رونمایی ZTE از گوشی جدید خود با نام Xiao Xian 2 به همراه حسگر اثر انگشت

همانطور که قبلا در خبر‎های تک‌نیوز به تصاویر منتشر شده از گوشی جدید کمپانی زد‌تی‌ای اشاره کردیم، هم اینک این کمپانی مشهور از گوشی جدیدخود با نام Xiao Xian 2 در چین پرده برداری کرد. اما موضوعی که باعث شگقتی همگان شد، وجود حسگر اسکن اثر انگشت با وجود پایین بودن قیمت این گوشی بود. قیمت […]

همانطور که قبلا در خبر‎های تک‌نیوز به تصاویر منتشر شده از گوشی جدید کمپانی زد‌تی‌ای اشاره کردیم، هم اینک این کمپانی مشهور از گوشی جدیدخود با نام Xiao Xian 2 در چین پرده برداری کرد. اما موضوعی که باعث شگقتی همگان شد، وجود حسگر اسکن اثر انگشت با وجود پایین بودن قیمت این گوشی بود. قیمت این گوشی بر پایه 144 دلار تعیین شده و حسگر بیومتریک آن در پشت دستگاه و زیر فلاش و لنز دوربین تعبیه شده است. این گوشی از شبکه 4G و LTE پشتیبانی کرده و و ضخامت بدنه آن معادل 8.9 میلی‌متر می‌باشد که این مقدار برای یک گوشی در این سطح بسیار مناسب به نظر می‌رسد. وزن این گوشی نیز مناسب بوده و برابر 126 گرم است.

گوشی هوشمند ZTE Xiao Xian 2 (که در بعضی از ناطق با نام aka B880 خوانده می‌شود) دارای صفحه نمایشی 5 اینچی با دقت تصویر 720 × 1280 بوده و از این نظر چگالی تصویر آن به 268 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همچنین قدرت پردازشی این گوشی بر عهده تراشه چهار هسته‌ای مدیاتک با نام MT6735 بوده و فرکانس کاری CPU آن به 1.3 گیگا‌هرتز می‌رسد. در کنار آن ، این گوشی به یک گیگا‌بایت حافظه RAM و 8 گیگا‌بایت حافظه داخلی مجهز بوده و برای کاربرانی که از میزان حافظه این گوشی ناراضی هستند باید گفت که پشتیبانی از کارت حافظه میکرو‌اس‌دی تا 32 گیگا‌بایت از دیگر ویژگی‌های این گوشی به حساب می‌آید. دوربین اصلی این دستگاه دارای حسگری با دقت 13 مگاپیکسل بوده و بیشترین میزان گشودگی دیافراگم لنز آن نیز به f/2.2 می‌رسد. در قسمت جلوی گوشی نیز وجود یک حسگر 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی گوشی به عکاسی سلفی از چهره کاربر و مکالمه‌های ویدئویی او کمک خواهد کرد.

باطری Xiao Xian 2 دارای ظرفیت 2400 میلی‌آمپر ساعتی بوده و نسخه 5.0 از سیستم عامل اندروید (لالی‌پاپ) به طور پیش‌فرض بر روی آن قابل استفاده خواهد بود.

ZTE-B880-Xiao-Xian-2

مطمئنا با قیمت 144 دلاری این گوشی و وجود اسکنر اثر انگشت، این گوشی بسیار مقرون به صرفه در عرصه فروش در بازار‌های دنیا بسیار موفق خواهد بود و وجود این حسگر بر روی گوشی، مسلما به فروش بیشتر آن کمک بسزایی خواهد کرد.

با این تفاسیر بنظر شما آیا در آینده، وجود حسگر اثر انگشت همانند وجود بلوتوث به امری عادی در گوشی‌های هوشمند آینده تبدیل خواهد شد؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال