استفاده از چاپگر زیستی برای ترمیم همزمان بافت های آسیب دیده نرم و سخت

محققان با استفاده از جوهر زیستی و چاپ سه بعدی روشی را ابداع کردند که از طریق آن می‌توان به طور همزمان استخوان و پوست آسیب دیده را ترمیم کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از NewAtlas، محققان در دانشگاه پنسیلوانیا از چاپ سه بعدی برای ترمیم زخم ها و آسیب […]

محققان با استفاده از جوهر زیستی و چاپ سه بعدی روشی را ابداع کردند که از طریق آن می‌توان به طور همزمان استخوان و پوست آسیب دیده را ترمیم کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از NewAtlas، محققان در دانشگاه پنسیلوانیا از چاپ سه بعدی برای ترمیم زخم ها و آسیب ها در پوست و استخوان استفاده کردند. جوهر زیستی قادر است به طور همزمان بافت‌های نرم و سخت را ترمیم کند.

در بیشتر موارد پس از جراحی مغز و ایجاد حفره بانداژ این بخش با مشکلاتی همراه است. زیرا حفره ایجاد شده نیاز به یک استخوان جدید دارد که یا از طریق فرد اهدا کننده یا بخشی از بدن خود شخص جایگزین می شود. هم اکنون محققان روشی را توسعه دادند که از طریق چاپ زیستی می توان سلول‌های زنده بافت پوست، اندامها و استخوان های بدن را ساخت. ابراهیم اوزبولات(Ibrahim Ozbolat) یکی از محققان این پروژه می‌گوید: در حال حاضر روشی برای ترمیم همزمان بافت های نرم و سخت وجود ندارد. اما با استفاده از جوهر های زیستی از نوع مقاومت های متفاوت می‌توان این مشکل را حل کر.

د برای بافت سخت می توان از روش اکستروژن در چاپ زیستی استفاده کرد در حالیکه روش قطره ای می تواند در بافت نرم جوابگو باشد. وجود سلولهای بنیادی مزانشیمی در جوهر مخصوص می تواند برای ترمیم بافت سخت مانند استخوان غضروف و مغز استخوان استفاده شود. این جوهر با کمک فیبروژن، کلاژن و مواد دیگر با هدف رشد و پیوند لایه لایه ساخته می شود.

در تحقیقات انجام گرفته این جوهر زیستی توانسته علاوه بر بافت نرم بر روی بافت سخت نیز موفقیت آمیز باشد. این گروه تحقیق برای این آزمایش فرایند ترمیم را ۵۰ بار انجام دادند که در طی آن برای ترمیم بافت نرم به ۴ هفته و برای بافت سخت به ۶ هفته زمان نیاز بود تا این بافت ها حدود ۸۰ درصد ترمیم شوند. برای ترمیم همزمان دو بافت سخت و نرم نیز شش هفته زمان نیاز بود تا ۵۰% از آن بافت ترمیم گردد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال