اتهام OpenAI به نیویورک تایمز؛ استفاده از چت بات برای تولید مقالاتی مشابه محتوای ناشر

شرکت OpenAI مدعی شد نیویورک تایمز ChatGPT را با تقلب مجبور کرده است تا مقالاتی تولید کند که کاملاً و دقیقاً مشابه محتوای مقالات ناشر بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، OpenAI ادعا کرد از نیویورک تایمز با استفاده از وادار کردن ChatGPT سعی کرده است محتوای منتشر شده در این […]

شرکت OpenAI مدعی شد نیویورک تایمز ChatGPT را با تقلب مجبور کرده است تا مقالاتی تولید کند که کاملاً و دقیقاً مشابه محتوای مقالات ناشر بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، OpenAI ادعا کرد از نیویورک تایمز با استفاده از وادار کردن ChatGPT سعی کرده است محتوای منتشر شده در این نشریه را با تغییرات فریبنده نمایش دهد. ‏OpenAI از دادگاه منطقه ایالات متحده درخواست کرد برخی از موارد ادعاهای پرونده شکایت نیویورک تایمز به همین دلیل رد شود. OpenAI به عنوان سازنده ChatGPT ادعا می‌کند مشکل ساده‌ای در این چت بات وجود داشته و نیویورک تایمز از آن برای تغییرات فریبنده استفاده کرده است. این شرکت اعلام کرد در حال حاضر سعی دارد مشکل ساده موجود را برطرف کند. OpenAI می‌گوید نیویورک تایمز مقاله‌های خود را به این چت بات به صورت مستقیم ارسال کرده و آن را وادار کرده است تا کلمه به کلمه مشابه مقاله اصلی متن‌ها را نمایش دهد.

یان کراسبی وکیل ارشد نیویورک تایمز اعلام کرد تقلب خواندن تلاش‌های این رسانه در پرونده شکایت علیه ChatGPT را یک توصیف نادرست دانسته است. وی می‌گوید این رسانه می‌تواند از محصولات OpenAI برای پیدا کردن شواهد مبنی بر سرقت و باز تولید محتوای دارای کپی رایت تایمز استفاده کند.

وی در توضیحات خود اعلام کرد OpenAI هنوز نقض کپی رایت را بدون اجازه انکار نکرده و در چارچوب برخی محدودیت‌ها و قوانین آن را انجام داده است. تایمز اواخر سال گذشته طی شکایتی از OpenAI و مایکروسافت مدعی شد این دو شرکت از محتوای این رسانه برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کردند. چت بات های این دو شرکت مذکور می‌توانند کلمه به کلمه مقالات تایمز را مجدداً تولید کنند. تایمز ادعا می‌کند که اقدامات انجام گرفته توسط OpenAI باعث کاهش درآمدزایی نشریه تایمز شده و همچنین رابطه این نشریه با خوانندگان نیز به خطر افتاده است. OpenAI تلاش دارد با استفاده از برخی ادعاهای مربوط به نقض مستقیم کپی رایت در این پرونده آن را رد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال