سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری تویوتا برای احداث پایگاه تحقیقاتی خودروهای هوشمند در مرکز تحقیق MIT

روز جمعه بود که کمپانی ژاپنی تویوتا، در خبری رسمی از سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری‌اش در مرکز تحقیقاتی MIT خبر داد. این شرکت قصد دارد تا با همکاری MIT و Stanford، در دانشگاه‌های این شهر، مراکزی تحقیقاتی با هدف مطالعه بر روی خودروهای بدون سرنشین را تا 5 سال آینده ایجاد نماید. هدف اصلی تویوتا […]

روز جمعه بود که کمپانی ژاپنی تویوتا، در خبری رسمی از سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری‌اش در مرکز تحقیقاتی MIT خبر داد. این شرکت قصد دارد تا با همکاری MIT و Stanford، در دانشگاه‌های این شهر، مراکزی تحقیقاتی با هدف مطالعه بر روی خودروهای بدون سرنشین را تا 5 سال آینده ایجاد نماید.

هدف اصلی تویوتا از سرمایه‌گذاری در این بخش، سرعت بخشیدن به پیشرفت تکنولوژی خودروها و کاهش ترافیک و تصادفات می‌باشد. یکی از اعضای اصلی موسسه دارپا، آقای دکتر Gill Pratt نیز قرار است در کنار مهندسین شرکت تویوتا، به روند کار نظارت و در پیشرفت آن، نقش مهمی را ایفا نماید. هیئت مدیره تویوتا نیز اعلام کرده که آقای پروفسور Daniela Rus، رهبری مرکز MIT و آقای پروفسور Fei-Fei Li، رهبری مرکز Stanford را بر عهده خواهند گرفت.

Toyota investing $50M over five years to establish autonomous car research centers at MIT, Stanford 2

آقاید دکتر Pratt اذعان داشته که تویوتا بیشتر تمایل دارد تا در کنار قرار دادن یک انسان به عنوان راننده، خودرو را تا حد ممکن هوشمند نماید و با این روش، از تصادفات جلوگیری کند و تویوتا به دنبال پروژه‌ای همچون گوگل و حذف کامل انسان‌ها به عنوان راننده نیست. همچنین وی به این موضوع نیز اشاره داشته که هوش مصنوعی موجود، هنوز به سطوحی نرسیده که با اتکا به آنان، بتوان خودروها را برای پرسه زدن در شهر، بدون هیچ راننده‌ای، به خیابان‌ها فرستاد. البته منظور اقای Pratt این نیست که خودروهای بدون سرنشین هرگز وارد خیابان‌ها نخواهد شد، بلکه تمام صحبت وی بر این موضوع تمرکز دارد که هنوز علم و تکنولوژی به آن درجات بالا نرسیده است.

آقای Kiyotaka، یکی از مدیران ارشد تویوتا معتقد است که این سرمایه‌گذاری و مطالعاتی که قرار است در این دو مرکز انجام گردد، می‌تواند کمک بسزایی به افراد سالمند کشور ژاپن و کسانی که شاید دیگر توان رانندگی کردن نداشته باشند، نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال