تویوتا انتظار دارد اتومبیل‌های خودران، تا سال 2020 تمام جاده‌ها را تسخیر کنند

همان‌طور که اطلاع دارید، خودروسازان قصد دارند تا به شکلی ویژه، اتومبیل‌های بدون راننده را هر چه زودتر به خیابان‌ها بیاورند. روز سه‌شنبه بود که شرکت تویوتا اعلام کرد قصد دارد تا سال 2020، خودروهای خودران خود را به صورت اقتصادی تولید و وارد بازار کند. همچنین شرکت‌های گوگل، جنرال موتورز و نیسان نیز سال 2020 را […]

همان‌طور که اطلاع دارید، خودروسازان قصد دارند تا به شکلی ویژه، اتومبیل‌های بدون راننده را هر چه زودتر به خیابان‌ها بیاورند. روز سه‌شنبه بود که شرکت تویوتا اعلام کرد قصد دارد تا سال 2020، خودروهای خودران خود را به صورت اقتصادی تولید و وارد بازار کند. همچنین شرکت‌های گوگل، جنرال موتورز و نیسان نیز سال 2020 را زمانی مناسب برای وارد کردن این خودروها به خیابان دانسته‌اند. حتی اطلاعاتی در مورد شرکت اپل نیز منتشر شده که نشان می‌دهد خودروی هوشمند این شرکت آمریکایی نیز سال 2019 وارد شهرها خواهد شد.

تویوتا اذعان داشته که هم‌اکنون مهندسان این شرکت در حال آزمایش آخرین تکنولوژی‌های خود بر روی نسخه‌ای ویرایش‌شده از خودروی Lexus GS با نام Highway Teammate هستند و نتایجی که تا کنون به دست آمده، کاملا رضایت‌بخش بوده‌اند. خودروهای هوشمند تویوتا در این آزمایش‌ها موفق شده‌اند تا به خوبی در لاین‌های مخلتف جابه‌جا شده و با امنیت کامل، از خیابان‌ها وارد بزرگ‌راه‌ها شوند.

به دنبال موفقیت‌هایی که تا کنون تویوتا به دست آورده، این شرکت قصد دارد بخشی جدید را با نام Mobility Teammate Concept  مخصوص خودروهای هوشمند راه‌اندازی نماید. مدیران تویوتا همزمان با اعلام این خبر، در بیانه‌ای اذعان داشتند که “فعالیت‌های رانندگان و خودرو باید با یکدیگر ارتباط کامل داشته باشد و در واقع این دو، همانند دو دوست با یکدیگر باشند.”

البته این تنها شرکت‌های بزرگ و مشهور نیستند که در حال توسعه و تولید خودروهای هوشمند هستند. پیشتر مدیرعامل شرکت نیسان اعلام کرده بود که اولین اتومبیل خودران این شرکت، سال 2020 وارد خیابان‌ها می‌شود و این در حالی است که ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی تسلا، دو تا سه سال آینده را زمان ورود این خودروها به بازار دانسته‌ است.

پیشتر نیز اطلاعاتی در مورد سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری تویوتا در بخش هوش مصنوعی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت تمرکز ویژه‌ای بر صعنت اتومبیل‌های خودران را دارد. این هزینه قرار است میان موسسه تحقیقات تکنولوژی ماساچوست (MIT) و دانشگاه استنفرد تقسیم شود تا هر کدام، یک بخش کار را بر عهده بگیرند.

احتمالا بتوانیم در نمایشگاه اتومبیل توکیو که تا سه هفته‌ی دیگر برگزار می‌شود، اطلاعات بسیار خوبی در مورد اتومبیل‌های خودران کسب کنیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال