سونی از گوشی Xperia X Compact در نمایشگاه IFA 2016 پرده برداشت

این روزها گوشی‎های هوشمند بیشتر تمایل دارند بزرگ باشند، چون ظاهرا سطح تقاضای موجود در بازار بیشتر به سمت این محصولات است. گرچه، اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به داشتن گوشی‎هایی که بزرگتر از 5 اینچ باشند عقیده ندارید، باید روز خوب شما باشد چون شرکت سونی برای شما گوشی را […]

این روزها گوشی‎های هوشمند بیشتر تمایل دارند بزرگ باشند، چون ظاهرا سطح تقاضای موجود در بازار بیشتر به سمت این محصولات است. گرچه، اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به داشتن گوشی‎هایی که بزرگتر از 5 اینچ باشند عقیده ندارید، باید روز خوب شما باشد چون شرکت سونی برای شما گوشی را در نظر گرفته است که این نیاز شما را برآورده می‎کند. و همان‎طور که در اخبار قبلی در رابطه با آن صحبت کرده بودیم، این شرکت سرانجام گوشی Xperia X Compact خود را معرفی کرد.

همان‎طور که نام این گوشی اشاره دارد، دارای ابعاد کوچکی، حداقل در مقایسه با اکثریت گوشی‎های امروزی، است. این گوشی دارای یک نمایشگر 4.6 اینچی با دقت اچ‎دی است که باید پذیرفت کمی این دقت پایین است، ولی با توجه به سایر مشخصات این گوشی، احتمال این وجود دارد که سونی کاربرانی را هدف قرار داده که بودجه محدودی دارند.

در داخل گوشی Xperia X Compact سونی چیپست اسنپ‎دراگون 650 کوالکام قرار گرفته و بنابراین به شایعاتی که می‎گفتند گوشی اکسپریا X کامپکت از نظر سخت‎افزاری مشابه با گوشی اکسپریا XZ خواهد بود، پایان می‎دهد. به همراه این تراشه 3 گیگابایت رم دیده می‎شود، که واقعا خوب است، حافظه داخلی این گوشی نیز 32 گیگابایت است که امکان ارتقاء با استفاده از کارت حافظه خارجی تا 256 گیگابایت وجود دارد.

دوربین پشتی این گوشی 23 مگاپیکسلی با همان فناوری Triple Image Sensing مشابه در گوشی Xperia XZ سونی است. در حقیقت دوربین پشتی این گوشی بسیار مشابه به گوشی مذکور است چون دارای سنسور 1/2.3 اینچی، زوم تصویر شفاف 5 برابری و قابلیت رفع لرزش SteadyShot است. باید اشاره داشت لنزهای این دوربین از نوع 24 میلی‎متری هستند (لنزهای گوشی Xperia XZ از نوع 22 میلی‎متری است). دوربین جلو یک سنسور 5 مگاپیکسلی با سنسور 1/3.06 اینچی از نوع Exmor RS خواهد بود.

باتری این گوشی 2700 میلی‎آمپر ساعت گنجایش خواهد داشت و از سیستم‎عامل اندروید 6.0 مارشملو بهره خواهد برد. هنوز قیمت گوشی Xperia X Compact اعلام نشده و باید شاهد ورود آن به بازار از اوایل مهر باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال