برای نخستین بار یک شرکت آمریکایی در زمینه زباله‌های فضایی جریمه شد

برای نخستین بار کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا با هدف اجرای قانون ضد زباله‌های فضایی شرکت دیش نتورک را جریمه کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین جریمه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا بر اساس قانون ضد زباله فضایی و نقض آن صادر شده است. شرکت دیش نتورک بابت این جریمه باید ۱۵۰ […]

برای نخستین بار کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا با هدف اجرای قانون ضد زباله‌های فضایی شرکت دیش نتورک را جریمه کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین جریمه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا بر اساس قانون ضد زباله فضایی و نقض آن صادر شده است. شرکت دیش نتورک بابت این جریمه باید ۱۵۰ هزار دلار پرداخت کند. زیرا نتوانسته ماهواره اکواستار هفت را بیش از دو دهه در فضا با موفقیت خارج کرده و به همین دلیل باید جریمه خود را به کمیسیون بپردازد.

این شرکت بدون اینکه ماهواره را از مدار خارج کند کنترل آن را نیز در هدایت آن به سمت مدار دفع از دست داده است. اکنون این ماهواره به اندازه کافی در پایین مدار قرار گرفته و به عنوان خطر زباله‌های مداری محسوب می‌شود.

رئیس دفتر اجرای این قانون در مورد آن گفته است: با افزایش ماموریت‌های ماهواره‌ای و سرعت گرفتن اقتصاد در فضا به قوانینی نیاز است تا مطمئن شویم که اپراتورها به تعهدات خود در آینده عمل خواهند کرد. از طرفی با این تسویه حساب می‌توان نشان داد که کمیسیون ارتباطات فدرال دارای اختیارات اجرایی قوی بوده و می‌تواند قوانین حیاتی و مهم را در زمینه زباله‌های فضایی به اجرا درآورد.

شرکت دیش نتورک در سال ۲۰۰۲ ماهواره خود را در قسمت زمین ثابت قرار داد. ۱۰ سال بعد در طرح کاهش زباله مداری موافقت کرد تا پس از اتمام ماموریت این ماهواره را به مدار بالاتر با فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتر مستقر کند. مدار بالاتر به نام مدار گورستان جایی است که قرارگیری ماهواره خطری برای دیگر ماهواره‌های فعال ایجاد نمی‌کند.

اما این شرکت در سال گذشته اعلام کرد به دلیل کم شدن پیشرانه ماهواره امکان ارسال آن به مدار دیگر وجود ندارد. در حال حاضر این ماهواره در مداری در فاصله ۱۲۲ کیلومتری بالای زمین قرار دارد و نسبت به مدار هدف حدود ۱۷۸ کیلومتر فاصله خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال