یادداشت: چرا G5 ال‌جی باید گوشی بعدی که می‌خرید باشد؟

از آنجا که دو شرکت بزرگ کره‌ای تبار ال‌جی و سامسونگ از ابتدا همواره در حال رقابت بوده‌اند؛ پس از معرفی پرچمداران سال جاری میلادی نیز مطابق گذشته مقایسه‌ها میان گلکسی اس 7 سامسونگ و جی5 ال‌جی آغاز شده و دلایل برتری هر کدام نسبت به دیگری مورد بررسی کارشناسان بسیاری قرار گرفته است. در […]

از آنجا که دو شرکت بزرگ کره‌ای تبار ال‌جی و سامسونگ از ابتدا همواره در حال رقابت بوده‌اند؛ پس از معرفی پرچمداران سال جاری میلادی نیز مطابق گذشته مقایسه‌ها میان گلکسی اس 7 سامسونگ و جی5 ال‌جی آغاز شده و دلایل برتری هر کدام نسبت به دیگری مورد بررسی کارشناسان بسیاری قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم به قابلیت‌های پرچمدار جدید ال‌جی یعنی جی5 بپردازیم. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

احتمال به‌روزرسانی سریع‌تر

اولین دلیل که احتمالاً برای بسیاری از کاربران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است امکان دریافت سریع به‌روزرسانی‌ها بوده که شاید همین دلیل به‌تنهایی برای برتری جی 5 بر گلکسی S7 کافی باشد. از آنجا که جی4 ال‌جی یکی از اولین گوشی‌هایی بود که به‌روزرسانی اندروید 6 مارشملو را به فاصله تنها چند هفته پس از انتشار نسخه جدید دریافت نمود اما همان‌طور که مستحضر هستید شرکت سامسونگ به‌تازگی عرضه اندروید 6.0 مارشملو برای دستگاه‌های عرضه شده در سال 2015 خود و آن هم در برخی از کشورها را آغاز کرده است. در حالی که حتی جی 3 ال‌جی که حدود دو سال از عرضه آن به بازار می‌گذرد هم موفق به دریافت به‌روزرسانی نسخه جدید در برخی کشورها شده است.

lg-g5-1

باتری قابل تعویض

سامسونگ در پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی اس7 و گلکسی اس7 اج به ترتیب از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی و 3600 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده است. این در حالی است که پرچمدار جدید ال‌جی از باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است اگرچه ظرفیت باتری پرچمداران سامسونگ از ظرفیت باتری جی 5 ال‌جی بیشتر است اما قابلیت تعویض سریع باتری در جی 5 گزینه‌ای است که پرچمداران جدید سامسونگ از آن بی‌بهره هستند. از طرفی نیز باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی جی5 تفاوت زیادی با گلکسی S7 3000 میلی‌آمپرساعتی سامسونگ ندارد ولی با این وجود اگر باز هم نگران پایین بودن ظرفیت باتری هستید می‌توانید از یک باتری شارژ شده ذخیره به همراه داشته باشید و در صورت نیاز به راحتی تعویض باتری را انجام دهید. باید به این نکته نیز اشاره کرد که پرچمدار جدید ال‌جی از قابلیت شارژ سریع کوالکام نیز پشتیبانی می‌کند که این امکان را برای شما به‌وجود خواهد آورد تا در مدت 35 دقیقه گوشی جی5 خود را 80 درصد شارژ کنید.

lg-g5-camera-grip-3

قابلیت‌های ماژولار

چنین به نظر می‌رسد که ال‌جی با تولید جی5 قصد داشته گوشی هوشمندی را به بازارهای فروش معرفی کند که قابلیت به‌روزرسانی داشته باشد و در راستای همین هدف نیز از قابلیت‌های ماژولاری بهره برده که امکان استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری جانبی مانند دوربین، باتری با ظرفیت بیشتر و البته سیستم صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند. ال‌جی بر این است تا در آینده‌ تعداد این تجهیزات جانبی را به منظور تنوع در انتخاب کاربران افزایش دهد.

افزونه‌های دوربین برای عکس‌برداری سریع و تجهیز آن به کلیدهای اختصاصی برای بزرگ‌نمایی و ضبط ویدئویی و همچنین گزینه‌های موجود برای ارتقای قابلیت‌های دوربینی جی5، این گوشی را به دستگاهی ویژه برای علاقه‌مندان عکاسی تبدیل خواهد نمود. با توجه به این نکته که دوربین یادشده را می‌توانید به راحتی با یک دست، نگه دارید باید به این نکته نیز اشاره کرد که این افزونه 1200 میلی‌آمپر ساعت هم به ظرفیت باتری دستگاه شما اضافه خواهد نمود. افزونه صوتی جی5 نیز برای طرفداران صدای با کیفیت بالا به صورت یک مبدل دیجیتال به آنالوگ نمود پیدا کرده است که موجب بهبود به‌‌‌‌سزایی در این زمینه گردیده است.

دوربین دوگانه

اشاره به این قابلیت جی5 صرفاً به این معنی نیست که داشتن دو دوربین از یک دوربین بهتر است! آنچه اهمیت دارد ذکر این نکته است که وجود دو دوربین در جی5 هدفمند بوده و این شرکت کره‌ای تبار با انجام این کار بر این بوده تا انتخا‌ب‌های بیشتر و مناسب‌تری را در عکس‌برداری از صحنه‌های مختلف پیش روی کاربران خود قرار دهد. دوربین 16 مگاپیکسلی پرچم‌دار جدید ال‌جی به خوبی می‌تواند لحظات شما را ثبت کند. اما بهره‌گیری از دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز 135 درجه در کنار این دوربین نیز امکان عکس‌برداری با میدان دید وسیع‌تر را برای شما فراهم خواهد ساخت. علاوه بر این جی5 از سیستم فوکوس خودکار لیزری و کنترلرهای دستی نیز پشتیبانی می‌کند که برای علاقه‌مندان عکاسی با دستگاه‌های هوشمند گزینه‌ها و قابلیت‌های متعددی را فراهم می‌کند.

باقی نماندن اثر انگشت

ال‌جی جی 5 به دلیل بهره‌گیری از بدنه تمام فلزی، علاوه بر احساس و ظاهر خوبی که برای کاربرانش به ارمغان می‌آورد موجب خواهد شد تا اثرانگشت کاربر بر روی حسگر باقی نماند. ضمن اینکه دوام و کیفیت ال‌جی جی 5 فلزی در مقایسه با رقیب خود گلکسی S7 در قسمت جلو و پشتی آن از ترکیب شیشه و فلز استفاده شده بالاتر به‌نظر می رسد.

lg-g5-in-hand-2

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال