هوش مصنوعی با دریافت اطلاعات مربوط به زندگی آینده افراد را پیش بینی می کند

محققان در مقاله ای عنوان کردند در صورتی که حجم زیادی از اطلاعات زندگی افراد در اختیار هوش مصنوعی مدل ترنسفورمر قرار بگیرد، این مدل می تواند داده هایی را به صورت سیستماتیک از زندگی افراد پیش بینی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه های دانمارک، کپنهاگ، نورث ایسترن […]

محققان در مقاله ای عنوان کردند در صورتی که حجم زیادی از اطلاعات زندگی افراد در اختیار هوش مصنوعی مدل ترنسفورمر قرار بگیرد، این مدل می تواند داده هایی را به صورت سیستماتیک از زندگی افراد پیش بینی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه های دانمارک، کپنهاگ، نورث ایسترن در آمریکا در مقاله جدید خود به بررسی داده های سلامتی حدود ۶ میلیون دانمارکی از طریق مدل هوش مصنوعی Life2vec پرداختند.

این مدل با کمک داده های دریافتی برای آموزش توانست الگوهای داخل آن را شناسایی کرده و عملکرد بهتری را نسبت به سایر شبکه های عصبی از خود نشان دهد. همچنین امکان شناسایی شخصیت و زمان مرگ افراد با کمک این مدل بهتر انجام شد.

پاسخ های دریافتی از این هوش مصنوعی در مورد سوالت کلی از قبیل آیا این فرد در کنار سال آینده میمیرد؟ بوده است. محققان سپس پاسخ های دریافتی را با یافته های علوم اجتماعی بررسی کرده و متوجه شدند پاسخ ها با یکدیگر همخوانی دارند.

به عنوان مثال افراد دارای موقعیت های مدیریتی و یا درآمد بیشتر با شانس بقای بیشتری نیز شناسایی شده بودند. به گفته محققان نکته مهم در عملکرد این مدل در نظر گرفتن زندگی افراد همانند دنباله ای از وقایع بوده است. اکثر موارد مدل های ترنسفورمر نیز برای همین موارد به کار می رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال