فناوری آژانس فضایی اروپا برای بازرسی بدنی در زمان شیوع کرونا چه بوده است؟

در زمان شیوع ویروس کرونا فناوری جدید منسوب به آژانس فضایی اروپا در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار گرفت که توانست بسیاری از مشکلات بازرسی بدنی از راه دور را حل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر باعث تحول در […]

در زمان شیوع ویروس کرونا فناوری جدید منسوب به آژانس فضایی اروپا در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار گرفت که توانست بسیاری از مشکلات بازرسی بدنی از راه دور را حل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر باعث تحول در عملیات بازرسی بدنی در اداراتی مانند گمرک و یا فرودگاه ها شده است. فناوری آژانس فضایی اروپا به نام تراهرتز کنش پذیر سازمان ها را قادر می سازد تا از اشیای مخفی شده در زیر لباس افراد مطلع شوند. یکی از کاربران این فناوری اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا است که از آن برای حفاظت از مرزهای آمریکا استفاده می کند.

 در این فناوری بدون نیاز به اتاق های ویژه تنها از طریق یک ردیاب می توان شخص را بازرسی بدنی کرد. همچنین هیچ اشعه‌ای نیز در این فناوری به کار گرفته نمی شود. زیرا تنها به بررسی کنش پذیر و پرتو تراهرتز و واکنش آن نسبت به هر چیز گرم از جمله بدن انسان می پردازد.

شرکت سازنده این فناوری یک شرکت انگلیسی است که توانسته این فناوری را تجاری‌سازی کرده و در اختیار حدود 200 سازمان یا اداره قرار دارد. از جمله مشتریان این فناوری اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا، بسیاری از فرودگاه‌های سراسر جهان و همچنین متروی شهر لس آنجلس است. در برخی شرکت های بزرگ توزیع و یا صنایع تدارکات و زنجیره تامین نیز با استفاده از این فناوری می‌توان بازرسی بدنی را بدون استفاده از ردیاب های قابل حمل انجام داد. یکی دیگر از کاربران این فناوری شرکت سونی است که روزانه از همه کارمندان خود توسط این فناوری بازرسی بدنی به عمل می آورد. این فناوری می‌تواند از فاصله ۳ متری اشیای کوچک فلزی و غیرفلزی، لوح های فشرده، تلفن‌همراه و حتی درایوهای USB را نیز شناسایی کند.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال