ویندوز 10 به‌زودی امکان باز کردن قفل دستگاه با استفاده از گجت‌های پوشیدنی را خواهد داد

طبق شایعه‎ای که شنیده شده است، به نظر یکی از ویژگی‎های سیستم‎عامل OS X 10.12 اپل قابلیت از قفل خارج کردن کامپیوتر مک شما با استفاده از تاچ‎ آی‎دی آیفون‎تان است. برای مشاهده‎ی صحت این شایعه باید صبر کرد، ولی شرکت مایکروسافت به نظر می‎رسد که بدون در نظر گرفتن صحت یا عدم صحت آن، […]

طبق شایعه‎ای که شنیده شده است، به نظر یکی از ویژگی‎های سیستم‎عامل OS X 10.12 اپل قابلیت از قفل خارج کردن کامپیوتر مک شما با استفاده از تاچ‎ آی‎دی آیفون‎تان است. برای مشاهده‎ی صحت این شایعه باید صبر کرد، ولی شرکت مایکروسافت به نظر می‎رسد که بدون در نظر گرفتن صحت یا عدم صحت آن، در این زمینه از اپل پیشی گرفته است.

در خبری که در نمایشگاه Computex اعلام شد، این شرکت اطلاع داد که کاربران ویندوز 10 به زودی قادر به باز کردن کامپیوترهای شخصی خود از حالت قفل با استفاده از گجت‎های پوشیدنی خواهند بود. این شرکت نشان داد که چنین کاری یا با استفاده از دستگاه‎هایی نظیر دست‎بند مایکروسافت (طبیعتا) و دست‎بند Bionym Nymi صورت خواهد گرفت. این چنین قابلیتی جزوی از فریم‎ورک دستگاه‎های از پیش شناسانده شده‎ی ویندوز هلو (Windows Hello Companion Device Framework) خواهد بود.

اعلام این خبر به شرکت‎های شخص ثالث اجازه خواهد داد دستگاه‎های پوشیدنی بسازند که پتانسیل پشتیبانی از قفل خارج کردن کامپیوترهای شخصی دارای ویندوز 10 را داشته باشند، یعنی شما نباید انتظار داشته باشید که گجت پوشیدنی فعلی‎تان از این قابلیت پشتیبانی کند، حداقل تا زمانی که ارائه‎ی یک آپدیت امکان این کار را برای آن فراهم کند. مایکروسافت اشاره‎ای به تاریخی که دقیقا از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد نکرده، ولی آپدیت سالگرد ویندوز 10 در پیش رو است، در نتیجه نباید جای شگفتی وجود داشته باشد که این پشتیبانی در آن موقع اجرا شود.

فعلا کاربران ویندوز 10 هم‎چنان باید از وارد کردن رمز عبور به شکل سنتی یا حتی اسکن قرنیه‎ی خود به عنوان گزینه‎های امنیتی استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال