آپدیت سالانه ویندوز 10 موبایل 19 مرداد ماه منتشر خواهد شد

مایکروسافت در حال آماده شدن برای ارائه‎ی آپدیت سالانه ویندوز 10 موبایل است و با آن‎که این آپدیت برای کامپیوترهای شخصی و ایکس‎باکس وان ارائه نشده است ولی با تاریخ انتشار آن‎ها فاصله‎ی چندانی ندارد. اوایل هفته‎ی جاری، طی توئیتی که توسط اکانت رسمی مایکروسافت در توئیتر ارسال و بعدا پاک شد، تاریخ رونمایی از […]

مایکروسافت در حال آماده شدن برای ارائه‎ی آپدیت سالانه ویندوز 10 موبایل است و با آن‎که این آپدیت برای کامپیوترهای شخصی و ایکس‎باکس وان ارائه نشده است ولی با تاریخ انتشار آن‎ها فاصله‎ی چندانی ندارد. اوایل هفته‎ی جاری، طی توئیتی که توسط اکانت رسمی مایکروسافت در توئیتر ارسال و بعدا پاک شد، تاریخ رونمایی از این آپدیت 19 مرداد قید شده بود.

گرچه توئیتر برای چنین اخباری می‎تواند منبع قابل اعتمادی نباشد (و حالا آن توئیت هم پاک شده است) ولی می‎توان تایید کرد که تاریخ 19 مرداد دقیق است. با این وجود، مسائلی در این بین نیز مطرح است.

روز سه شنبه تاریخ 19 مرداد قرار است تاریخ انتشار آپدیت سالانه ویندوز 10 موبایل برای دستگاه‎های دارای ویندوز 10 موبایل در بازار آزاد باشد.

تفاوتی که این وسط وجود دارد برای گوشی‎هایی است که توسط اپراتورهای مختلف در کشورهای خارجی فروخته می‎شوند نظیر لومیا 950 توسط اپراتور معروف AT&T و Alcatel OneTouch Fierce XL توسط T-Mobile. این گوشی‎ها در تاریخ 26 مرداد، یعنی یک هفته بعد این آپدیت را دریافت خواهند کرد.

دلیل این اختلاف زمانی برای این است که شرکت‎های اپراتوری بتوانند زمانی را برای محک زدن “قابلیت‎ها و موارد بهبودیافته” آپدیت مذکور داشته باشند، که امری متداول است. با در نظرگیری این‎که اکثریت دستگاه‎های دارای سیستم‎عامل ویندوز 10 موبایل این روزها در بازار آزاد هستند، اکثریت این گوشی‎ها باید در تاریخ 19 مرداد این آپدیت را دریافت کنند.

بدون شک، هر دو تاریخ اگر قبل از عرضه‎ی عمومی مشکلی کشف شود تغییر خواهند کرد. با این وجود، مایکروسافت در حال حاضر انتظار تاخیری را ندارد و هر دو تاریخ به نظر قطعی می‎آیند.

البته باید اشاره داشت که بسیاری از گوشی‎های لومیا 950 و Lumia 950 XL در حال حاضر فریم‎ویر 16236 اعلام شده در تیرماه را دریافت کرده‎اند.

در رابطه با بیلد نهایی این آپدیت باید گفت نسخه‎ی ارائه شده 14393.10 خواهد بود. با آن‎که هنوز این بیلد هنوز برای Insiderها (به اشخاصی که برای دریافت نسخه های آزمایشی و پیش نمایش ویندوز و یافتن مشکلات و کمک به مایکروسافت جهت توسعه سیستم عامل ویندوز اعلام آمادگی می کنند، ویندوز اینسایدر گفته می شود.) ارائه نشده ولی لیست گزارش تغییر در نسخه‎ی کامپیوتری اشاره به رفع به خصوص مشکلی برای موبایل داشته است:

مد نظر قرار دادن مشکلاتی که در زمان قرار گرفتن دستگاه ویندوز موبایل 10 در حالت انتظار یا زمانی که صفحه‎ی نمایش خاموش است باعث کم شدن مقدار زیادی از شارژ باتری می‎شدند.

این تغییر اشاره به این دارد که یک آپدیت در راه است. در غیر این‌صورت مایکروسافت می‎توانست فقط نسخه‎ی 14393.5 را منتشر کند که آخرین نسخه برای تمامی اینسایدرها است.

هم‎چنین اطلاعات مطرح شده به این اشاره می‎کنند که نسخه‎ی 14393.67 می‎تواند بیلد نهایی ارائه شده برای آپدیت سالانه باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال