برنامه چین برای افزایش ماژول‌های ایستگاه فضایی چینی و تبدیل شدن به قطب اصلی در فضا

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد در حالی که ایستگاه فضایی بین المللی به پایان عمر فعالیت خود در دهه ۲۰ ۳۰ نزدیک می‌شود کشور چین نیز به دنبال افزایش اندازه ایستگاه فضایی خود در سال‌های آینده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشور چین قصد دارد ایستگاه فضای خودرو در سال‌های آینده […]

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد در حالی که ایستگاه فضایی بین المللی به پایان عمر فعالیت خود در دهه ۲۰ ۳۰ نزدیک می‌شود کشور چین نیز به دنبال افزایش اندازه ایستگاه فضایی خود در سال‌های آینده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشور چین قصد دارد ایستگاه فضای خودرو در سال‌های آینده بزرگتر کرده و تعداد ماژول‌های آن را از سه به ۶ افزایش دهد.

تیانگونگ ایستگاه فضایی چینی در صورت تغییرات گفته شده می‌تواند به عنوان سکوی متفاوت و جدیدی در ماموریت‌های نزدیک به زمین برای فضانوردان تبدیل شود. اولین ماژول این ایستگاه فضایی در سال ۲۰۱۱ به فضا ارسال شده بود. البته این ماژول در سال ۲۰۱۶ از دسترس چین خارج شده و در سال ۲۰۱۸ با وارد شدن به جو زمین سوخت.

ماژول تیانگونگ ۲ به عنوان دومین ماژول ایستگاه فضایی در سال ۲۰۱۶ پرتاب شده بود. این ماژول توانست برای آزمایش‌هایی از جمله رصد زمین و یا مطالعات علمی مورد استفاده قرار بگیرد. اما در نهایت در سال ۲۰۱۹ نیز به مدار زمین بازگشته و در جو زمین سوخت. در نهایت در سال 2022 تیانگونگ 3 با موفقیت به فضا ارسال شد. این نسخه قوی تر و پیشرفته تر از نسخه های قبلی بوده و توانسته در ساخت ایستگاه فضایی چین نقش مهمی داشته باشد.

در حال حاضر این ایستگاه تنها میزبان سه فضانورد خواهد بود. البته چین برنامه های جدیدی را برای توسعه این ایستگاه در سر دارد. با افزایش ظرفیت این ایستگاه احتمالا در آینده برنامه های اجرایی آن نیز تغییر خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال