مطالعات جدید نشان از وجود 3 تریلیون درخت بر روی کره‌ی زمین دارد

تحقیقات جدید موسسه‌ی Yale نشان می‌دهد که کره‌ی زمین دارای سه تریلیون درخت می‌باشد. بنابراین، تعداد درختان موجود در کره‌ی زمین نسبت به آمار گذشته حدود 75 برابر بیشتر شده است اما با این وجود، کره‌ی زمین همچنان شاهد کاهش 46 درصدی درختان از زمان پیداشش بوده است. دانشمندان با جمع بستن تعداد جنگل‌ها و تراکم […]

تحقیقات جدید موسسه‌ی Yale نشان می‌دهد که کره‌ی زمین دارای سه تریلیون درخت می‌باشد. بنابراین، تعداد درختان موجود در کره‌ی زمین نسبت به آمار گذشته حدود 75 برابر بیشتر شده است اما با این وجود، کره‌ی زمین همچنان شاهد کاهش 46 درصدی درختان از زمان پیداشش بوده است.

دانشمندان با جمع بستن تعداد جنگل‌ها و تراکم درختان موجود به همراه تصاویر ماهواره‌ای و همچنین استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها به این آمار رسیده‌اند. نتیجه‌ی جمع آوری این اطلاعات همگی در نقشه‌ای با مقیاس کیلومتر مربع تدارک دیده و به همین ترتیب اطلاعات بیشتری از تعداد درختان موجود کسب شد.  دانشمندان امیدوارن با جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد درختان بتوانند به وضعیت آب و هوای کره‌ی زمین و تغییرات ایجاد شده و همچنین جانوران در حال انقراض کمک بسزایی کنند.

با وجود این که هر سال تعداد زیادی از درختان موجود در کره‌ی خاکی سوزانده و قطع می‌شوند، درختان از اهمیت بالایی برای کره‌ی زمین برخوردار هستند و نقش بسیار مهمی در محیط زیست ایفا می‌کنند. مسئول اجرای تحقیقات انجام شده از این که این آمار به 3 تریلیون رسیده است بسیار متعجب بوده و اعلام کرد که هیچ کدام از اعضای تیم انتظار رسیدن به چنین آماری را نداشتند.

دو سال پیش و بر اساس جدیدترین تحقیقات انجام شده‌ی آن زمان، تعداد درختان موجود در کره‌ی زمین 400 میلیارد بوده و حالا این عدد به 3 تریلیون رسیده است. در واقع هم اکنون هر به ازای هر فرد 411 درخت موجود می‌باشد که در دو سال پیش این آمار به 61 درخت رسیده بود.

مناطق اسکاندیناوی، آمریکای شمالی و کشور روسیه دارای تراکم بیشتری نسبت به دیگر مناطق بوده‌اند. همچنین حدود 41 درصد از درختان موجود در کره‌ی زمین در مناطق استوایی قرار دارد. بدون شک با پیشرفت تکنولوژی و به کار آمدن گجت‌های جدید می‌توان در آینده‌ای نه چندان دور به آمار دقیق‌تری نیز رسید. نظر شما در مورد آمار ارائه شده چیست؟

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال