استفاده از سپر حرارتی ناسا برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها

ناسا با سپر حرارتی خود قصد دارد علاوه‌ بر اکتشافات فضایی بر آتش سوزی جنگلها نیز نظارت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوریهای صنعت فضایی خود را برای اکتشافات در مریخ و یا سیارات دیگر آماده کرده اند. یکی از این فناوری ها سپر حرارتی ناسا است که این آژانس فضایی […]

ناسا با سپر حرارتی خود قصد دارد علاوه‌ بر اکتشافات فضایی بر آتش سوزی جنگلها نیز نظارت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوریهای صنعت فضایی خود را برای اکتشافات در مریخ و یا سیارات دیگر آماده کرده اند. یکی از این فناوری ها سپر حرارتی ناسا است که این آژانس فضایی توانست برای نخستین بار آن را در مدار زمین با موفقیت آزمایش کند.

سپر حرارتی ناسا می تواند همچون یک سیستم ترمز بادی برای فضاپیماها عمل کند و بدین ترتیب فرود انسان روی مریخ را نیز ایمن تر می کند. یکی دیگر از قابلیت های این سپر حرارتی مبارزه با آتش سوزی جنگل ها روی زمین است.

ناسا در تاریخ ۱۰ نوامبر این سپر حرارتی را به مدار پرتاب کرد. پس از استقرار آن در ارتفاع ۱۲۵ کیلومتری در مدار زمین دو ساعت بعد در آبهای نزدیک هاوایی فرود آمد. ناسا با استفاده از این پرواز آزمایشی بررسی هایی را انجام داد تا بتواند روزی از این سپر حرارتی در ماموریت های فضایی به عنوان محافظ گرمایی فشرده و انعطاف پذیر استفاده کند.

استفاده از این فناوری در زمان فرود سیارات دیگر می تواند بسیار موثر باشد. زیرا جو این سیارات نسبت به زمین خطرناک تر هستند. به‌عنوان‌مثال مریخ دارای جو بسیار نازک است و زمان فرود مریخ نورد استقامت، ناسا از آن زمان به عنوان ۷ دقیقه وحشت یاد می کند.

سپر حرارتی ناسا دارای ۶ متر قطر است که نسبت به دیگر سپر های حرارتی ساخته شده نیروی اصطکاک بیشتری نیز ایجاد خواهد کرد. ویژگی اصلی آن نیز ایجاد مقاومت در زمان ورود به جو سیارات دیگر با دمای بیش از ۱۶۰۰ درجه سانتی گراد است. این فناوری می‌تواند روی زمین نیز برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال