همکاری غیر مستقیم اسپیس ایکس و اپل برای بهبود قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون

اپل سال گذشته در آیفون ۱۴ قابلیت ارسال پیام‌های ماهواره‌ای به صورت اضطراری را رونمایی کرد. این قابلیت به واسطه همکاری با شرکت گلوبال استار معرفی شده بود. به نظر می‌رسد گلوبال استار برای بهبود عملکرد این قابلیت در گوشی‌های آیفون با اسپیس ایکس همکاری داشته و قصد دارد ماهواره‌های خود را از طریق این […]

اپل سال گذشته در آیفون ۱۴ قابلیت ارسال پیام‌های ماهواره‌ای به صورت اضطراری را رونمایی کرد. این قابلیت به واسطه همکاری با شرکت گلوبال استار معرفی شده بود. به نظر می‌رسد گلوبال استار برای بهبود عملکرد این قابلیت در گوشی‌های آیفون با اسپیس ایکس همکاری داشته و قصد دارد ماهواره‌های خود را از طریق این شرکت به فضا پرتاب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت گلوبال استار طی قراردادی با مبلغ ۶۴ میلیون دلار قصد دارد از اسپیس ایکس در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ برای پرتاب ماهواره‌های خود استفاده کند.

سال گذشته آیفون ۱۴ به همراه قابلیت ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره معرفی شده بود. با کمک این قابلیت می‌توان بدون نیاز به وای فای یا شبکه سلولار تنها از طریق ماهواره پیام‌های اضطراری ارسال کرد. همکاری اپل با شرکت گلوبال استار باعث شد تا اپل بتواند ماهواره‌های مورد نیاز خود را در اختیار بگیرد.

اکنون نیز گلوبال استار طی همکاری با اسپیس ایکس قصد دارد این قابلیت را در گوشی‌های آیفون بهبود ببخشد. طبق گزارش‌های منتشر شده تمام هزینه‌های مربوط به پرتاب ماهواره‌ها در شرکت گلوبال استار توسط اپل پرداخت خواهد شد.

از طرفی گلوبال استارز طی قرارداد با اپل در مورد اختصاص ۸۵ درصد از ظرفیت شبکه حال حاضر و آینده خود به اپل موافقت کرده است. گلوبال استار پیش از این تجهیزات ماهواره‌ای خود را از یک شرکت کانادایی و به ارزش ۳۲۷ میلیون دلار تهیه کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال