تبلیغات

شروع معامله در فارکس برای مبتدیان شامل چه مراحلی است؟

فارکس بزرگترین بازار مالی دنیا است و شما حق دارید برای فعالیت در آن علاقه نشان دهید. با این حال به عنوان یک معامله‌گر تازه کار قبل از اینکه بخواهید وارد فارکس شوید اول باید آموزش‌های لازم را پشت سر بگذارید. همچنین لازم است در مورد شرایط فعالیت در این بازار و مراحلی که برای ورود به […]

فارکس بزرگترین بازار مالی دنیا است و شما حق دارید برای فعالیت در آن علاقه نشان دهید. با این حال به عنوان یک معامله‌گر تازه کار قبل از اینکه بخواهید وارد فارکس شوید اول باید آموزش‌های لازم را پشت سر بگذارید. همچنین لازم است در مورد شرایط فعالیت در این بازار و مراحلی که برای ورود به آن باید پشت سر بگذارید اطلاعات بیشتری داشته باشید. اینکه بخواهید چشم بسته و بر اساس تبلیغات دیگران وارد فارکس شوید معمولاً خروجی خوبی ندارد. بهتر است برای ورود به فارکس چند مرحله در نظر داشته باشید و طبق آنها عمل کنید. همیشه به این فکر کنید که لازمه موفقیت در فارکس، ورود صحیح و درست به این بازار می‌باشد.

یک تریدر تازه کار برای فعالیت در فارکس چه مراحلی را باید پشت سر بگذارد؟

به عنوان یک تریدر تازه کار اول توصیه می‌کنیم خوب در مورد فارکس تحقیق کنید. قبل از آنکه بخواهید فرایند آموزش خودتان را آغاز نمایید باید این بازار را خوب بشناسید و اصلاً ببینید که توانایی فعالیت در آن را دارید. هرچند نباید از پیچیدگی‌ها و مشکلات موجود در این بازار هراسی داشته باشید. چالش‌های موجود در فارکس آرام آرام برای شما آسان خواهند شد و از همان‌ها برای قوی‌تر کردن خودتان می‌توانید بهره ببرید. اگر عجول نباشید و برای کسب سود در فارکس طمع نکنید مطمئناً در این بازار به موفقیت‌های بزرگی خواهید رسید. چند مرحله‌ای که با هم بررسی خواهیم کرد برای شروع کار یک تریدر به نظر می‌رسد ایده آل باشند.

آموزش، پله اول ورود به دنیای فارکس

برای ورود به فضای فارکس قبل از هر کاری اول باید در دوره‌های آموزشی مرتبط با این بازار شرکت کنید. شما باید مفاهیم پایه‌ای معامله‌گری در فارکس را یاد بگیرید و با ابزار موجود در آن به طور کامل آشنا شوید. باید یاد بگیرید که چگونه از اسپرد، لوریج، لات و… استفاده نمایید. همچنین باید روش خرید و فروش یک دارایی در فارکس را به خوبی فرا بگیرید. شناخت روش‌های تحلیلگری در فارکس از موضوعات دیگری است که در دوره‌های آموزشی به شما یاد داده خواهد شد. شما باید با روش‌های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال فارکس کاملاً آشنا شوید و از آنها برای موفقیت خودتان در بازار استفاده کنید. این دو روش تحلیلگری به شما کمک می‌کنند تا آینده یک جفت ارز را پیش بینی کرده و بر اساس آن در مورد سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرید.

بهترین بروکر فارکس

بهترین بروکر فارکس را انتخاب کنید!

پس از آنکه دوره آموزشی را با موفقیت پشت سر گذاشتید باید بهترین بروکر فارکس را جهت فعالیت در این بازار انتخاب کنید. اگر همین الان در اینترنت کلمه بروکر فارکس را جستجو کنید احتمالاً با حجم زیادی از صرافی‌ها مواجه خواهید شد. مثل روز روشن است که بسیاری از این صرافی‌ها یا کلاهبردار هستند یا امکانات لازم را برای شما فراهم نمی‌کنند. به همین دلیل در انتخاب یک صرافی برای فعالیت در فارکس باید حساسیت زیادی داشته باشید. شما باید بروکرهایی را انتخاب کنید که کاملاً معتبر و قابل اعتماد باشند. هرچند این را هم بدانید که بسیاری از بروکرهای بین‌المللی و معتبر با ایرانیان همکاری ندارند. به همین دلیل دایره انتخاب شما کمی محدود می‌شود. البته در بین بروکرهای بین‌المللی گزینه‌هایی مثل آلپاری، آمارکتس و ارانته با ایرانیان همکاری دارند و هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کند.

برای ورود به فارکس چقدر سرمایه داشته باشیم؟

 طبیعتاً برای معامله‌گری در فارکس نیاز به سرمایه خواهید داشت و این موضوع را نمی‌توانیم کتمان کنیم. پس شما باید سرمایه مناسب جهت فعالیت در بازار را تامین نمایید. البته توصیه می‌کنیم در ابتدای کار خودتان سرمایه زیادی وارد بازار ننمایید. با وجود اینکه شما دوره‌های آموزشی را پشت سر گذاشته‌اید و یک بروکر معتبر انتخاب کرده‌اید اما هنوز هم تجربه کافی برای موفقیت در فارکس را ندارید. چند ماه اول خودتان در این بازار را به عنوان آزمون و خطا نگاه کنید. در ماه‌های اول قرار است شما با یک پول کم که ترجیحاً همان حداقل سرمایه لازم در بروکر باید باشد، اشتباه کنید و از آن درس بگیرید. اصلاً در ماه‌های اول روی سودآوری از فارکس حساب نکنید و بیشتر دنبال شناخت این بازار باشید.

برای پیروزی در فارکس، مدیریت سرمایه را فراموش نکنید!

یکی از مباحث دیگری که هنگام آموزش فارکس باید به دنبال آن باشید، مدیریت سرمایه است. با کمک مدیریت سرمایه شما می‌توانید سبدی متنوع از دارایی‌های گوناگون داشته باشید. به این شکل ریسک معاملات خودتان را کاهش می‌دهید و با خیالی آسوده به دنبال موفقیت در بازار خواهید بود. ضمناً با مدیریت سرمایه و تقسیم بودجه خودتان می‌توانید دارایی‌های بهتری را برای معامله‌گری انتخاب کنید. شما نباید تمام سرمایه خودتان را روی یک جفت ارز قرار دهید. بهتر است حداقل ۳ تا ۵ جفت ارز انتخاب کرده و با تقسیم بودجه روی آنها، سبدی متنوع از دارایی‌های فارکس داشته باشید.

روانشناسی، رکن اساسی موفقیت در فارکس

بسیاری از دوره‌های آموزشی فارکس برای روانشناسی معامله‌گری برنامه خاصی ندارند. این اتفاق جای تاسف دارد چرا که بخش عمده موفقیت شما در این بازار وابسته به روانشناسی است که روی خودتان خواهید داشت. طبیعتاً در بازار فارکس همیشه اوضاع به وفق مراد شما نخواهد بود. اتفاقا در این شرایط است که باید با روانشناسی خودتان را آرام کنید و اتفاقات رخ داده را صرفاً درسی برای آینده بدانید. نباید با یک شکست کوچک قید فعالیت در بازاری مثل فارکس را بزنید. باید این را بدانید که فعالیت در بازار فارکس همیشه با بیم و امید همراه است.

موفقیت در فارکس

کدام استراتژی را برای موفقیت در بازار انتخاب کنیم؟

 پس از آنکه آموزش ورود به فارکس را پشت سر گذاشتید باید استراتژی شخصی خودتان را پیدا کنید. استراتژی‌هایی که دیگران استفاده کرده‌اند و با آن به موفقیت رسیده‌اند، صرفاً برای خودشان مفید است. شما باید دنبال راهی باشید که بر اساس شرایط و ویژگی‌های خودتان با کمک آن بتوانید در فارکس سودهای زیادی کسب کنید. نگران نباشید، کمی مطالعه و تمرکز روی ویژگی‌های خودتان و شرایط فارکس به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی مناسب طراحی نمایید. البته نمی‌گوییم که نباید از استراتژی‌های دیگران الگو بگیرید. صحبت ما این است که برای موفقیت در فارکس باید خلاق باشید و به ایده‌های ذهنی خودتان اعتماد کنید. استراتژی که بر اساس ایده‌های خودتان طراحی کنید نهایتاً به موفقیت ختم خواهد شد. البته اگر این ایده‌ها خام نباشند و به اندازه کافی روی آنها فکر کرده باشید.

salbmasoolyat