دانشمندان پس از ۳۰۰ سال به شناخت جدیدی از باکتری ها رسیدند

محققان پس از مطالعات اخیر خود اعلام کردند پس از حدود ۳۰۰ سال مطالعه در مورد باکتری ها، اکنون به شناخت جدیدی در مورد آنها دست پیدا کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه پرینستون در آمریکا می گویند برای درک بهتر باکتری ها به روش جدیدی دست پیدا کرده […]

محققان پس از مطالعات اخیر خود اعلام کردند پس از حدود ۳۰۰ سال مطالعه در مورد باکتری ها، اکنون به شناخت جدیدی در مورد آنها دست پیدا کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه پرینستون در آمریکا می گویند برای درک بهتر باکتری ها به روش جدیدی دست پیدا کرده اند. یکی از سوالات مهم محققان چگونگی رشد کلنی های باکتری در محیط های سه بعدی نظیر بافت ها، ژل ها و خاک و رسوبات است. درک این مورد می تواند شناخت بهتری در مسائل زیست محیطی ایجاد کند.

گروهی از محققان دانشگاه پرینستون برای مشاهده و درک ویژگی های باکتری ها در محیط های سه بعدی روش جدیدی را اختراع کردند. طبق گفته این محققان، کلنی های باکتری در محیطی خارج از آزمایشگاه بطور مداوم و به شکلی پیچیده با شکل های جذابی شبیه به کلم بروکلی رشد می کنند.

سوجیت داتا، استاد مهندسی شیمی از این دانشگاه و از نویسندگان این مطالعه می گوید: از حدود ۳۰۰ سال پیش و از زمان کشف باکتری، تمامی مطالعات روی آنها در لوله و روی پتری دیش انجام شده است. دلیل آن نیز بخاطر محدودیت های عملی بوده است. زیرا مشاهده رشد باکتری در خاک به دلیل مات و کدر بودن امکان دیدن رشد کلنی را غیرممکن می کند. دانا بهمراه دیگر محققان با روشی جدید تلاش کردند تا مشاهدات دقیقی از کلنی های باکتری در حالت طبیعی و بصورت سه بعدی به عمل آورند. آنها متوجه شدند رشد این کلنی همانند دیگر کلنی های وحشی بطور مداوم و گسترش پذیر مانند رشد کریستال ها است.

این محققان امیدوارند یافته های جدید آنها بتواند در آینده در توسعه مواد ضد میکروبی و تحقیقات دارویی و پزشکی و همچنین زیست محیطی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال