دو صاعقه طولانی رکورد زمانی و کیلومتری قوی ترین ابرصاعقه ها را شکستند

دو صاعقه آمریکای شمالی و جنوبی که یکی از آنها بیش از ۷۰۰ کیلومتر پوشش داشته و دیگری نیز بیش از ۱۷ ثانیه طول کشیده توانست رکورد جهانی صاعقه را بشکند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، سازمان هواشناسی جهانی (WMO) دو ابر صاعقه در آمریکای شمالی و جنوبی را به عنوان رکورددار بزرگترین صاعقه […]

دو صاعقه آمریکای شمالی و جنوبی که یکی از آنها بیش از ۷۰۰ کیلومتر پوشش داشته و دیگری نیز بیش از ۱۷ ثانیه طول کشیده توانست رکورد جهانی صاعقه را بشکند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، سازمان هواشناسی جهانی (WMO) دو ابر صاعقه در آمریکای شمالی و جنوبی را به عنوان رکورددار بزرگترین صاعقه در جهان اعلام کرد. رویدادهای آب و هوایی رکوردشکن نشان دهنده تغییرات اقلیمی شدید هستند. در حالی که گفته می شود یک صاعقه دوبار به یک مکان برخورد نمی‌کند اما سازمان هواشناسی جهانی این موضوع را رد می‌کند.

 این سازمان توانست اخیراً دو رکورد جهانی جدید را برای صاعقه ثبت کند که هر دو آنها در آمریکای شمالی و جنوبی اتفاق افتاده است. یکی از آنها یک ابر صاعقه با وسعت پوشش بیش از ۷۰۰ کیلومتر در جنوب ایالات متحده بوده و دیگری بیش از ۱۷ ثانیه در کشور اروگوئه و شمال آرژانتین اتفاق افتاده است. پیش از این رکورد قویترین صاعقه با پوشش ۶۰ کیلومتر کمتر از رکورد فعلی و از لحاظ زمانی نیز رکورد پیشین ۰.۳۷ ثانیه کمتر بوده است.

پروفسور رندال سرونی یکی از اعضای سازمان هواشناسی جهانی در بیانیه مطبوعاتی خود در رابطه با شرایط آب و هوا و اقلیم گفته است: رکوردهای خارق العاده ثبت شده رویدادهای ابر صاعقه ای هستند که ثبت آنها علاوه بر نشان دهنده قدرت طبیعت و پیشرفت علمی نشان دهنده تغییرات اقلیمی خواهد بود. در آینده نیز ممکن است رویدادهای بزرگ تری نسبت به آنچه اتفاق افتاده رخ دهد و ثبت و مشاهده آن از طریق پیشرفت فناوری امکان پذیر است. این کارشناس علاوه بر هیجان انگیز انگیز بودن این خبر یادآوری می کند رعد و برق بسیار خطرناک بوده و هر ساله باعث مرگ افراد بسیار زیادی می شود.

 پروفسور پتری تالاس دبیر سازمان هواشناسی جهانی نیز در رابطه با یافته های جدید ابراز نگرانی کرده و گفته است: این ابرصاعقه ها می تواند از لحاظ ایمنی خطرناک باشد. به طوریکه با طی مسافت های بسیار زیاد خطر زیادی را ایجاد می‌کند. ران هول متخصص صاعقه و عضو کمیته شناسایی ابرصاعقه ها نیز گفته است از این رویدادها پیش از این نیز در طوفان های صاعقه ای فعال رخ داده بودند. این رویدادها در نتیجه تغییرات محیطی مرتبط با گرمایش جهانی ایجاد شده اند به طوری که می‌توان گفت فعالیت های انسانی ویران کردن سیاره را به دنبال دارد و هر سال ممکن است شاهد رویدادهای صاعقه ای قوی تر نیز باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال