هوش مصنوعی Dream Machine می‌تواند با دستورات متنی ویدیوهای خارق‌العاده بسازد

هوش مصنوعی Dream Machine به عنوان رقیب جدی سراغ با قابلیت ساخت ویدیو با کمک دستورات متنی ساده معرفی شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ Luma AI در فرانت سانفرانسیسکو از مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام Dream Machine رونمایی کرده است. این مدل جدید می‌تواند ویدیوهای خارق العاده با […]

هوش مصنوعی Dream Machine به عنوان رقیب جدی سراغ با قابلیت ساخت ویدیو با کمک دستورات متنی ساده معرفی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ Luma AI در فرانت سانفرانسیسکو از مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام Dream Machine رونمایی کرده است. این مدل جدید می‌تواند ویدیوهای خارق العاده با کیفیت را بر اساس توضیحات متنی بسازد. به گفته شرکت سازنده این هوش مصنوعی قادر به تولید ویدیوهای با کیفیت بوده و می‌تواند یک رقیب جدی برای مدل sora متعلق به شرکت OpenAI باشد. نکته مهم در مورد این هوش مصنوعی دسترسی کاملاً رایگان آن برای عموم کاربران است. این استارتاپ چند نمونه از ویدیوهای تولید شده با مدل هوش مصنوعی جدید خود را منتشر کرد که از آن به عنوان یک مدل ویدیویی نسل بعدی در تولید محتوای با کیفیت بالا یاد شده است.

مدل Dream Machine به کاربران امکان می‌دهد تا با کمک توضیحات متنی کاملاً ساده یک ویدیوی واقع‌گرانه ۵ ثانیه‌ای بسازند. افرادی که به عنوان اولین آزمایش کنندگان از این سیستم استفاده کرده‌اند در مورد آن می‌گویند این مدل می‌تواند در به تصویر کشیدن اشیا محیط‌های اطراف، شخصیت‌ها و نمایش حرکات روان بسیار کارآمد و با عملکرد بالا باشد.

استفاده از این مدل هوش مصنوعی در تولید ویدیو می‌تواند یک نقطه عطف جدید محسوب شود. قابلیت‌های چشمگیر فراوان در سیستم‌های رقیب از جمله Sora و Kling تنها برای برخی از افراد قابل دسترسی است. اما Dream Machine اکنون با قابلیت استفاده رایگان  برای همه قابل دسترس خواهد بود. با توجه به رویکرد جدید Luma AI اکنون تعداد زیادی از تولید کنندگان و توسعه دهندگان می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند. با وجود هیاهوی بسیار زیاد در فضای هوش مصنوعی مولد اکنون Dream Machine می‌تواند قابت برای توسعه ابزارهای پیچیده‌تر را بیشتر کند.