هوش مصنوعی می‌تواند ربات‌ها را مجبور به انجام کارهای مختلف کند

محققان موسسه فناوری MIT از هوش مصنوعی برای مجبور کردن ربات‌ها به انجام کارهای مختلف استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار و فناوری و تکنولوژی تکنا، بیشتر ربات‌های ساخته شده توسط بشر تنها با دخالت انسان می‌توانند وظایف خاص را انجام دهند. با این حال این ماشین‌ها اغلب دارای محدودیت‌های هندسی و فیزیکی بوده و […]

محققان موسسه فناوری MIT از هوش مصنوعی برای مجبور کردن ربات‌ها به انجام کارهای مختلف استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار و فناوری و تکنولوژی تکنا، بیشتر ربات‌های ساخته شده توسط بشر تنها با دخالت انسان می‌توانند وظایف خاص را انجام دهند. با این حال این ماشین‌ها اغلب دارای محدودیت‌های هندسی و فیزیکی بوده و نمی‌توانند پایداری و عدم برخورد با مانع را انجام دهند.

محققان موسسه فناوری ماساچوست برای حذف این محدودیت‌ها با ترکیب مدل‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا این محدودیت‌ها را برطرف کرده و مدل‌های جدیدی را با راه حل‌های جدید ایجاد کنند.

مدل جدید این محققان با نام حل کننده محدودیت پیوسته انتشار ترکیبی میتواند با یادگیری خانواده‌ای از مدل‌های انتشار و با کمک نوعی مدل هوش مصنوعی مولد آموزش ببیند. در این روش پژوهشگران از هوش مصنوعی مولد استفاده کردند تا محدودیت‌های ربات‌ها از قبیل حمل و نقل و برخورد با مانع را برطرف کنند.

ژوتیان یانگ، دانشجوی رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی ارشد و نویسنده مطالعه در این مورد می‌گوید: از نظر من ربات‌ها می‌توانند به وظایف پیچیده با محدودیت‌های هندسی نیز مجبور شوند. در واقع این ربات‌ها دارای انواع مشکلات هستند که اکثر آنها در محیط‌های انسانی بدون ساختار و متنوع وجود داشته است.

محققان در این پژوهش تلاش کرده‌اند تا با برنامه‌ریزی کلی ربات‌ها مشکلات اصلی و فرعی را برطرف کنند. یانگ در این مورد افزود: همیشه در اولین حدس نمی‌توان به راه حل نهایی رسید. اما در صورتی به مشکلی بر بخورید راه حل بهتری جایگزین آن خواهد شد.

محققان به جای آموزش مدل‌های فردی پرهزینه و زمانبر از یک رویکرد جایگزین استفاده کردند. آنها با الگوریتم‌های سریع برای تولید جعبه‌های تقسیم بندی شده استفاده کرده و همچنین برای حل مشکلات مربوط به بسته‌بندی حالت‌های پایدار و حرکت بدون برخورد از مجموعه متنوعی از اشیا سه بعدی استفاده کردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال