موجوجم درباره یکی از خدماتش مینویسد

شرکت هوشمند آفرینان گسترش تجارت الکترونیک، با نام اختصار (موجوجم) که از سال 1393 تا به امروز در حوزه خدمات درون برنامه ای بازی های ویدئویی فعالیت داشته است، امروز در سایت تکنا از خدمات و فعالیت های خود مینویسد: در مقدمه متن نوشته شده توسط یکی از نویسنده های موجوجم آمده است: در سال […]

شرکت هوشمند آفرینان گسترش تجارت الکترونیک، با نام اختصار (موجوجم) که از سال 1393 تا به امروز در حوزه خدمات درون برنامه ای بازی های ویدئویی فعالیت داشته است، امروز در سایت تکنا از خدمات و فعالیت های خود مینویسد:

در مقدمه متن نوشته شده توسط یکی از نویسنده های موجوجم آمده است:

در سال های اخیر سازندگان بازی ها به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از بازیکنان از بازی های آنلاین با چرخه عمر طولانی لذت بیشتری می برند. برای این افراد گذراندن چند مرحله و پایان بازی کافی نیست و به سرعت از این بازی ها خسته می شوند. به همین دلیل این روز ها بازی ها به شکلی طراحی می شوند تا یک گیمر بتواند صدها یا هزاران ساعت به اجرای آنها بپردازند.

با افزایش طول عمر بازی ها سازندگان مجبور به یافتن روش هایی برای افزایش درآمد خود از این بازی ها شدند. به همین دلیل این روز ها وجود یک فروشگاه داخلی برای خرید پول بازی به امری عادی تبدیل شده است. با این حال سود چشمگیری که سازندگان بازی از خرید درون برنامه ای بدست آورده اند، نشان داده که بسیاری از گیمر ها با این موضوع کنار آمده و به آن علاقه مند هستند.

اما چه چیزهایی در این فروشگاه ها به فروش می رسد ؟

خرید درون بازی می تواند شامل انواع مختلفی از محصولات شود که بستگی به نوع بازی دارد. اما اصولا می توان شباهت هایی بسیاری در بین آن ها مشاهده کرد. در برخی بازی ها، با خرید از فروشگاه داخلی قابلیت های جدیدی به بازیکنان ارائه می شود که در صورت عدم پرداخت پول به آن دسترسی نخواهند داشت. در برخی از بازی ها خرید پول بازی شامل آیتم های تزیینی می شود. این آیتم ها به شکل اسکین، لباس، رنگ های ویژه برای لباس ها، حیوانات دست آموز و برخی آیتم های دیگر به فروش میرسند. این آیتم ها تاثیر مستقیم بر روی گیم پلی بازی ندارند، به همین دلیل این دسته از محصولات بیشترین طرفداران را دارند. البته در برخی از بازی ها چنین نیست و آیتم های خریداری شده تاثیر مستقیم بر قدرت بازیکنان دارند که تعداد این بازی ها محدود است.

خرید درون بازی برای ایرانیان چه معضلاتی به همراه دارد؟

در کل می توان گفت که خرید آیتم درون بازی منجر می شود که بازیکنان به قابلیت ها و لوازمی دسترسی داشته باشند که نمی توان با بازی کردن بدست آورد و باید برای آن ها پول پرداخت کرد. اما همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، خرید درون برنامه ای بازی های خارجی می تواند برای ایرانیان یک معضل باشد.

در کشور ما نیز چنین بازی هایی وجود دارند که می توان از داخل بازی خرید هایی انجام داد، اما زمانی که صحبت از بازی های خارجی می شود، تقریبا هیچ راه مستقیمی وجود ندارد که بتوانیم از فروشگاه داخل بازی ها خرید کنیم.اگر اقدام به خرید سیپی کالاف دیوتی موبایل و جم فری فایر و یا جم موبایل لجند و دیگر بازی های مشابه کرده اید، حتما متوجه این معضل شده اید. به همین دلیل فروشگاه موجوجم در تلاش است خدمات خرید درون برنامه ای بازی های خارجی را به بهترین نحو پوشش دهد.