استفاده از آینه های فضایی برای تولید برق خورشیدی در شب

در حال حاضر تنها می‌توان در طول روز از انرژی خورشیدی به عنوان یک انرژی ارزان قیمت استفاده کرد. اما یک مهندس ۲۶ ساله قصد دارد در شب نیز از انرژی خورشیدی استفاده کند. در صورت موفقیت میتوان این انرژی را به عنوان ارزان ترین نوع از انرژی های پاک تبدیل کرد. به گزارش سرویس […]

در حال حاضر تنها می‌توان در طول روز از انرژی خورشیدی به عنوان یک انرژی ارزان قیمت استفاده کرد. اما یک مهندس ۲۶ ساله قصد دارد در شب نیز از انرژی خورشیدی استفاده کند. در صورت موفقیت میتوان این انرژی را به عنوان ارزان ترین نوع از انرژی های پاک تبدیل کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از چالشهای اساسی استفاده از انرژی خورشیدی محدودیت آن است که تنها در طول روز قابل استفاده خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از مردم و صنایع از آن به عنوان یک منبع پایدار انرژی استفاده نکنند. در این بین یک مبتکر و کارآفرین ۲۶ ساله به نام بن نواک روشی را ابداع کرده است که می توان در طول شب نیز انرژی خورشیدی تولید کرد. وی پیش از این از کارمندان شرکت اسپیس ایکس و هم اکنون نیز شرکت تنز میرز را تاسیس کرده است. هدف از تاسیس این شرکت نیز استفاده از انرژی خورشیدی و جایگزینی آن با سوخت های فسیلی از طریق روش های ارزان است.

 این شرکت قصد دارد با استفاده از آینه های بزرگ و دستگاه کولیماتور در ایستگاه فضایی بین المللی نور خورشید را در طول شب به صفحه های خورشیدی در زمین منتقل کند. دستگاه کولیماتور می‌تواند بخشی از امواج دریافتی در ورودی را حذف یا تضعیف کند امواج خروجی نیز دارای الگوی حرکتی هماهنگ نسبت به امواج ورودی خواهند بود. نواک در مورد ایده خود می گوید: در حال حاضر صفحات خورشیدی موجود در بازار این صنعت حدود ۲۰ میلیارد دلار در سال ارزش دارد اما آنچه که در حال تولید آن هستیم بزرگتر از بازار صنعت خورشیدی است.

البته پیش از این نیز این ایده توسط محققان مطرح شده بود. نواک قصد دارد با کمک یک لوله خلاء بی نهایت بلند نور خورشید را با استفاده از آینه ها در فضا هدایت کرده و زمین را بوسیله آن احاطه کند‌. البته ایده نواک پس از آن تغییرات زیادی داشت. به گفته وی ایده بازتابندگی خورشید دقیقاً خلاف تلسکوپ فضایی جیمز وب عمل می کند. برای عملی سازی این ایده به یک و نیم کیلو متر آینه سهموی بزرگ نیاز است. به همین دلیل نواک به جای استفاده از این آینه بزرگ از طرحی شامل چندین آینه سهموی و کاشی های موازی ساز استفاده کرد. زیرا کارآمدتر و اقتصادی تر خواهد بود. در حال حاضر شرکت نواک قصد دارد با جمع آوری سرمایه اولیه طرح خود را در ایستگاه فضایی پیاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال