شکایت آمازون و دیگر شرکتهای کلود از مایکروسافت

جدال حقوقی مایکروسافت با غولهای رایانش ابری

اتحادیه ارائه دهندگان خدمات زیرساخت ابری اروپا (CISPE) در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر توافق با مایکروسافت برای پس گرفتن شکایت ضد انحصار خود، این موضوع را تکذیب کرد. به گزارش سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت‌هایی مانند آمازون و 26 ارائه‌دهنده‌ی خدمات ابری کوچک در اتحادیه اروپا می‌شود، […]

اتحادیه ارائه دهندگان خدمات زیرساخت ابری اروپا (CISPE) در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر توافق با مایکروسافت برای پس گرفتن شکایت ضد انحصار خود، این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت‌هایی مانند آمازون و 26 ارائه‌دهنده‌ی خدمات ابری کوچک در اتحادیه اروپا می‌شود، در اواخر سال 2022 شکایتی را به کمیسیون اروپا ارائه دادند. این شکایت حاکی از آن بود که شرایط جدید قراردادهای مایکروسافت به اکوسیستم رایانش ابری اروپا آسیب می‌رساند.

نشریه پلیتیکو پیش‌تر با استناد به منابعی نامشخص گزارش داده بود که مایکروسافت در حال نهایی کردن یک توافق چند میلیون یورویی با CISPE برای پس گرفتن شکایت آنهاست. اما CISPE در پاسخ به این گزارشات اعلام کرد که مذاکرات با مایکروسافت همچنان در جریان است و تاکنون هیچ توافقی حاصل نشده است.

این اتحادیه تاکید کرد که هرگونه توافق نهایی باید برای تصویب به مجمع عمومی CISPE که شامل 34 شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات ابری در بیش از 14 کشور عضو است، ارائه شود. CISPE همچنین خاطرنشان کرد که شایعات منتشر شده در خصوص پرداخت‌های جداگانه به اعضای این اتحادیه نیز صحت ندارد.

مایکروسافت، آمازون و کمیسیون اروپا تاکنون به این گزارشات واکنشی نشان نداده‌اند. پیش‌تر خبرگزاریها گزارش داده بودند که مایکروسافت در حال مذاکره با CISPE برای حل و فصل شکایت ضد انحصار اتحادیه اروپا است.

CISPE در این شکایت مدعی شده بود که «رویکرد و رفتارهای مداوم مایکروسافت به اکوسیستم رایانش ابری اروپا آسیب جدی وارد می‌کند و مشتریان اروپایی را از حق انتخاب در استقرارهای ابری خود محروم می‌سازد.» حصول توافق بین CISPE و مایکروسافت می‌تواند به نفع مایکروسافت باشد و این شرکت را از تحقیقات احتمالی طولانی‌مدت توسط اتحادیه اروپا که ممکن است به جریمه و دستور تغییر رویه‌های تجاری منجر شود، مصون نگه دارد.