اقدامات عملی و راهنمای جامع افزایش سرعت وردپرس

چرا افزایش سرعت سایت وردپرس مهم است؟ یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه‌بندی، سرعت سایت است و این موتور جستجو به سایت‌های پر سرعت اعتبار بیشتر و رتبه بالاتری می‌دهد. از طرفی هم تحقیقات نشان داده که اخیرا افراد برای لود شدن یک سایت وردپرسی زمان کمتری را منتظر می‌مانند و هر یک ثانیه […]

چرا افزایش سرعت سایت وردپرس مهم است؟ یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه‌بندی، سرعت سایت است و این موتور جستجو به سایت‌های پر سرعت اعتبار بیشتر و رتبه بالاتری می‌دهد. از طرفی هم تحقیقات نشان داده که اخیرا افراد برای لود شدن یک سایت وردپرسی زمان کمتری را منتظر می‌مانند و هر یک ثانیه تاخیر، باعث می‌شود نرخ تبدیل تا 7% کاهش یافته و تعداد کاربران نیز تا 16% کاهش پیدا کنند.

آموزش افزایش سرعت سایت آموزش افزایش سرعت سایت و یادگیری آن به عنوان تخصص اهمیت زیادی دارد و برای افرادی مناسب است که قصد بهبود سرعت سایت خود را دارند یا می‌خواهند وارد بازار کار شوند. در این مقاله قصد داریم با ارائه مجموعه‌ای از اقدامات عملی، به آموزش بالا بردن سرعت سایت وردپرس بپردازیم و سپس دوره افزایش سرعت چیتا را معرغی کنیم.

بررسی سرعت سایت وردپرسی چگونه انجام می‌شود؟

اگر تازه سایت‌تان را راه‌اندازی کرده‌اید و فکر می‌کنید سرعت مناسبی دارد بررسی بدون ابزار تخصصی روش خوبی نیست زیرا کش مرورگرتان باعث می‌شود سرعت لود سایت در سیستم شما بالا رود. با استفاده از ابزارهایی مثل GTmetrix و pagespeedinsights می‌توانید سرعت سایت خود را بررسی کرده و با استفاده از بازخوردی که ارائه می‌دهند ایرادات سایت را برطرف کنید و امتیاز بالاتری در این سایت‌ها بگیرید. قبل از هر تغییر در سایت و اقدام برای افزایش سرعت بهتر است به آموزش افزایش سرعت سایت بپردازید تا بدون تخصص دست به کاری نزنید و مشکلی برای سایت‌تان به وجود نیاید.

دلایل دیر لود شدن سایت چه هستند؟

اگر بدانید چه عواملی باعث کند شدن سرعت سایت وردپرس شما می‌شود بهتر می‌توانید برای بهبود آن تصمیم بگیرید. شاید بپرسید چه عواملی روی سرعت سایت تاثیر می‌گذارند؟ پس در ادامه آموزش افزایش سرعت سایت با ما همراه باشید:

  • استفاده از فایل‌های css و js سنگین: فایل‌های css و jsکه برای تنظیم ظاهر و استایل صفحات سایت به کار می‌روند گاهی می‌توانند عامل کاهش سرعت سایت باشند.
  • سرور و هاست ضعیف: اگر سرورهاست شما به خوبی پیکربندی نشده باشد باعث کاهش سرعت سایت شما می‌شود.
  • تنطیمات وردپرس: عدم فعالسازی کش سایت و تظیمات درست، باعث کندی سایت شما می‌شود.
  • سایز صفحه: سایز بالای صفحه که معمولا مربوط به تصاویر بهینه‌نشده است نیز می‌تواند باعث کندی سرعت سایت شود.
  • پلاگین‌های بد و ضعیف: عدم کدنویسی استاندارد یک پلاگین یکی از علل دیر لود شدن سایت شما است.
  • اسکریپت‌های خارجی: اسکریپت‌های خارجی مثل تبلیغات، فونت‌ها وغیره که در سایت شما اجرا می‌شوند یکی از عوامل کاهش سرعت سایت هستند.

آموزش اقدامات عملی برای بالا بردن سرعت سایت وردپرسی

عواملی که روی زمان بارگذاری صفحه تاثیر می‌گذارند را با هم دیدیم. شاید بپرسید چطور می‌توانم سرعت سایت وردپرسی‌ام را افزایش بدهم؟ تکنیک‌هایی که در ادامه می‌گوییم به بهبود پرفورمنس و تجربه کاربری کمک می‌کنند. انجام گام‌های زیر برای افزایش سرعت باز شدن سایت، ضروری هستند. چه مبتدی باشید و چه حرفه‌ای این راهکارها برای بهبود عملکرد سایت شما مناسب هستند و بدون کدنویسی و تنها در چند قدم ساده به افزایش سرعت وردپرس کمک می‌کنند. همه اقداماتی که در ادامه آورده‌ایم در دوره آموزش افزایش سرعت سایت به‌طور کامل به آنها پرداخته‌ایم.

  1. سایت وردپرس خود را به طور منظم آپدیت کنید

وردپرس و افزونه‌های قدیمی می‌توانند مدخلی برای هک و نفوذ باشند؛ سعی کنید به صورت منظم افزونه‌ها  و وردپرستان را آپدیت کنید تا هکرها از باگ‌های امنیتی درون افزونه استفاده نکرده و سایت‌ شما را هک نکنند.

       2. فرایندهای پس‌زمینه را بهینه کنید

فرایندهای پس زمینه فرایندهایی مثل: خزش محتوا توسط موتورهای جستجو، افزونه‌های پشتیبان گیری از سایت، کران جاب وردپرس برای به‌روزرسانی و غیره هستند. شما باید مراقب این فرایندها باشید، مدام گزارش‌های خزش سرچ کنسول را چک کنید و اطمینان پیدا کنید که افزونه پشتیبان گیری فقط در زمان‌هایی که ترافیک سایت شما پایین است به طور خودکار اجرا می‌شود.

      3. از صفحه بندی یا پیجینیشن برای کامنت‌ها و دسته‌ها استفاده کنید

یکی از اقدامات مهم در آموزش سرعت سایت وردپرسی پیجینیشن (Pagination) است. از پیشخوان وردپرس > تنظیمات > دیدگاه‌ها می‌توانید تنظیمات صفحه‌بندی کامنت‌ها را انجام دهید، کامنت‌ها را به چند صغحه تقسیم کرده و مشخص کنید که در هر صفحه چه تعداد دیدگاه بارگذاری شود؛ برای صفحات دسته‌بندی هم همین‌طور عمل کنید.

صفحه بندی دیدگاه ها برای افزایش سرعت و لود سایت وردپرس

      4. حجم تصاویر را کاهش دهید

تصاویر بخشی از محتواهای سایت هستند که حجم زیادی از هاست شما را اشغال می‌کنند و می‌توانند یکی از دلایل کندی آن باشند. با استفاده از افزونه‌هایی مثل راکت یا افزونه اسموش پرو می‌توانید تا حد زیادی حجم و فرمت تصاویر خود را با حفظ کیفیت، کم کنید. تصاویر با فرمت webp نیز با کیفت و حجم کم هستند و وردپرس از این فرت تصویر پشتیبانی می‌کند.

     5.  یک پلاگین کش یا سرعت خوب نصب کنید

افزونه‌های کش بعد از یکبار درخواست کاربر، صفحه سایت شما را کش کرده، یک کپی از آن را ذخیره می‌کنند و نسخه کش شده را برای کاربر بعدی می‌فرستند. این مساله می‌تواند 2 تا 5 برابر سرعت سایت شما را افزایش دهد. به جای افزونه کش می‌توانید از افزونه‌های افزایش سرعت مثل راکت استفاده کنید که کش صفحات فقط یکی از کارهایی است که انجام می‌دهند.

      6. استفاده از CDN (Content Delivery Network) را فراموش نکنید

CDN یا شبکه توزیع محتوا کمک می‌کند سرعت لود صفحات برای کاربران بین‌المللی که از نظر جغرافیایی از شما فاصله دارند بالاتر برود. استفاده از CDN تاثیر قابل توجهی روی سرعت سایت شما دارد.

     7. بهبود معیارهای core web vital؛ بهبود سرعت سایت با بهبود  Time to First Byte

TTFB زمانی که مرورگر باید منتظر بماند تا اولین بایت را از سرور دریافت کند و به سرور متصل شود. با ابزارجی تی متریکس می‌توانید آن را اندازه بگیرید زیر 200 ms خوب است بین 200  تا 500 میلی ثانیه نرمال و بیشتر از آن نیاز به بررسی وبهبود دارد. استفاده از هاست پرسرعت، CDN مناسب  و بهینه‌سازی کدها روش‌های بهبود TTFB هستند.

     8. یک هاست با پلن مناسب انتخاب کنید

اولین مساله در آموزش افزایش سرعت سایت انتخاب هاست است. سرور میزبانی وب یا هاست تاثیر بسیاری در عملکرد سایت شما دارد، پس یک پلن متناسب با ترافیک سایت خود انتخاب کنید تا پاسخگوی حجم محتوا و ترافیک شما باشد. برای مثال استفاده از یک هاست اختصاصی بهتر از هاست اشتراکی است زیرا برخلاف هاست اشتراکی، منابع با سایر مشتریان سهیم نمی‌شوید.

  9. فشرده‌سازی Gzip را فعال کنید

یکی دیگر از اقدامات عملی در آموزش افزایش سرعت سایت، فعالسازی gzip است که برای کاهش حجم فایل‌ها هنگارم بارگزاری در سایت به کار می‌رود. با درخواست از هاستینگ، افزونه‌های وردپرس مثل راکت و با ویریاش کدها می‌توانید GZip را فعال کنید.

  10. پلاگین‌های اضافی را حذف کنید

افزونه‌هایی که برای سایت‌تان غیرضروری هستند را غیرفعال و حذف کنید. پلاگین‌های اضافی و افزونه‌های ضعیف باعث کاهش سرعت سایت شما می‌شوند، پس پلاگین‌ها با کدنویسی آنها استاندارد انتخاب کنید.

  11.  ویدیو یا فایل صوتی را مستقیما در وردپرس آپلود نکنید

از سایت‌هایی مثل آپارات برای آپلود استفاده و آنها را در هاست آپلود نکنید زیرا حجم بالایی اشغال می‌کنند.

  12. قالبی انتخاب کنید که امتیاز سرعت خوبی داشته باشد

ممکن است درانتخاب قالب فقط ظاهر آن را در نظر بگیرید ولی بسیاری از قالب‌هایی که ظاهر زیبایی و انیمیشنی دارند، کدنویسی آنها ضعیف است. یک قالب سبک و بهینه با کدنویسی استاندارد انتخاب کنید. قبل از انتخاب پوسته با ابزارهایی مثل جی تی متریکس یا pagespeedinsight سرعت قالب را بررسی کنید.

  13. فایل‌های CSS، JavaScript و  HTMLرا بهینه و ترکیب کنید.

حجم فایل‌های CSS و JS را کم و فاصله‌ها و کلاس‌های اضافی را حذف کنید. مینیفای کردن یا بهینه سازی اندازه فایل‌ها باعث می‌شود سریع‌تر بارگذاری شوند. را با هم ترکیب کنید تا  هر دو فایل‌های JS و CSS را در یک درخواست بارگزاری و ارسال شوند و سرور درگیر زمان اضافه برای ارسال درخواست‌های متعدد نشود.

بارگیری فایل‌های جاوا اسکریپت را به تعوبق بیاندازید

فایل‌های جاوا اسکریپت به محض بارگذاری صفحه شما شروع به لود شدن می‌کنند. برای اینکه زمان بارگذاری وب سایت خود را کاهش دهید، اجرای این فایل‌ها را تا زمان پایان بارگذاری صفحه سایت به تعویق بیاندازید.

آموزش اقدامات فنی و عملی برای افزایش سرعت سایت

طبق آمار و ارقام در صورتی که بارگذاری یک سایت بیش از ۵ ثانیه طول بکشد، 80% بازدیدکنندگان آن را ترک می‌کنند، نرخ تبدیل‌ سایت هم به ازای هر ۱۰۰ میلی‌ثانیه تاخیر در بارگذاری، ۷% کاهش می‌یابد. بنابراین برای اینکه مشتریان قدیمی خود را وفادار نگه دارید و مشتریان جدید برای افزایش فروش جذب کنید، توجه ویژه‌ای روی آموزش افزایش سرعت سایت (https://www.rtl-theme.com/) داشته باشید. به راحتی با آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس می‌توانید با اقدامات ابتدایی و فنی بهبود قابل توجهی به سایت بدهید. اقدامات زیر فنی هستند و برای افرادی مناسب هستند که با PHP آشنایی اولیه دارند و می‌خواهند فایل‌های سایت را تغییر دهند.

  • تعداد درخواست‌های Http خود را کاهش دهید.
  • تعداد فراخوانی‌های پایگاه داده را کم کنید.
  • دیتابیس وردپرس را بهینه کنید.
  • رونوشت‌های نوشته‌ها را غیرفعال کنید .
  • در صورت نیاز از lazy load استفاده کنید.
  • تعداد رونوشت‌ها را برای هر نوشته‌ را کم کنید.

دوره افزایش سرعت چیتا

با آموزش افزایش سرعت اینترنت می‌توانید تمامی این اقدامات را برای بهبود سرعت خود انجام دهید و یا سرعت سایت خود را بهبود داده یا یک متخصص افزایش پرفورمنس و سرعت سایت شوید.