های دوربین دوگانه است.

سیستم روی چیپ اسنپ‎دراگون 626 جایگزینی برای SD625 است، که از یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز بهره می‎برد. چیپ جدید از سیستم‎های دوربین دوگانه پشتیبانی می‎کند و دارای مودم X9 LTE است. فناوری افزایش قدرت آنتن‎دهی TruSignal نیز به چشم می‎خورد.

سیستم روی چیپ اسنپ‎دراگون 427 جایگزینی برای SD425 خواهد بود. استفاده از مودم X9 LTE به نسبت مودم X6 LTE در مدل قبلی، یک پیشرفت بارز به شمار می‎رود. یعنی چیپ جدید از شبکه‎ی LTE Cat.7 پشتیبانی خواهد کرد. فناوری Clear Sight نیز دیده می‎شود تا امکان استفاده از دوربین‎های دوگانه در گوشی‎های رده‎پایین‎تر وجود داشته باشد. اسنپ‎دراگون 427 اولین چیپ در بین تراشه‎های سری 400 شرکت کوالکام قرار می‎گیرد که مجهز به فناوری تقویت آنتن‎دهی TruSignal است.

تمامی این سه مدل جدید مجهز به قابلیت‎های فناوری شارژ سریع خواهند بود. این قضیه به کمک مصرف‎کنندگانی خواهد آمد که در دید آن‎ها تنها گوشی‎های گران‎قیمت دارای قابلیت‎های شارژ سریع هستند.

Snapdragon 653 و 626 قبل از پایان سال جاری میلادی به بازار خواهند آمد. ولی Snapdragon 427 اوایل سال بعدی میلادی در اختیار شرکت‎ها قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال