شرکت TSMC به زودی فرآیند ساخت چیپ‎های iPhone 7s و iPhone 8 را شروع می‎کند

همان‎طور که می‎دانید با تاریخ رونمایی از مدل‎های بعدی آیفون یعنی iPhone 7s, 7s Plus و iPhone 8 چند ماهی فاصله داریم. نشریه‎ی چینی زبان Economic Daily News گزارش جدیدی منتشر کرده است و ادعا می‎کند که تولید پردازنده‎ی جدید A11 اپل که شایعه شده است در دستگاه‎های مذکور استفاده خواهد شد، به زودی شروع […]

همان‎طور که می‎دانید با تاریخ رونمایی از مدل‎های بعدی آیفون یعنی iPhone 7s, 7s Plus و iPhone 8 چند ماهی فاصله داریم. نشریه‎ی چینی زبان Economic Daily News گزارش جدیدی منتشر کرده است و ادعا می‎کند که تولید پردازنده‎ی جدید A11 اپل که شایعه شده است در دستگاه‎های مذکور استفاده خواهد شد، به زودی شروع می‎شود.

تولید این چیپ توسط شرکت ساخت نیمه‎هادی تایوان (TSMC) صورت می‎گیرد که همکار همیشگی اپل برای ساخت چیپ‎های این شرکت به شمار می‎رود و از فروردین‎ماه شروع خواهد شد تا در زمان رونمایی از این دستگاه‎ها در فصل پاییز تعداد چیپ‎های لازم تولید شود. پردازنده‎ی جدید براساس فناوری 10 نانومتری FinFET ساخته می‎شود که آپگرید نسل قبلی خود یعنی تراشه‎ی A10 Fusion به شمار می‎رود که از یک طراحی 16 نانومتری استفاده می‎کرد.

 انتظار می‎رود شرکت TSMC پیش تا آخر امسال بیش از 100 میلیون چیپ A11 تولید کند که اندکی به نسبت تولید سال قبل بیشتر است. گرچه جدا از آن، فرآیند تولید مطابق با برنامه‎ریزی سال قبل است، یعنی شایعات مربوط به عرضه‎ی آیفون 8 در انتهای سال 2017 به جای همراه شدن آن با عرضه‎ی گوشی‎های 7s آیفون، ممکن است صحت داشته باشد تا عدم تولید قابل توجه این چیپست را برای امسال به خوبی توضیح دهد.

با آن‎که جزئیات زیادی در رابطه با مدل آیفون 8 در پیش رو وجود ندارد ولی برخی از ویژگی‎های آن بارها مطرح شده است: یعنی استفاده از یک نمایشگر لبه به لبه، نبود دکمه‎ی فیزیکی هوم در نمای جلویی این گوشی و اضافه شدن فناروی شارژ بی‎سیم به آن.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال