با این میکروسکوپ بسیار کوچک می‌توان ریزترین نقاط چاپ جوهرافشان را نیز مشاهده کرد

شاید با خود تصور کنید که این عکس از صفحه‌ی یک نمایشگر گرفته شده و یا عکسی در مجله و یا وب‌سایتی است که ما آن را اینجا قرار داده‌ایم. اما اینطور نیست و باید بدانید که این عکس، ریزترین نقطه چاپ‌شده به وسیله‌ی یک پرینتر جوهرافشان است. در اقدامی جالب محققین شرکت‌های ETH Zurich و […]

شاید با خود تصور کنید که این عکس از صفحه‌ی یک نمایشگر گرفته شده و یا عکسی در مجله و یا وب‌سایتی است که ما آن را اینجا قرار داده‌ایم. اما اینطور نیست و باید بدانید که این عکس، ریزترین نقطه چاپ‌شده به وسیله‌ی یک پرینتر جوهرافشان است.

در اقدامی جالب محققین شرکت‌های ETH Zurich و Scrona به صورت مشترک از فناوری نقطه‌های کوآنتومی استفاده و در اندازه‌ی نانومتری، تصویری از یک دلقک‌ماهی را چاپ کرده‌اند. این تصویر که 0.000014 اینچ مربع اندازه دارد، رکورد گینس را چاپ کوچک‌ترین نقطه جوهرافشان شکسته است. برای دیدن این تصویر نیز شما به یک میکروسکوپ نیاز دارید و این دقیقا همان کاری‌ بوده که Scrona مشغول انجام آن است.

هم‌اکنون این شرکت در حال توسعه میکروسکوپی جدید با نام μPeek می‌باشد، وسیله‌ای که می‌توان به کمک گوشی‌هوشمند آن را کنترل نمود. اندازه‌ی زوم این میکرسکوپ نیز 35X تا 350X می‌باشد و می‌تواند جزئیات بی‌نهایتی از تصاویر را پیش رویمان قرار دهد که البته این میزان زوم نیز به گوشی‌هوشمندی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد.

کاربران برای خرید یکی از این میکروسکوپ‌ها باید 135 دلار هزینه نمایند، هر چند این شرکت پیشنهادی ویژه برای کاربرانی دارد که 290 دلار پرداخت می‌کنند و آن، چاپ تصویر و یا متن دلخواه کاربران خواهد بود. هر چند شاید این مورد چندان اهمیت نداشته باشد و کاربران تمایل چندانی به استفاده از یک میکروسکوپ در خانه‌ی خود نداشته باشند، اما اگر به این دستگاه علاقه‌مند باشید، می‌توانید یک چیز خاص را همیشه در کنار خود داشته باشید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال