هوش مصنوعی در گوشی‌های اندرویدی قابلیت خلاصه کردن مقاله را ارائه می‌کند

به زودی کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از فناوری جمینای نانو Gemini Nano مقاله‌ها را خلاصه کرده و از هوش مصنوعی برای این کار استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاربران گوشی‌های اندرویدی با استفاده از هوش مصنوعی به نام جمینای نانو Gemini Nano امکان خلاصه‌سازی مقاله‌ها را خواهند داشت. […]

به زودی کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از فناوری جمینای نانو Gemini Nano مقاله‌ها را خلاصه کرده و از هوش مصنوعی برای این کار استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاربران گوشی‌های اندرویدی با استفاده از هوش مصنوعی به نام جمینای نانو Gemini Nano امکان خلاصه‌سازی مقاله‌ها را خواهند داشت. این هوش مصنوعی نسخه‌ای بهینه‌سازی شده از جمینای گوگل است که می‌تواند در موبایل و در سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر امکان دسترسی به این هوش مصنوعی توسط کاربران گوشی‌های سری پیکسل ۸ پرو و گلکسی اس ۲۴ وجود دارد. با کمک این قابلیت می‌توان مقاله‌های منتشر شده در صفحات وب را به صورت خلاصه شده دریافت کرد. در حال حاضر رقابت شدیدی بین شرکت‌های بزرگ فناوری برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی قوی برقرار است.

یکی از این شرکت‌های بزرگ فناوری گوگل است که هوش مصنوعی جمینایی را در سه مدل نانو، پرو و اولترا عرضه کرده است. نسخه نانو از این هوش مصنوعی امکان نصب روی دستگاه‌های اندرویدی مانند پیکسل ۸ پرو و سری گلکسی اس ۲۴ را داشته و دو مدل دیگر روی سرورهای ابری گوگل قابل اجرا هستند. با توجه به کوچک بودن نسخه نانو نسبت به نسخه‌های دیگر قابلیت‌های آن نیز محدود است. طبق گزارش‌های منتشر شده این مدل ویژگی‌های جالبی را به کاربران ارائه می‌کند.

از قابلیت‌های این مدل هوش مصنوعی می‌توان به خلاصه کردن مقاله‌ها و ارائه پاسخ‌های هوشمندانه هنگام چت در واتساپ اشاره کرد. این مدل هوش مصنوعی امکان بازنویسی برخی پیام‌ها را داشته و می‌تواند به عنوان یک دستیار در نوشتن به کاربران کمک کند. امکان خلاصه‌سازی مقاله‌ها با کمک هوش مصنوعی و در گوشی‌های هوشمند از آگوست امسال به صورت آزمایشی به گوشی‌های اندرویدی اضافه شد. با این قابلیت می‌توان به استخراج نکات کلیدی در مقاله‌های تحت وب پرداخت و این خلاصه را در اختیار کاربران قرار داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال