هراس در جاده‌های اسپانیا

هک و حراج اطلاعات محرمانه میلیونها راننده اسپانیایی

پلیس اسپانیا در حال بررسی احتمال سرقت و فروش اطلاعات شخصی میلیون‌ها راننده در این کشور است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اداره کل حمل و نقل اسپانیا (DGT) در اوایل ماه جاری فعالیت‌های مشکوکی را در تلاش برای نفوذ به پایگاه داده خود شناسایی کرد. به گزارش سرویس هک و امنیت […]

پلیس اسپانیا در حال بررسی احتمال سرقت و فروش اطلاعات شخصی میلیون‌ها راننده در این کشور است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اداره کل حمل و نقل اسپانیا (DGT) در اوایل ماه جاری فعالیت‌های مشکوکی را در تلاش برای نفوذ به پایگاه داده خود شناسایی کرد.

به گزارش سرویس هک و امنیت اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا DGT به خبرگزاری ها گفت که این سازمان دو هفته پیش متوجه فعالیت‌های مشکوکی از سوی کاربرانی شده که قصد ورود به پایگاه داده آن را داشته‌اند. به گفته پلیس Guardia Civil، DGT دسترسی این کاربران را مسدود کرده و گروه تحقیق و تجزیه و تحلیل ترافیک (GIAT) را برای آغاز تحقیقات مطلع ساخته است.

پایگاه داده DGT شامل اطلاعات محرمانه بیش از 27 میلیون راننده ثبت شده در اسپانیا، از جمله شماره پلاک خودرو و اطلاعات بیمه، است. یک کاربر ناشناس در انجمن جرایم سایبری BreachForums مدعی شده که به “هر شماره پلاک یا شماره سند دسترسی برای جستجو” داشته و کل پایگاه داده DGT را به فروش می‌رساند.

سخنگوی DGT با احتیاط گفت: “ما باید صحت ادعای این فرد را بررسی کنیم. در انجمن‌های فروش اطلاعات، اغلب ادعاهایی مطرح می‌شود که صحت ندارند.” در ماه گذشته، سه شرکت بزرگ اسپانیایی – غول مخابراتی Telefonica، بانک Santander و شرکت انرژی Iberdrola – مورد حملات سایبری قرار گرفتند که منجر به نقض اطلاعات کارکنان و مشتریان آنها شد.

گزارش وزارت امنیت ملی اسپانیا نشان می‌دهد که کل حملات سایبری ثبت شده در سال گذشته تقریباً دو برابر شده و به بیش از 100000 مورد رسیده است که 130 مورد آن به عنوان “بحرانی” طبقه‌بندی شده‌اند.