نمایش ربات انسان نمای تسلا در مرتب کردن خودکار اشیا

اخیرا یک ویدیوی جدید از ربات انسان نمای تسلا منتشر شده که نشان می‌دهد این ربات با نام اپتیموس اکنون قادر است به صورت خودکار اشیا را مرتب کرده و یا برخی حرکات یوگا را به تنهایی انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حساب رسمی اپتیموس در شبکه اجتماعی ایکس ویدیویی […]

اخیرا یک ویدیوی جدید از ربات انسان نمای تسلا منتشر شده که نشان می‌دهد این ربات با نام اپتیموس اکنون قادر است به صورت خودکار اشیا را مرتب کرده و یا برخی حرکات یوگا را به تنهایی انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حساب رسمی اپتیموس در شبکه اجتماعی ایکس ویدیویی را در مورد فعالیت‌های این ربات منتشر کرده که نشان می‌دهد اپتیموس قادر است ابتدا خود را کالیبره کرده تا بتواند با محیط سازگار شود. همچنین این ربات برای تعیین دقیق اندام‌های خود و موقعیت مکانی آنها از حسگرهای بینایی و موقعیت مفاصل استفاده می‌کند. بدین ترتیب اپتیموس قادر خواهد بود ضمن تعامل با اشیا وظایف مشخص شده را با مهارت بهتری انجام دهد.

در این ویدیو وظیفه اپتیموس مرتب کردن بلوک‌های آبی و سبز است. در نهایت نیز این ربات قادر است بلوک‌ها را به راحتی در دست گرفته و همانند انسان‌ها با سرعت مشابه به مرتب کردن آنها بپردازد. علاوه بر آن در این ویدیو پس از دخالت یک اپراتور انسانی مجدداً ربات قادر است بلوک‌ها را جابجا کرده و به اطراف حرکت دهد. از دیگر ویژگی‌های این ربات در این ویدیو امکان تصحیح خطاها و سازگاری با وضعیت جدید با سرعت زیاد است.

در این ویدیو تعادل و انعطاف پذیری اپتیموس از طریق انجام برخی حرکات یوگا نیز قابل مشاهده است. انجام این حرکات کنترل بدن توسط این ربات را نیز نشان می‌دهد.

توجه به اینکه اپتیموس همچنان در مراحل توسعه قرار دارد تسلا پس از انتشار این ویدیو از مهندسان دعوت کرده تا برای تکمیل این پروژه به آنها ملحق شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال