آگهی کسب و کارها

مزایا و ویژگی های نصب انواع دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته در محوطه ساختمان های مسکونی یا اداری، مراکز صنعتی، تجاری، معادن و … مزایای زیادی دارد. مهمترین مزیت نصب این تجهیز کنترل وقایع در حال اتفاق است. دوربین مدار بسته لحظه سرقت، محل آتش سوزی، مکان انفجار و … را مانیتور کرده و افراد می توانند از وقوع این رویدادها باخبر […]

نصب دوربین مدار بسته در محوطه ساختمان های مسکونی یا اداری، مراکز صنعتی، تجاری، معادن و … مزایای زیادی دارد. مهمترین مزیت نصب این تجهیز کنترل وقایع در حال اتفاق است. دوربین مدار بسته لحظه سرقت، محل آتش سوزی، مکان انفجار و … را مانیتور کرده و افراد می توانند از وقوع این رویدادها باخبر شده و بهترین عکس العمل را در زمان مناسب انجام دهند تا خسارات جانی و مالی به کمترین میزان خود تقلیل یابد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایا و ویژگی های دوربین مدار بسته تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای نصب دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته با توجه به محل نصب آن دارای مزایای متناسب با محل نصب است. کاربرد سیستم دوربین مدار بسته با کاربری امنیتی یا نظارتی است. اگر افراد با کاربری امنیتی دوربین را نصب نمایند، پیشگیری و پیگیری اعمال مجرمانه را درخواست دارند و اگر کاربری نظارتی دوربین را مد نظر داشته باشند، نظارت بر عملکرد افراد و یا تجهیزات و حضور، ورود و خروج و … مورد نیاز خواهد بود. برخی از مزایای دوربین مدار بسته شامل موارد زیر است:

نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های مسکونی

با نصب این دوربین در ساختمان های مسکونی تا اندازه زیادی می توان امنیت ساختمان را تامین کرد. با نصب دوربین می توان از وقوع سرقت، جرم و جنایت پیشگیری کرده و در صورت رخداد این موارد، علل را شناسایی کرد. در صورت وقوع جرم و سرقت در خانه مسکونی می توان با استفاده از تصاویر ضبط شده در این دوران عامل اصلی جرم و سرقت را مشخص کرده و اقدامات لازم را انجام داد. در صورتیکه دوربین مدار بسته در محوطه بیرونی ساختمان نصب شود، توصیه می گردد تا از دوربین مدار بسته حرارتی استفاده شود تا حرکت افراد در هنگام شب و جایی که امکان دید میسر نیست، با قابلیت دید در شب دوربین مدار بسته حرارتی مرتفع گردد.

نصب دوربین مدار بسته در معادن

معادن یکی از محل های ناایمن محیط کاری به شمار می رود. لازم است همواره الزامات ایمنی و قوانین توسط کارکنان رعایت گردد تا خطرات در این منطقه پرخطر به کمترین حد ممکن خود برسد. بهتر است در معادن به دلیل وجود احتمال انفجار و آتش سوزی از تجهیزات ضد انفجارex استفاده گردد تا در صورت بروز هر مشکلی دوربین مدار بسته دچار آسیب نشود. لذا کاربرد دوربین ضد انفجار در مناطق حساسی چون معدن پرکاربرد است.

نصب دوربین در مراکز اداری، تجاری و صنعتی

با نصب دوربین می توان ورود و خروج و حضور افراد را کنترل کرده و در صورت تخطی از قواعد و قوانین وضع شده تصمیمات لازم را اتخاذ کرد. لذا این دوربین ها به تصمیم گیری های مدیریتی جهت کنترل افراد کمک می کنند. مدیران به منظور بررسی ایمنی و حفظ آن، بهبود بهره وری کارکنان، جلوگیری از تخلفات آن ها و … کارکنان خود را نظارت می کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک شرکت معتبر برای غرفه سازی نمایشگاه پیدا کنیم؟

نصب دوربین در ساختمان های مسکونی جهت آرامش خاطر

از طریق نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های مسکونی افراد احساس امنیت خاطر خواهند کرد. همچنین بسیاری از دوربین های مدار بسته قابلیت مانیتورینگ از طریق کامپیوتر و موبایل یا وجود اینترنت در هر منطقه را دارند و افراد می توانند با خیال راحت و در صورت نبود در ساختمان مسکونی خود، ساختمان مسکونی خود را از هر نظری کنترل و مانیتور نمایند. وجود دزدگیر، دوربین مدار بسته، سیستم های امنیتی و … می توان تا حد زیادی از کم شدن احتمال سرقت و دزدی در خانه های مسکونی اطمینان به دست آورد. حتی والدین با استفاده از دوربین مدار بسته می توانند در صورت نبود در خانه، فعالیت های فرزند خود را رصد کرده و در صورت لزوم وی را راهنمایی نمایند.

نصب دوربین و کم شدن هزینه های بیمه ای

عدم نصب دوربین در ساختمان سبب می گردد تا افراد برای حفظ امنیت و کاهش احتمال وقوع سرقت در خانه های مسکونی، خانه را بیمه سرقت نمایند. در این صورت متقاضیان می بایست ماهانه مبلغی را به عنوان حق بیمه پرداخت نمایند. در صورت نصب دوربین و ضبط تصاویر توسط آن، احتمال ایجاد سرقت در منازل کم شده و دیگر افراد لازم ندارند تا با پرداخت هزینه های گزاف محل مسکونی خود را بیمه سرقت نمایند.

نصب دوربین مدار بسته در مراکز تجاری

دوربین مدار بسته در مراکز تجاری کاربرد زیادی دارد. می توان این تجهیز را در پارکینگ مراکز تجاری نصب کرد تا مشتریان با احساس آرامش و راحتی خاطر در خصوص امنیت وسیله نقلیه خود به خرید بپردازند. همچنین نصب این دوربین در فروشگاه ها و راهروهای مراکز تجاری سبب می گردد تا علاوه بر کنترل عبور و مرور در مراکز تجاری، رفتار خرید مشتریان در فروشگاه ها مورد توجه قرار گیرد، حتی مدیران فروشگاه می توانند در خصوص تقویت مدیریت ارتباط با مشتری گام برداشته و رفتار فروشندگان خود با مشتریان را به صورت ذره بینی و دقیق تحت نظر قرار دهند.

salb-techna