عصر جدید اخترشناسی پس از پرتاب تلسکوپ نانسی گریس رومن ایجاد می‌شود

با پرتاب تلسکوپ جدید نانسی گریس رومن دید اخترشناسان به جهان نیز تغییر خواهد کرد. این تلسکوپ فضایی قدرتمند می تواند نسبت به تلسکوپ هایی مانند جیمز وب و هابل دید گسترده تری را ارائه کند. بنابراین کشف اسرار کیهانی با کمک آن آسانتر خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخترشناسان […]

با پرتاب تلسکوپ جدید نانسی گریس رومن دید اخترشناسان به جهان نیز تغییر خواهد کرد. این تلسکوپ فضایی قدرتمند می تواند نسبت به تلسکوپ هایی مانند جیمز وب و هابل دید گسترده تری را ارائه کند. بنابراین کشف اسرار کیهانی با کمک آن آسانتر خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخترشناسان بررسی گسترده فضا با جزئیات بیشتر را ترجیح می دهند. با وجود قدرت تلسکوپ جیمز وب در مشاهده احرام دور دست، گریس رومن می تواند دید گسترده ای را ارائه کند.

تلسکوپ جدید ناسا پیش از این نام تلسکوپ نقشه برداری میدان باز فرو سرخ نام گذاری شده بود. اما بعدها به نام نانسی گریس رومن به عنوان اولین ستاره شناس ارشد ناسا تغییر نام داد. وی اولین زنی بود که به عنوان مدیریت ناسا رسید. تلسکوپ نانسی گریس رومن برای بررسی نخستین سیارات فراخورشیدی در تمام کهکشان و درک ماده تاریک استفاده میشود.

مهمترین مزیت نانسی رومن سرعت تصویربرداری آن است. به گفته مقامات ناسا این تلسکوپ قدرتمند تا ۱۰۰۰ برابر سریعتر از هابل قادر به نقشه برداری از جهان است. دانشمندان قصد دارند با کمک این تلسکوپ از بخش های گسترده ای از جهان نقشه برداری کنند تا از آن برای مطالعه تاریک بهره ببرند.

در کیهان شناسی انرژی تاریک به عنوان نوعی انرژی تمام فضا را در بر گرفته و باعث افزایش سرعت انبساط جهان شده است. تلسکوپ جدید که احتمالا تاریخ پرتاب آن در سال ۲۰۲۷ خواهد بود می تواند با بررسی کیهان نقشه ای از آن را ایجاد کند. دانشمندان قصد دارند با بررسی این نقشه و توزیع کهکشان ها در کیهان انرژی تاریک و نحوه تکامل آن را کشف کنند. برای کشف میلیون ها سیاره فراخورشیدی نیز قابلیت ریزهمگرایی خورشیدی در این تلسکوپ قرار داده شده است. این پدیده می تواند بدون پر نظر گرفتن نور تابیده شده از اجرام نجومی آنها را شناسایی کند. این اجرام می تواند کوتوله های قهوه ای و سیاه چاله ها را نیز شامل شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال