محل قرار گیری شهرها پیش از رانش قاره ها در کجا قرار داشت؟

یک دیرینه شناس آمریکایی نقشه تعاملی ای را طراحی کرده که از طریق آن می‌توانید محل قرارگیری شهر خودتان را در دوران باستان شناسایی کنید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نقشه تهیه شده توسط این دیرینه شناس به شما کمک می کند محل قرارگیری زادگاه خود را میلیون ها سال پیش پیدا […]

یک دیرینه شناس آمریکایی نقشه تعاملی ای را طراحی کرده که از طریق آن می‌توانید محل قرارگیری شهر خودتان را در دوران باستان شناسایی کنید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نقشه تهیه شده توسط این دیرینه شناس به شما کمک می کند محل قرارگیری زادگاه خود را میلیون ها سال پیش پیدا کنید. ایان وبمستر از کالیفرنیا نقشه تعاملی ای تهیه کرده که از طریق آن مردم قادرند محل قرارگیری شهرهای خودشان را در حدود ۷۵۰ میلیون سال پیش و قبل از رانش قاره ها پیدا کنند. این نقشه همچنین شامل داده های تاریخی بسیاری است که کاربران می توانند از طریق آن در مورد دوره های تاریخی در سیاره زمین کسب اطلاعات کنند.

نقشه ساخته شده نوعی برنامه تحت وب است از ترکیب نقشه دیگری توسط کریستوفر اسکاتی زمین شناس معروف تهیه شده بود. نقشه اصلی قادر است کلیه جزئیات توسعه زمین‌ساخت را در ۷۵۰ میلیون سال پیش مشخص کند.

زمین ساخت یا زمین صفحه ای مربوط به نظریه رانش قاره ای در اوایل دهه های قرن بیستم می باشد. این نظریه با اثبات نظریه گسترش دریا در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ توسط بسیاری از زمین شناسان نیز تایید شده است. این نظریه می‌گوید پوسته کره زمین از هفت یا هشت صفحه اصلی و یا تعدادی صفحه کوچکتر تشکیل شده است. همچنین پدیده‌هایی مانند زلزله، گسل، تشکیل کوه ها و یا چین خوردگی ها در اثر برخورد صفحات پدید می آیند. وبستر در مورد تهیه نقشه همراه با تاریخ زمین شناسی می گوید: تاریخ زمین بسیار طولانی تر از آنچه که تصور می کنیم می باشد و قرارگیری صفحات و قاره ها از تصادف زمانی به وجود آمده است. همچنین این ساختار ممکن است در آینده تغییر کرده و شکل دیگری داشته باشد. نقشه تعاملی وبمستر با استفاده از نرم افزار Gplay به کاربر اجازه می دهد تا مکان فعلی خود را وارد کرده و از طریق مدل های ساختاری شهر زادگاه خود را در صدها میلیون سال پیش مشاهده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال