نقد و بررسی تخصصی نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس [قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض]

در قسمت چهارم بررسی نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس به معرفی دستگاه و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این تبلت خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. برنامه‌های وبگردی ممو پد 7 نسخه ME572C […]

در قسمت چهارم بررسی نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس به معرفی دستگاه و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این تبلت خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

برنامه‌های وبگردی ممو پد 7

نسخه ME572C از تبلت ممو پد 7 ایسوس به طور پیشفرض همانند بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی دارای دو برنامه به منظور مرورگری صفحات وب بوده و اپلیکیشن استاندارد وبگردی اندروید و برنامه کروم گوگل، نام‌های این دو برنامه هستند. برنامه استاندارد اندرویدی از نظر رابط کاربری شباهت بسیار زیادی به برنامه کروم داشته و در استفاده از این برنامه، این مورد را کاملا احساس خواهید کرد. یکی از معایب بزرگ این برنامه، نبودن امکان مخفی سازی نوار مربوط به زبانه‌ها و محل ورود آدرس وبسایت‌ها است و از این نظر صفحه به نمایش درآمده در هنگام نمایش صفحه وبسایت کمی شلوغ بنظر می‌رسد.

مرورگر کروم یکی از اپلیکیشن‌های بسیار مجهز و ارزشمند وبگردی در سیستم عامل اندروید به حساب می‌آید و عملکرد این برنامه در این فضا بسیار تحسین برانگیز است. یکی از قابلیت‌های جالب این برنامه، امکان تطابق و سازگاری و انتقال داده‌ها از نسخه اندرویدی به نسخه‌های دیگر از طریق حساب کاربری گوگلی کاربر می‌باشد. وبگردی در حالت ناشناس، مشاهده آفلاین صفحات وب، ذخیره صفحات و مواردی این چنینی، از دیگر قابلیت‌های کاربردی این برنامه به حساب می‌آیند.

دیگر برنامه‌های از پیش نصب شده ممو پد 7

تبلت ممو پد 7 ایسوس به طور پیش‌فرض دارای برنامه‌ای خاص برای مدیریت بر پوشه‌ها و برنامه‌ها (File manager) بوده و اجازه دسترسی و مراقبت از فیلم‌ها، عکس‌ها و سند‌هایتان را می‌دهد. البته در این تبلت به طور پیش‌فرض هیچ برنامه‌ای برای نمایش و یا ویرایش فایل‌های سند یا document وجود ندارد و برای این منظور می‌بایست ابتدا به Play Store مراجعه کرده و در این بخش به دانلود برنامه‌های متنوع و دلخواه خود بپردازید. مطمئنا در این بخش با برنامه‌های مجهز و رایگان مناسبی مواجه خواهید شد و البته کمپانی گوگل نیز در این زمینه به طراحی اپلیکیشنی خاص پرداخته است. بنابراین این مشکل می‌تواند به راحتی حل شود و از این نظر نگرانی خاصی را بوجود نمی‌آورد.

111

برنامه تقویم (Calendar) ممو پد 7 نیز بسیار جالب به نظر می‌رسد و قابلیت اتصال و ارتباط و انتقال اطلاعات (syncs) زا بین اکانت گوگلی شما دارد. این اپلیکیشن از نماهای روز، هفته و ماه پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه عدم وجود نمای سال از معایب بسیار کوچک آن است. همچنین امکان نمایش تمامی برنامه‌های درج شده بر روی تقویم بدون در نظر گرفتن مکان ثبت شدن آنها، از دیگر ویژگی‌های مفید این برنامه به حساب می‌آید.

اپلیکیشن ساعت (Clock) ممو پد 7 دارای بخشی به عنوان نمایش ساعت‌های جهانی بوده و زمان را بر اساس منطقه مکانی تنظیم خواهد نمود. همچنین در کنار آن از دو ویژگی‌ ترکیب شده زمان و کرنومتر (stopwatch) به طور یکجا بهره می‌برد. در طرف دیگر شاهد وجود یک ماشین حساب (calculator) مجهز هستیم که قابلیت تغییر ابعاد در حالت منظره یا landscape را نیز دارد.

برنامه SuperNote ممو پد 7 ایسوس از قابلیت‌های بسیار جالبی بهره می‌برد و ایسوس تمامی تلاش خود را در مورد رابط کاربری این برنامه به کار برده است تا بتواند برنامه‌ای مجهز را در رقابت با اپلیکیشن موفق S Memo سامسونگ در سری نوت این کمپانی تولید کند. اما مطمئنا رقابت با این محصول کمی سخت و دشوار خواهد بود، زیرا در نبود قلم استایلوس، ایسوس عینا دست خالی وارد این میدان شده است. برنامه سوپر‌نوت ایسوس از قالب‌های بسیار گسترده‌ای پشتیبانی می‌کند و سرویس شناسایی دست‌خط این برنامه نیز بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد. وجود یک برنامه دیکشنری کاربردی از دیگر ویژگی‌های این قسمت به حساب می‌آید که تلفظ صحیح واژه‌ها از دیگر قابلیت‌های جالب آن بوده و در عین حال با جستجوی هر کلمه، لینک و یا پیوندی از کلمه مزبور که مربوط به مقاله‌های مربوط به ویکی‌پدیا می‌شود را ارائه می‌دهد.

 

اپلیکیشن Storybook یکی دیگر از برنامه‌های پیشفرض این دستگاه می‌باشد که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که بوسیله تصاویر موجود در حافظه تبلت خود، یک آلبوم جذاب و زیبا بسازد. در ادامه کاربر می‌تواند در صورت تمایل، آلبوم ساخته شده خود را با دیگر کاربران این برنامه به اشتراک بگذارد. امکان انتخاب عکس‌های به منظور ویرایش، ترتیب بندی آنها به شکل‌های مختلف و اضافه کردن صدا، افکت‌های تصویری و متن از دیگر قابلیت‌های این برنامه به حساب می‌آید.

اپلیکیشن AudioWizard ممو پد 7 ایسوس از برنامه‌های بسیار جالب این دستگاه بوده و توسط این اکولایزر قدرتمند می‌توانید به تنظیم صدا‌های متنوع پروفایل خود بسته به محیط قرار‌گیریتان اقدام نمایید. با استفاده از این برنامه و صفحه شناور آن در رابط کاربری زن ایسوس، می‌توان به انتخاب مود‌ها و حالات دلخواه از بین 6 حالت پیش‌فرض اقدام نموده و از این ویژگی مفید استفاده کامل را ببرید.

میزان مصرف باطری ممو پد 7 با اپلیکیشن Power Saver قابل پیگیری خواهد بود. این برنامه با بهینه‌سازی مصرف انرژی به افزایش دوام باطری تبلت کمک خواهد کرد. در حالات Ultra saving یا Optimized mode می‌توان با انتخاب حالات پیش‌فرض تنظیم شده‌ای، باعث افزایش عمر باطری دستگاه خود شد. همچنین با انتخاب گزینه Customized mode می‌توانید روشنایی صفحه نمایش تبلت را در حالت استفاده از برنامه‌های مختلف تنظیم کنید.

با استفاده از اپلیکیشن ZenLink ممو پد 7 به چهار ویژگی مجزا دسترسی خواهید داشت. با استفاده از ویژگی PC Link می‌توانید با استفاده از کامپیوتر شخصی خود به کنترل دستگاه هوشمندتان بپردازید. برای دانلود اپلیکیشن کامپیوتر آن سوی تبلت می‌بایست به سایت ایسوس مراجعه کنید. وقتی برنامه مورد نظر را نصب کرده و دو دستگاه به یکدیگر متصل شدند، صفحه مستطیل شکلی بر روی نمایشگر کامپیوتر ظاهر خواهد شد که اندازه آن توسط کاربر قابل تغییر است. با استفاده از نشانه‌گر موس خود می‌توانید کار‌های خاصی را بر روی آن انجام داده و در واقع دستورات خاصی را بر روی آن اجرا کنید.

در قسمت Remote Link قضیه بر عکس می‌شود. در حقیقت نمایشگر دستگاه هوشمندتان به کنترل از راه دوری برای کامپیوتر شخصی شما تبدیل شده و در این بخش نیز به نصب برنامه‌ای مجزا در قسمت کامپیوتر شخصی نیاز است. ارتباط بین این دو بخش از طریق اتصالات بلوتوث یا وای‌فای بر قرار می‌گردد. ویژگی‌های Share Link و Party Link نیز هر دو از امکاناتی جهت ارسال هر چه بهتر، سریع‌تر و راحت‌تر تصاویر و دیگر اطلاعات بین دو دستگاه هوشمند استفاده می‌کنند.

برای گردش به اطراف و جستجوی در بین مکان‌ها، اپلیکیشن Google Maps بسیار مجهز بوده و با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به مسیر‌یابی دقیق‌تری بپردازید. تشابه رابط کاربری این اپلیکیشن در مقایسه با نسخه تحت وب آن بسیار زیاد بوده و البته برای بهره بردن از تمامی ویژگی‌های ناوبری این سرویس نیاز به اتصال به اینترنت است. استفاده از قطب‌نمای دیجیتال در حالت Street view یکی از ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن بوده و اگر قبلا از آن استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد ما امتحان کردن این مورد است.

مسلما در صورت احساس هرگونه کمبود در هر یک از اپلیکیشن‌ها و یا وجود نقص در هرکدام از زمینه‌ها می‌توانید برنامه  Play Store گوگل موجود در این تبلت ممو پد 7 مراجعه کرده و اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را در این فروشگاه عظیم پیدا کرده و به آسانی و با چند لمس ساده بر روی نمایشگر، دانلود و دریافت نمایید.

سخن پایانی

یکی از عادات بد ایسوس در نام گذاری محصولات خود بوده و این شرکت همیشه در هنگام تولید نسخه‌های متفاوت از محصولات خود در یک سری، نامی مشابه را بر روی دستگاه‌های خود گذاشته و تنها نام مدل آن را تغییر می‌دهد. این موضوع برای نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس نیز صدق می‌کند. البته مسئله پیش رو در مورد پرچمدار گوشی‌های این شرکت یعنی زن‌فون2 ایسوس، بیشتر قابل توجه بوده و این محصول با توجه به دارای بودن مدل‌های متفاوت باعث گیج شدن خریداران می‌شود. با این حال تبلت ممو پد 7 در مدل بررسی شده دارای مشخصات فنی و همچنین عملکرد کاملا متفاوتی بوده و در واقع، شباهت آن با مدل‌هایی با نام مشابه بسیار کم است.

صفحه نمایش بسیار عالی این تبلت یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید و مسلما بواسطه نمایشگر بسیار مناسب این دستگاه، میزان فروش آن افزایش خواهد یافت. علاوه بر آن قرار گیری آن در دست بسیار لذت بخش بوده و حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. صفحه نمایش 7.0 اینچی این تبلت بسیار شارپ بوده و میزان روشنایی آن بسیار عالیست. علاوه بر آن میزان زاویه دید این نمایشگر بسیار مناسب بوده و رنگ‌ها با دقت خوبی به نمایش درمی‌آیند. همچنین در صورت لزوم می‌توانید با استفاده از تنظیمات نرم افزاری موجود در تبلت، رنگ‌ها و روشنایی و دیگر موارد مربوط به این زمینه را نیز تغییر دهید.

ممو پد 7

طراحی این تبلت و ارگونومی آن بی‌نظیر بوده و جنس پلاستیکی بدنه آن از مواد باکیفیتی ساخته شده است. همچنین بدنه این تبلت تمایلی به خم شدن نداشته و هیچگونه سر و صدا و حالت شل بودن و یا ناهماهنگی در اجزای آن دیده نمی‌شود. این تبلت دارای طراحی بسیار لوکسی بوده و از این نظر بسیار زیبا و منحصر به فرد است.

در دوره‌ای که بر روی نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس کار می‌کردیم و این تبلت را به طور کامل و از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی دقیق قرار دادیم، در میانه تست‌ها به مواردی برخوردیم که در بخش زیر به آنها اشاره می‌شود.

مواردی که در طی تست و بررسی تبلت ممو پد 7 ایسوس متوجه آن شدیم:

– کیفیت ساخت این تبلت بسیار خوب و مناسب بوده و بدنه آن بسیار مستحکم و مطمئن است.

– در بررسی‌های انجام شده، صفحه نمایش این تبلت امتیازات بسیار بالایی را بدست آورد و این خود نشان از موفقت ایسوس در این زمینه دارد.

– سخت افزار این تبلت توانست امتیازات بسیار مناسب و بالایی را به خود اختصاص دهد.

– میزان دوام باطری تبلت ممو پد 7 بسیار عالی بود.

– کیفیت صدای خروجی دستگاه در حد رضایت بخشی بود.

– بزرگترین نقص این تبلت در دوربین اصلی آن بود و این دوربین نتوانست انتظاراتمان را برآورده کرده و خروجی تصاویر باکیفیتی را ارائه دهد.

– رابط کاربری انحصاری ایسوس بنام ZenUI بسیار ساده و سبک و در عین حال کاربردی بوده و ویژگی‌های بسیار ارزشمندی را به سیستم عامل اندروید این تبلت اضافه کرده است.

– برنامه پخش کننده ویدئو این تبلت بسیار ضعیف بود و گستره پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری آن در سطح بسیار محدودی قرار داشت.

 

همانطور که می‌دانید هم اینک فروشگاه‌ها و بازار‌های فروش، مملو از تبلت‌های کوچک و 7 اینچی کمپانی‌های مختلف مشهور و یا ناشناخته بوده و یافتن تبلتی 7 اینچی که به ویژگی‌ها و مشخصات خوبی مجهز باشد و در عین حال قیمت مناسبی داشته باشد بسیار کم و یا سخت است. این نسخه از تبلت ممو پد 7 ایسوس در بازار‌های جهانی با قیمت 200 دلار و همچنین 200 یورو برای مدل 16 گیگابایتی این تبلت در بازارهای جهانی قابل خریداری است. سرانجام باید گفت این نسخه از تبلت ممو پد در بازارهای ایران به ندرت قابل مشاهده و خریداری خواهد بود اما نسخه سیم کارت‌خور آن که تنها از این نظر با تبلت تحت بررسیمان تفاوت داشته و با کد ME572CL شناخته می‌شود، مدل 16 گیگابایتی آن به همراه گارانتی معتبر با قیمت 900 هزار تومان قابل خریداری خواهد بود. احتمالا یکی از دلایل تمایز این تبلت از دستگاه‌های سطح پایینتر، مجهز بودن این تبلت به نمایشگری با دقت فول اچ‌دی است.

از جمله رقبای جدی این تبلت در بازار‌های فروش جهانی، تبلت نکسوس 7 2013 گوگل، Mi پد 7.9 شیائومی، N1 نوکیا، کیندل فایر HDX آمازون و دیگر تبلت‌ها در این سطح می‌باشند.

خلاصه این قسمت: در ابتدای این مقاله، اپلیکیشن‌های وبگردی تبلت ممو پد 7 مورد بررسی دقیقمان قرار گرفت. متوجه شدیم که دستگاه مزبور همانند بسیاری از رقیبان خود به طور پیشفرض دارای دو مرورگر تحت وب بوده و هر دو برنامه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و مخصوص به خود هستند. در این میان اپلیکیشن کروم گوگل دارای قابلیت‌های بسیار جذابی بوده و عمل وبگردی را در فضایی به دور از شلوغی، آسانتر کرده است. مسلما با مقایسه این دو برنامه، کاربر به سمت استفاده از مرورگر کروم سوق پیدا خواهد کرد. با اتمام این بخش، دیگر برنامه‌های از پیش نصب شده تبلت ممو پد 7 ایسوس مورد ارزیابی و کنکاش قرار گرفتند. ابتدا اپلیکیشن File manager رابط کاربری ایسوس بود که در ذره‌بین قرار گرفت و متوجه شدیم که این برنامه در کنار مشاهده حافظه‌های داخلی و یا خارجی تبلت، امکان مشاهده محتویات حافظه ابری کاربر را نیز فراهم می‌آورد. برنامه تقویم این تبلت نیز از تمامی استانداردهای موجود تبعیت کرده و قابلیت اتصال به حساب کاربری گوگل کاربر به منظور انتقال اطلاعات شخصی فرد از جمله بهترین ویژگی‌های این برنامه به حساب می‌آید. اپلیکیشن ساعت این دستگاه نیز دارای چهار بخش مختلف بوده و بسیار کاربردی است. برنامه ماشین حساب آن نیز دارای حالت‌های ساده و پیشرفته بوده و از قابلیت تغییر نمایشگر به شکل افقی پشتیبانی می‌کند. برنامه SuperNote از جمله شاخص ترین اپلیکیشن‌های این رابط کاربری به حساب می‌آید و ایسوس تمامی تلاش خود را در مورد رابط کاربری این برنامه به کار برده است تا بتواند برنامه‌ای مجهز را در رقابت با اپلیکیشن موفق S Memo سامسونگ در سری گوشی‌های نوت این کمپانی تولید کند. البته رقابت با نرم افزار سامسونگی به دلیل نبود قلم استایلوس در محصولات ایسوس، کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد. وجود دیکشنری مجهز به همراه ویژگی‌های کاربردی همانند تلفظ کلمات و یا جستجو آنها در ویکی‌پدیا از جمله دیگر برنامه‌های ارزشمند این تبلت به حساب می‌آیند. اپلیکیشن Storybook یکی دیگر از برنامه‌های پیشفرض این دستگاه می‌باشد که به کاربر خود امکان ساخت آلبوم‌های زیبا توسط تصاویر موجود در تبلت و به اشتراک گذاری آنها از طریق حساب کاربری این برنامه را می‌دهد. اپلیکیشن AudioWizard ممو پد 7 ایسوس یک برنامه در زمینه تنظیم اکولایزر و صدای دستگاه در سطح پیشرفته بوده و دارای شش قسمت است و بسته به محل حضورتان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. میزان مصرف باطری ممو پد 7 با اپلیکیشن Power Saver قابل پیگیری خواهد بود. این برنامه کاربردی دارای سه حالت به منظور افزایش میزان دوام باطری دستگاه بوده و اصلی‌ترین شاخصه آن، مربوط به کنترل دقیق نور صفحه نمایش که یکی از حیاتی‌ترین شاخصه‌های مصرف انرژی باطری است، می‌باشد. برنامه ZenLink یکی از اپلیکیشن‌های متمایز کننده این دستگاه بوده و با استفاده از اپلیکیشن ZenLink ممو پد 7 به چهار ویژگی مجزا دسترسی خواهید داشت. ویژگی‌های PC Link و Remote Link به منظور کنترل تبلت با استفاده از کامپیوتر شخصی و یا برعکس بوده و قابلیت‌های Share Link و Party Link نیز هر دو از امکاناتی جهت ارسال هر چه بهتر، سریع‌تر و راحت‌تر تصاویر و دیگر اطلاعات بین دو دستگاه هوشمند استفاده می‌کنند.  اپلیکیشن Google Maps یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی این تبلت است که به ناوبری و جستجوی مکانی کاربر کمک خواهد کرد. Street view یکی از حالت‌های جالب این برنامه است که در این زمینه می‌توانید به صورت گام به گام در بخش‌های مختلف یک مسیر حرکت کرده و دید 360 درجه در هر ناحیه داشته باشید. در نهایت در صورت احساس هرگونه کمبود، اشکال در برنامه‌ها و یا عدم رفع نیاز‌های خود می‌توانید به فروشگاه بزرگ Play Store گوگل مراجعه کرده و از بین دسته‌بندی‌های موجود، اپلیکیشن مورد علاقه خود را به آسانی دانلود نمایید. در بخش‌های بعدی بر روی کلیات بررسی‌ها نتیجه‌گیری شد و سپس موارد مشاهده و تجربه شده در میان تست‌ها به طور کامل شرح داده شد. همچنین در ادامه در مورد قیمت جهانی این تبلت و در کنار آن، قیمت فروش آن در فروشگاه‌های ایران به طور مختصر توضیح داده شد. در پایان نیز رقبای اصلی این تبلت در بازار‌های فروش جهانی به ترتیب اولویت نزدیکی رقابت، ذکر شد.

در ادامه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به تمامی مقالات نقد و بررسی نسخه ME572C تبلت ممو پد 7 ایسوس دسترسی داشته باشید:

قسمت اول: معرفی تبلت و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی

قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری

قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی ایمیل و صفحه کلید

قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین تبلت

قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض

 

پایان قسمت نهایی

در پایان این بررسی کدامیک از ویژگی‌های این گوشی مورد توجهتان قرار گرفت؟ آیا این گوشی در بازار‌های ایران فروش خوبی را تجربه خواهد کرد؟! لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال