ابزار آینده ناسا برای ماموریت زهره چه ویژگی هایی خواهد داشت

ناسا قصد دارد طی مأموریت داوینچی کاوشگری را به سمت سیاره زهره بفرستد تا بتواند جو آن را مطالعه کند. علاوه بر آن تصاویری را از سطح آن ثبت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا برای ماموریت داوینچی یک کاوشگر به شکل کره خواهد ساخت تا بتواند علاوه بر جمع آوری […]

ناسا قصد دارد طی مأموریت داوینچی کاوشگری را به سمت سیاره زهره بفرستد تا بتواند جو آن را مطالعه کند. علاوه بر آن تصاویری را از سطح آن ثبت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا برای ماموریت داوینچی یک کاوشگر به شکل کره خواهد ساخت تا بتواند علاوه بر جمع آوری نمونه از جو، تصاویر با وضوح بالا را نیز ثبت کند.

دمای سطح این سیاره بسیار بالاست و فشار زیاد آن همانند فرو رفتن در عمق ۹۰۰ متری در آب است. به همین دلیل ناسا ابزار این ماموریت را با ویژگی های آن به اشتراک گذاشته است.

طبق گفته ناسا، ابزار کاوش ساختار جو زهره، به نام اختصاری VASI وظیفه دارد تا در زمان کاهش ارتفاع کاوشگر در جو زهره به مدت ۶۳ دقیقه اطلاعاتی مانند دما، فشار، سرعت و جهت باد را جمع آوری کند. داده های بدست آمده می تواند اطلاعاتی در مورد جو پایین زهره که تا کنون بصورت یک معما بوده است، نشان دهد.

زابل لورنز از آزمایشگاه فیزیک جانز هاپکینز در توضیح علمی این ابزار می گوید: جو عمیق زهره به شکل یک راز باقی مانده و اطلاعاتی در مورد آن نداریم. داوینچی می تواند با اندازه گیری دما، فشار و دیگر ترکیبات قطعات پازل معمای زهره را تکمیل کند.

دانشمندان با استفاده از این داده ها و کاوش های بیشتر در جو زهره قصد دارند اطلاعاتی از قبیل تعامل سطح سیاره با جو آن ، تعامل آتشفشان های سرتاسری با جو و یا فعال بودن این آتش فشان ها را بدست آورند. اینکه این سیاره پیش از این قابل سکونت بوده یا خیر نیز بسیار مهم است.

ابزار این ماموریت علاوه بر مقاومت در برابر دما و فشار بالا باید در مقابل اسیدسولفوربک خورنده جو این سیاره نیز دوام بیاورد. VASI برای جمع آوری داده ها از حسگر درون لوله و محافظت شده در برابر جو استفاده خواهد کرد. ژیروسکوپ های این ابزار نیز درون کاوشگر با لایه تیتانیومی نگهداری خواهد شد تا از آن محافظت شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال