لباس رباتیک جدیدی که می‌تواند به بیماران پارکینسون کمک کند

محققان دانشگاه هاروارد با همکاری دانشگاه بوستون نوعی لباس رباتیک نرم طراحی کرده‌اند که می‌تواند استقلال بیشتری به بیماران پارکینسون داده و وضعیت ناتوانی آنها را بهبود ببخشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از بیماران پارکینسون به طور ناگهانی تحرک خود در هنگام راه رفتن را از دست داده و دچار […]

محققان دانشگاه هاروارد با همکاری دانشگاه بوستون نوعی لباس رباتیک نرم طراحی کرده‌اند که می‌تواند استقلال بیشتری به بیماران پارکینسون داده و وضعیت ناتوانی آنها را بهبود ببخشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از بیماران پارکینسون به طور ناگهانی تحرک خود در هنگام راه رفتن را از دست داده و دچار وضعیت ناتوان کننده انجماد می‌شوند. در حال حاضر حدود ۹ میلیون نفر در سراسر جهان از این اختلال عصبی رنج می‌برند. با وجود علائم مختلف این بیماری دوره‌های انجماد از شایع‌ترین و ناراحت کننده‌ترین آنها به شمار می‌رود. در حال حاضر طیف وسیعی از درمان‌های دارویی جراحی و یا رفتاری برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون منجمد استفاده می‌شود که هیچ کدام چندان موثر نیستند. پژوهشگران دانشکده مهندسی و علوم کاربردی در دانشگاه هاروارد یک ربات نرم و پوشیدنی برای کمک به این افراد رونمایی کرده‌اند که می‌تواند به آنها کمک کند تا در حالت انجماد نیز راه بروند.

این لباس رباتیک در قسمت باسن و ران‌ها قرار گرفته و با وارد کردن یک فشار ملایم به پا در هنگام راه رفتن به این بیماران کمک خواهد کرد تا گام بلندتری برای حرکت بردارند. در آزمایش انجام شده این دستگاه توانست انجماد شرکت کنندگان را در حین راه رفتن در خانه از بین برده و به آنها کمک کند تال سریع‌تر و بهتر از حالت عادی راه بروند.

کانر والش از استادان مهندسی دانشگاه هاروارد و نویسنده مقاله این مطالعه می‌گوید: این ربات با هدف درمان علائم ناامید کننده و خطرناک در بیماری پارکینسون توسعه یافته می‌تواند به این بیماران کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشند. همچنین این بیماران با کمک این ربات علاوه بر تحرک می‌توانند استقلال خود را نیز بازیابند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال