با تکنیکی جدید نرخ جابجایی اطلاعات در فیبر نوری به ۱.۵۳ پتابیت بر ثانیه رسید

محققان ژاپنی با کمک یک تکنیک جدید توانستند سرعت انتقال اطلاعات در فیبر های نوری استاندارد را به نرخ ۱.۵۳ پتابیت بر ثانیه برسانند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی برای ثبت رکورد انتقال اطلاعات در فیبر های نوری از تکنیکی به نام هم تافتن استفاده کردند. در این روش آنها با […]

محققان ژاپنی با کمک یک تکنیک جدید توانستند سرعت انتقال اطلاعات در فیبر های نوری استاندارد را به نرخ ۱.۵۳ پتابیت بر ثانیه برسانند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی برای ثبت رکورد انتقال اطلاعات در فیبر های نوری از تکنیکی به نام هم تافتن استفاده کردند. در این روش آنها با رمز گذاری اطلاعات در ۵۵ فرکانس نوری از نوع متفاوت موفق شدند تا سرعت اطلاعات را به ۱.۵۳ پتابیت بر ثانیه برسانند. بدین ترتیب کل ترافیک اینترنت تنها با استفاده از یک کابل حمل شود. این رقم نسبیت به آنچه که اکنون مورد استفاده قرار میگیرد حدود یک میلیون برابر بیشتر است.

در این فناوری از تمامی فرکانس های نور موجود در طیف نوری استفاده میشود. با توجه به اینکه فرکانس هر رنگ در طیف نور مرئی و نامرئی متفاوت است، قادر است حامل جریان اطلاعات مخصوص خود باشد. به همین روش امکان دستیابی به بهره وری طیفی ۳۳۲ بیت بر ثانیه بر هرتز بوجود آمد که نسبت به نمونه های قبلی سه برابر بیشتر است.

با کمک روش گفته شده امکان انتقال اطلاعات از طریق ۱۸۳ طول موج مختلف بوجود آمد. تنظیمات نور به گونه ای انجام میشود که بتواند ۵۵ جریان داده را بصورت مجزا انتقال دهد. ارسال اطلاعات نیز با کمک یک رشته شیشه ای فیبر نوری انجام گرفت. فاصله بین گیرنده و فرستنده نیز حدود ۲۵.۹ کیلومتر بود. محققان قصد دارند در آینده این روش را بهینه سازی کرده و باند فرکانسی را گسترش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال