فناوری RAMDISK شیائومی و امکان تبدیل رم گوشی به فضای ذخیره سازی مجازی

فناوری جدید RAMDISK مربوط به شرکت شیائومی قادر است از رم گوشی با هدف افزایش عملکرد آن استفاده کند. در حال حاضر شاهد محصولاتی با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم با کاربردهای مختلف در بازار هستیم. اما این قابلیت جدید کاربر را قادر می سازد تا از رم برای فضای ذخیره سازی استفاده کند که […]

فناوری جدید RAMDISK مربوط به شرکت شیائومی قادر است از رم گوشی با هدف افزایش عملکرد آن استفاده کند. در حال حاضر شاهد محصولاتی با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم با کاربردهای مختلف در بازار هستیم. اما این قابلیت جدید کاربر را قادر می سازد تا از رم برای فضای ذخیره سازی استفاده کند که نتیجه آن افزایش سرعت دستگاه خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید شیائومی از رم گوشی به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده خواهد کرد. پیش از این، فناوری استفاده از رم تنها مربوط به کامپیوترها بوده و در گوشی‌های هوشمند از آن استفاده نشده بود.

آزمایش فناوری RAMDISK از طریق گوشی شیائومی م  10 اولترا انجام گرفته و کاربران این گوشی توانستند بخشی از ۱۶ گیگابایت رم این دستگاه را به عنوان حافظه ذخیره سازی استفاده کنند. ‌

استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند می‌تواند علاوه بر افزایش فضای ذخیره سازی سرعت بالایی را نیز فراهم کند. در حال حاضر گوشی می 10 اولترا را از رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده می کند. در حالی که سرعت رم این دستگاه ۴ گیگابایت بر ثانیه است، سرعت نوشتن و خواندن در حافظه آن حدود ۱۷۰۰ و ۷۵۰ مگابایت بر ثانیه خواهد بود.

 کاربران گوشی می 10 اولترا برای استفاده از این قابلیت باید در بخش Speed Installation و بخش گیم سنتر رفته و این قابلیت را فعال کنند. هم اکنون حدود ۱۰ بازی از جمله QQ Speed و Glory of the King از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد.

در این قابلیت در صورت ریستارت شدن دستگاه، بازی های نصب شده ناپدید خواهند شد. زیرا این بازی ها در رم ذخیره شده بودند. البته این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند بازی نصب شده را به روی حافظه فلش نیز منتقل کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال