قمرهای اورانوس می توانند از حیات بیگانه پشتیبانی کنند

دانشمندان ناسا اخیرا پژوهش های جدیدی را در زمینه قمرهای اورانوس انجام دادند. آنها می گویند در این قمرها اقیانوس های گرمی وجود دارد که می تواند از حیات بیگانه پشتیبانی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این دانشمندان به دنبال حیات بیگانه در سیاره هایی مانند مریخ و زهره […]

دانشمندان ناسا اخیرا پژوهش های جدیدی را در زمینه قمرهای اورانوس انجام دادند. آنها می گویند در این قمرها اقیانوس های گرمی وجود دارد که می تواند از حیات بیگانه پشتیبانی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این دانشمندان به دنبال حیات بیگانه در سیاره هایی مانند مریخ و زهره بودند. حتی مدت ها فکر می کردند حیات فرازمینی می تواند در قمرهای زحل و یا اقیانوس های یخی مشتری پنهان شده باشد. اما پژوهش جدید می گوید احتمال دارد قمرهای اورانوس میزبان این حیات باشند. قمرهای تیتانیا و اوبرون اورانوس اقیانوس های گرمی داشته باشند که بتواند پشتیبان حیات باشد. به همین دلیل بررسی قمرهای اورانوس برای شناسایی بیگانگان در نزدیکی زمین انجام خواهد گرفت.

محققان ناسا داده های مربوط به کاوشگر نزدیک به اورانوس یعنی وویجر ۲ را مجددا بررسی کردند. همچنین شبیه سازی رایانه ای نیز به آنها در کشف اقیانوس در پنج قمر اورانوس کمک می کند. در این پژوهش برای نخستین بار آرایش و ساختار قمرهای پنج گانه اورانوس به نام های آریل، اومبریل، تیتانیا، اوبرون و میراندا و نحوه تکامل آنها مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته محققان ناسا به جز قمر میراندا دیگر قمرهای اورانوس بین هسته و پوسته یخی خود اقیانوسی به عمق ده ها مایل خواهند داشت. این توده های آبی ممکن است بسیار وسیع باشند. دانشمندان پس از این موضوع به دنبال اثبات موضوع دیگری بودند. آنها می گویند قمرهای آریل، اومبریل، تیتانیا و اوبرون دارای گرمای محافظت شده برای میزبانی اقیانوس هستند. حتی برخی از اقیانوس ها ممکن است به اندازه کافی گرم بوده و میزبان حیات نیز باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال