آگهی کسب و کارها

آیا با وجود تحریم، خرید گوشی های هوآوی منطقی است؟

صنعت گوشی‌های هوشمند مملو از انتخاب‌ها است، اما یکی از برندهایی که موضوع بحث بوده هوآوی است. این غول فناوری چینی که به خاطر دستگاه‌های نوآورانه و فناوری‌های پیشرفته‌اش شناخته می‌شود، به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده توسط دولت ایالات متحده با چالش‌های قابل‌توجهی مواجه شده است. تحریم‌های امریکا علیه هواویی و مشکلاتی و محدودیت‌هایی که در […]

صنعت گوشی‌های هوشمند مملو از انتخاب‌ها است، اما یکی از برندهایی که موضوع بحث بوده هوآوی است. این غول فناوری چینی که به خاطر دستگاه‌های نوآورانه و فناوری‌های پیشرفته‌اش شناخته می‌شود، به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده توسط دولت ایالات متحده با چالش‌های قابل‌توجهی مواجه شده است.

تحریم‌های امریکا علیه هواویی و مشکلاتی و محدودیت‌هایی که در استفاده از سرویس‌های گوگل برای گوشی‌های این برند رخ داده است، باعث شده که فروش گوشی‌های این برند در بازارهای جهانی و به خصوص ایران با کاهش قابل توجهی مواجه شود.

سوالی که بسیاری از کاربران ایرانی می‌پرسند این است که آیا با وجود تحریم، خرید گوشی هواووی منطقی است؟

تحریم هواووی

بیش از 3 سال پیش بود که امریکا به دلایل سیاسی، تصمیم گرفت شرکت هواووی را تحریم کند و پس از آن گوگل که مجبور بود از برنامه‌ی تحریم‌های امریکا پیروی کند، از سرویس دهی به گوشی‌های هواووی خودداری کرد. یعنی عملاً سرویس Google Play، Google Maps و Gmail به کلی از برنامه‌های روی گوشی‌های هواووی حذف شدند و دستگاه‌های جدیدتر هوآوی بدون این خدمات عرضه شده‌اند.

هواووی پس از تحریم‌ها سرویس HMS (Huawei Mobile Service) را جاگزین سرویس‌های گوگل کرد و سعی کرد خلاء سرویس گوگل در گوشی‌های برند خود را جبران کند. با این وجود این سرویس هنوز راه زیادی تا جایگزینی برای گوگل دارد و هواووی به کاربران گوشی‌های موبایل خود پیشنهاد کرده است که از مارکت‌های مختلفی برای نصب اپلیکشن استفاده کنند، از جمله APKPure و کافه بازار.

معایب خرید گوشی هواوی با وجود تحریم

1- نصب برنامه محدود

یکی از مهمترین اشکالات استفاده از گوشی‌های موبایل هواوی بدون خدمات گوگل، محدود بودن سیستم اپلیکیشن است. بسیاری از برنامه‌های محبوب از طریق اپ گالری رسمی هواوی در دسترس نیستند، که می‌تواند برای کاربرانی که به برنامه‌های خاص متکی هستند مشکل ساز باشد.

با خرید گوشی‌های جدید هواووی شما باید قید برخی از اپلیکشن‌هایی که متعلق به گوگل بودند را بزنید. برای مثال یوتیوب، Gmail، Google drive و بسیاری از اپلیکشن‌های دیگر که کلا در گوشی‌های موبایل هواوی نصب و اجرا نمی‌شوند. برخی از این اپلیکشن‌ها جایگزینی توسط شرکت هواووی ندارند و در صورتی که بخواهید از آن‌ها استفاده کنید باید به سراغ سایت و نسخه وب آن‌ها بروید.

2- سینک نشدن برنامه‌ها و بازی‌ها

با وجود تحریم‌ها شما دیگر نمی‌توانید اکانت گوگل خودتان را با اپلیکشن‌هایی که از قبل داشتید سینک کنید. برای مثال اگر شما بازی Call of Duty را با اکانت Gmail ساخته باشید، دیگر نمی‌توانید روی گوشی‌های هواووی آن را بالا بیاورید و برای بازی باید مجدداً یک اکانت جدید نصب کنید.

3. ناسازگاری احتمالی

ممکن است دستگاه‌های Huawei با برخی از سرویس‌ها و برنامه‌ها که به خدمات Google Play متکی هستند سازگار نباشند. کاربران ممکن است هنگام تلاش برای استفاده از خدماتی مانند برنامه‌های بانکی یا برخی از برنامه‌های مسیریابی با مشکلاتی مواجه شوند.

4. کاهش ارزش فروش مجدد

نامشخص بودن آینده هواوی و فقدان خدمات گوگل ممکن است بر فروش مجدد دستگاه‌های هواوی تأثیر بگذارد. این موضوع می‌تواند برای کاربرانی که قصد دارند گوشی خود را در آینده بفروشند و ارتقاء دهند، نگران‌کننده باشد. در حقیقت اگر شما گوشی هواووی داشته باشید، دیگر بعید است بتوانید آن را در بازار بفروشید چرا که خرید گوشی‌های نو این برند نیز با کاهش زیادی در بازار مواجه شده است.

با این وجود هنوز هم دلایلی وجود دارد که خرید گوشی‌های هواووی را منطقی جلوه می‌دهد.

دلایلی برای خرید گوشی‌های هواووی با وجود تحریم‌ها

1. تکنولوژی پیشرفته

هوآوی در زمینه فناوری گوشی‌های هوشمند سابقه طولانی دارد. گوشی‌های هوشمند این برند اغلب دارای سخت‌افزار پیشرفته، دوربین فوق العاده و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری منحصربه‌فرد هستند. اگر به دنبال گوشی با مشخصات پیشرفته هستید، یک دستگاه هوآوی می‌تواند انتخاب قانع کننده‌ای باشد.

2. قیمت‌های رقابتی

با وجود چالش ها، هواوی از نظر قیمت رقابتی باقی مانده است. دستگاه‌های آن‌ها معمولاً ارزش بسیار خوبی برای پول ارائه می‌دهند، به خصوص در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار. این می‌تواند به ویژه برای مصرف کنندگان آگاه به بودجه جذاب باشد. قیمت‌های گوشی‌های هواووی به خصوص برای افرادی که به دنبال خرید گوشی دوم هستند، بسیار وسوسه کننده است.

3. استقلال از گوگل

در حالی که فقدان سرویس‌های گوگل می‌تواند به عنوان یک اشکال تلقی شود، برخی از کاربران از استقلالی که به ارمغان می‌آورد قدردانی می‌کنند. EMUI هواوی (Emotion UI) برای ارائه جایگزین‌هایی برای سرویس‌های Google در حال تکامل است و عدم ردیابی Google می‌تواند به عنوان یک مزیت حفظ حریم خصوصی تلقی شود. بسیاری از کاربران با ردیابی دائم گوگل و اینکه مدام اطلاعات آن‌ها را رصد می‌کرد مشکل داشتند و عدم ردیابی گوگل در گوشی‌های جدید هواووی یک امتیاز عالی است.

4. کیفیت ساخت

هوآوی به خاطر گوشی‌های هوشمند خوش ساخت خود با مواد درجه یک و توجه به جزئیات شناخته شده است. بسیاری از دستگاه‌های هوآوی ظاهری عالی دارند که می‌تواند برای کاربرانی که به طراحی و کیفیت ساخت اهمیت می‌دهند، جذاب باشد.

برای مشاهده قیمت و خرید گوشی هوآوی اینجا کلیک کنید

کلام آخر

هرچند بسیاری از کارشناسان بر این باورند که HMS می‌توانند جایگزین سرویس‌های گوگل شود، اما تجربه بسیاری از کاربران خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. خرید گوشی‌های جدید هواووی به معنای دست و پنجه نرم کردن با محدودیت‌های زیادی است که هیچ مزیتی برای کاربران ارائه نمی‌دهد.

برای مثال هرچند گوشی‌های آیفون نیز برخی از این محدودیت‌ها را دارند، اما به دلیل کیفیت ساخت فوق العاده و همچنین جایگزین‌های فوق العاده مانند App Store کاربران هنوز هم گوشی‌های این برند را به اندروید ترجیح می‌دهند. اما در مورد هواووی هنوز راه زیادی برای پر کردن خلاء سرویس‌های گوگل وجود دارد. و در نهایت تصمیم برای خرید یک گوشی هواوی با وجود تحریم‌های آمریکا در نهایت به اولویت‌ها و ترجیحات فردی بستگی دارد.

salb-techna