ربات انباردار با قابلیت‌های ویژه می‌تواند انبارداری را متحول کند

محققان بلندترین ربات خودران جهان را توسعه داده‌اند که با توجه به حسگرهای پیشرفته موجود می‌تواند به دقت رطوبت، سطوح نور و دما را در یک میلیون فوت مربع اسکن کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بلندترین ربات خودکار جهان می‌تواند برای انبارداری و اسکن قفسه‌ها به کار رود. البته هنوز نامی […]

محققان بلندترین ربات خودران جهان را توسعه داده‌اند که با توجه به حسگرهای پیشرفته موجود می‌تواند به دقت رطوبت، سطوح نور و دما را در یک میلیون فوت مربع اسکن کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بلندترین ربات خودکار جهان می‌تواند برای انبارداری و اسکن قفسه‌ها به کار رود. البته هنوز نامی برای این دستگاه ۱۴ متری انتخاب نشده است. در این ربات چندین حسگر برای شناسایی و اسکن دقیق مواردی مانند رطوبت، نویز، نور و دما قرار داشته و می‌تواند به راحتی حدود ۱۰۰ هزار متر مربع را از طریق حسگرهای خود اسکن کند.

طبق ادعای شرکت سازنده، ربات شرکت Dexory برای کار در کنار انسان ایمن سازی شده و از ۱۲ دوربین با کیفیت نیز برخوردار است. پیش‌بینی می‌شود تولید این ربات تا سال ۲۰۲۵ به ۴ میلیون رسیده و در ۵۰ هزار انبار مورد استفاده قرار بگیرد. این پیشرفت در اتوماسیون باعث می‌شود تا انبارها ضمن مقابله با کمبود نیروی کار و فضا، تقاضای رو به افزایش تجارت الکترونیکی را به خوبی پاسخ دهند.

آندری دانسکو مدیرعامل شرکت سازنده این ربات در این مورد می‌گوید: ربات ساخته شده از نظر مراقبت، وضعیت شارژ و باتری به شکل کاملاً مستقل و خودکار عمل کرده و همانند ربات‌های خانگی است. به گفته وی این ربات می‌تواند کلیه عملیات موجود در انبار از قبیل جابجایی قفسه، مقدار محصولی که در هر قفسه موجود است و شرایطی که کالا باید در آن نگهداری شود را بررسی و انجام دهد.

ربات قدرتمند ساخته شده می‌تواند یک عملکرد یکپارچه در محیط‌های انبار ارائه کند. ویژگی مهم دیگر این ربات توانایی آن در ساخت یک ماکت دیجیتالی از انبار مورد نظر در لحظه است. بدین ترتیب بینش جامعی درباره جابجایی، موجودی، شرایط مربوط به ذخیره سازی و کارایی عملیاتی به صاحب انبار ارائه خواهد شد. این سیستم رباتیک فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر دید ماشینی، محلی‌سازی و نقشه‌برداری همزمان را نیز ارائه می‌کند.