عرضه اسپری های تنفسی سازگار با محیط زیست

اشخاص مبتلا به بیماریهای تنفسی جهت دریافت داروی مورد نیاز خود معمولا از اسپری های مختلفی استفاده می کنند. این افشانه ها حاوی گازهای فشرده شده مایع هستند ، طبق نتایج حاصل از کار پژوهشگران دانشگاه کمبریج 4 درصد کل کربن متصاعد شده در جو کره زمین به علت کاربرد این اسپری ها بوجود می […]

اشخاص مبتلا به بیماریهای تنفسی جهت دریافت داروی مورد نیاز خود معمولا از اسپری های مختلفی استفاده می کنند. این افشانه ها حاوی گازهای فشرده شده مایع هستند ، طبق نتایج حاصل از کار پژوهشگران دانشگاه کمبریج 4 درصد کل کربن متصاعد شده در جو کره زمین به علت کاربرد این اسپری ها بوجود می آید.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، پیش از این در ساخت این افشانه ها از گاز کلروفلوئوروکربن (CFC) استفاده میشد اما بدلیل آسیب رساندن آن به لایه اوزون و این مورد که CFC جزو گازهای گلخانه ای خطرناک محسوب می گردد کاربرد آن ممنوع اعلام شد. جایگزینی hydrofluoroalkanes که گاز گلخانه ای کم خطر تری می باشد راه حلی است که در حال حاضر عملی شده است. با توجه به مشکلاتی که این نوع از گازها برای محیط زیست ایجاد می کند تغییر فناوری مورد استفاده در تولید این اسپری ها ضروری به نظر میرسید. مطالعات نشان داده مصرف اسپری های تنفسی سبز توسط بیماران بین 37-10 بار کمتر موجب انتشار گازهای گلخانه ای می شود. جلوگیری از ورود 58 هزار تن گاز دی اکسید کربن به جو کره زمین دستاورد تغییر رویکرد در این زمینه می باشد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال