[کنفرانس اپل] معرفی چیپ قدرتمند و جدید A9 به همراه پردازشگر کمکی M9

شب گذشته اپل اطلاعاتی را در مورد چیپ قدرتمند A9X شاهد به کارگیری آن در تبلت آیپد پرو بودیم را منتشر نمود. طبق ادعای اپل، پردازشگر گرافیکی این چیپ 360 بار قدرتمندتر از پردازشگر گرافیکی نسل اول چیپ‌های شرکت اپل می‌باشد که این اختلاف قدرت، واقعا جذاب است. اما این تمام برنامه‌های اپل نبود و چیپ A9 […]

شب گذشته اپل اطلاعاتی را در مورد چیپ قدرتمند A9X شاهد به کارگیری آن در تبلت آیپد پرو بودیم را منتشر نمود. طبق ادعای اپل، پردازشگر گرافیکی این چیپ 360 بار قدرتمندتر از پردازشگر گرافیکی نسل اول چیپ‌های شرکت اپل می‌باشد که این اختلاف قدرت، واقعا جذاب است. اما این تمام برنامه‌های اپل نبود و چیپ A9 نیز حرف‌هایی را برای گفتن داشت.

پردازنده‌ی این چیپ قدرتمند که قرار است مسئول پردازش اطلاعات و قلب تپنده‌های گوشی‌های هوشمند iPhone 6s و iPhone 6s Plus باشد، 70 درصد از پردازنده‌ی چیپ A8 و 90 درصد در پردازش گرافیکی اطلاعات، قدرتمندتر می‌باشد! و این چیپ نیز بر اساس فناوری ساخت 14 نانومتری و معماری FinFET ساخته شده است. همچنین شاهد یک پردازشگر کمکی جدید در چیپ A9 با نام M9 هستیم که می‌تواند زمانی که گوشی شما قفل شده و یا از کار افتاده است، دستیار صوتی سیری را با گفتن عبارت “Hey Siri” فعال نماید.

به هر حال، همانطور که گفته شد کمی زود است بخواهیم در مورد قدرت چیپ نسل سومی و 64-بیتی اپل صحبت کنیم و باید منتظر انتشار بنچمارک‌های این چیپ‌ها باشیم. در ادامه می‌توانید اسلایدهایی که در این مراسم به نمایش در آمده‌اند را مشاهده نمایید:

Apple A9 and A9X chipsets announced, desktop performance with an M9 co-processor 2Apple-A9-and-A9X-processors (1)Apple-A9-and-A9X-processors

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال