انواع نرده روی دیوار

نرده روی دیوار را شاید بتوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار آورد. گرچه مردم کشورهای دیگر هم از نرده دیوار استفاده می‌کنند، اما هیچ جا مثل ایران از این سازه استفاده نمی‌کند و این حد از تنوع در نرده روی دیوار را تقریبا هیچ جای دیگری از جهان نخواهید دید. چرا نرده دیوار […]

نرده روی دیوار را شاید بتوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار آورد. گرچه مردم کشورهای دیگر هم از نرده دیوار استفاده می‌کنند، اما هیچ جا مثل ایران از این سازه استفاده نمی‌کند و این حد از تنوع در نرده روی دیوار را تقریبا هیچ جای دیگری از جهان نخواهید دید.

چرا نرده دیوار ضروری است؟

نرده روی دیوار سازه‌ای است که دو وظیفه عمده را برعهده دارد:

  • افزایش امنیت ساختمان: قطعاً مهمترین دلیل استفاده از نرده دیوار، بالا بردن امنیت ساختمان است. این محصول به دو طریق امنیت ساختمان را افزایش می‌دهد:

یکی از کارهای مهم نرده برای افزایش امنیت، افزایش ارتفاع دیوار است. با نصب نرده به ویژه روی دیوارهای کوتاه، مشکل کوتاهی دیوار حل می‌شود و نفوذ به ساختمان دشوار خواهد شد. از این رو در هنگام تعیین اندازه نرده لازم است به ارتفاع فعلی دیوار هم توجه شود. هر چه ارتفاع دیوار کمتر باشد، باید ارتفاع بیشتری برای نرده در نظر گرفته شود.

نکته دیگری که باعث افزایش امنیت ساختمان با نصب نرده دیوار می‌شود این است که نصب نرده رفت و آمد از بالای دیوار را سخت‌تر خواهد کرد. بسیاری از نرده‌ها دارای نوک تیز هستند و یا شکل آنها به صورتی است که زوائد نوک‌تیزی را ایجاد می‌کنند. این زوائد باعث می‌شود تا عبور ناخواسته از نرده‌های دیوار دشوار و محیط امن‌تری برای ساختمان ایجاد شود.

  • نرده روی دیوارزیباسازی ساختمان: امروزه دیگر نرده‌های روی دیوار کاربرد صرف امنیتی ندارند، بلکه زیباتر کردن دیوارهای ساختمان هم وظیفه مهم دیگری است که بر عهده این سازه قرار داده شده است. این جنبه نرده اتفاقاً هر روز پررنگ‌تر می‌شود و نرده‌های زیباتر و زیباتری به بازار عرضه می‌شوند.

طرح‌های متنوع نرده روی دیوار

  • حفاظ سرنیزه‌ای: این نوع حفاظ از قدیمی‌ترین اشکال نرده است و همه ما با این نوع حفاظ خاطره داریم. این نوع نرده از میله‌های عمودی در کنار هم تشکیل شده است که معمولاً قطعه‌ای شبیه سرنیزه روی هر میله قرار گرفته است و نوکی تیز را ایجاد کرده است.
  • حفاظ شاخ‌گوزنی: نام این حفاظ بر اساس شکل تقریبی آن انتخاب شده است. شکلی که شبیه شاخ گوزن است و برای هم زایده‌های نوک تیز زیادی دارد و عبور از آن دشوارتر از حفاظ سرنیزه‌ای شده است.
  • حفاظ لیلیوم: لیلیوم نام یک گل است که در زبان فارسی بیشتر با نام سوسن شناخته می‌شود. نرده‌های لیلیوم با الهام از شکل این گل زیبا ساخته می‌شوند و معمولاً برعکس حفاظ شاخ‌گوزنی که بیشتر در عرض گسترده می‌شود، بیشتر طولی در نظر گرفته می‌شوند.
  • نرده نیزار: یکی از دیگر انواع نرده روی دیوار که ظاهر بسیار زیبایی هم دارد، با نام نرده نیزار شناخته می‌شود. این نرده ظاهری شبیه نیزارها دارد و در صورتی که به نرده نسبتاً بلندی احتیاج داشته باشید، این طرح می‌تواند کاملا مناسب شرایط شما باشد.
  • حفاظ دیوار بوته‌ای: نرده‌های بوته‌ای از شاخک‌های نامنظم تنیده‌شده در هم تشکیل شده اند. این حفاظ هم جز نرده‌های زیبا است و معمولاً هزینه بالاتری نسبت به حفاظ سرنیزه‌ای دارد.

مقایسه انواع نرده حفاظ دیوار

در ادامه برای ساده‌تر کردن تصمیم‌گیری برای شما جهت انتخاب مدل‌های نرده های حفاظ دیوار، ویژگی‌هایی  که در بالا توضیح داده شد، جمع‌بندی شده است.

مقایسه انواع نرده حفاظ دیوار

۱ نرده سرنیزه‌ای قیمت پایین، امنیت مناسب، طراحی نوستالوژیک، نصب ساده
۲ نرده آبشاری

(سرنیزه ای با کمان‌ سرنیزه به دوطرف)

قیمت مناسب، امنیت بالا، طراحی زیبا، استحکام بالا
۳ نرده فرفورژه قیمت مناسب، تنوع طرح، استحکام و امنیت بالا
۴ نرده شاخ گوزنی قیمت بالا، وزن بالا، امنیت مناسب، تک‌رنگ یا دو رنگ، نصب ساده
۵ نرده نیزار امنیت و استحکام بالا، نصب ساده
۶ نرده بوته ای قیمت بسیار بالا، امنیت بالا، نصب ساده
۷ نرده لیلیوم قیمت بالا، وزن بالا، امنیت مناسب، معمولاً به‌صورت دو رنگ

 

در مقاله حاضر تلاش کردیم به صورتی کاملاً کوتاه و مختصر، انواع نرده دیوار را برایتان تشریح کنیم. در صورتی که قصد نصب حفاظ روی دیوار خود دارید، حتما این نکات را بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصیم را اتخاذ کنید.


 

پایان رپورتاژ آگهی
لینک کوتاه مقاله : bit.ly   bit.do   cutt.ly   is.gd   tinyurl