سنسور دوم دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس از سنسور اصلی کوچکتر است

شایعاتی که بعد از معرفی آیفون 7 پلاس منتشر شدند همگی حاکی از این بودند که اپل در سال 2017 نیز همچنان نسخه‌ی پلاس آیفون بعدی را به دوربینی دوگانه مجهز خواهد کرد و برای دیدن این نوع دوربین بر روی نسخه‌ی کوچک‌تر، باید منتظر سال 2018 باشیم. معمولا با شنیدن چنین خبری، ذهن‌ها به […]

شایعاتی که بعد از معرفی آیفون 7 پلاس منتشر شدند همگی حاکی از این بودند که اپل در سال 2017 نیز همچنان نسخه‌ی پلاس آیفون بعدی را به دوربینی دوگانه مجهز خواهد کرد و برای دیدن این نوع دوربین بر روی نسخه‌ی کوچک‌تر، باید منتظر سال 2018 باشیم. معمولا با شنیدن چنین خبری، ذهن‌ها به سمتی خطور می‌کند که اپل این تصمیم را به علت منحصر‌به‌فرد کردن آیفون 7 پلاس و تفاوت میان این دو نسخه گرفته است؛ اما شاید چنین تصمیمی از لحاظ فنی گرفته شده باشد.

بنابر گزارش‌های رسیده از و‌ب‌سایت Reddit و با استفاده از دیتای EXIF  گرفته شده از نمونه تصاویر آیفون 7 پلاس، سنسور دوربین دوم آیفون 7 پلاس از سنسور دوربین اول این گوشی کوچک‌تر است. گفته می‌شود دوربین اول آیفون 7 پلاس دارای سنسوری 1/3 اینچی و دوربین دوم به سنسوری 1/3.6 اینچی مجهز شده است.

بنابراین سنسور دوم دوربین دوگانه‌ی آیفون 7 پلاس از سنسور اصلی کوچک‌تر شده است. از لحاظ فنی، کوچک‌تر بودن سنسور می‌تواند بر روی کیفیت تصویر تاثیر زیادی داشته باشد. طبیعتا داشتن سنسوری بزرگ‌تر باعث می‌شود تا عمق تصویر بهتر دیده شود و تصویر گرفته شده دارای پیکسل‌های بیشتری هم باشد. البته اپل همیشه از تکنولوژی استفاده کرده که این مقدار تفاوت در میان اندازه‌های سنسور گوشی کمترین تاثیر را بر روی کیفیت بگذارد. به‌عنوان مثال در آیفون 6 اس، اپل با نگه داشتن سنسور 1.3 اینچی و کاهش اندازه‌های پیکسل از 1.5 میکرون به 1.22 میکرون کیفیت تصویر را به خوبی حفظ کرد و حتی توانست کیفیت بهتری را نسبت به آیفون 6 به کاربران ارائه دهد.

ازسوی دیگر، گمان می‌رود فضای کم در آیفون 7 پلاس و محدودیت قرار دادن سنسوری بزرگ‌تر باعث شده تا اپل از سنسوری کوچک‌تر در دوربین گانه‌ی این گوشی استفاده کند. به همین علت است که نسخه‌ی معمولی آیفون 7 نیز که ابعاد بسیار کوچک‌تر دارد به دوربینی دوگانه مجهز نشده است. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که با استفاده از دوربین دوگانه‌ی اپل و در صورتی که تصاویر را فشرده کنید، تصویر شما فرق زیادی با نسخه‌ی عادی آیفون 7 نخواهد داشت.

به‌هر‌حال تمامی گفته‌های بالا همگی حدس و گمان هستند و تا باز شدن گوشی و مشخص شدن سنسورهای به کار رفته، نمی‌توان به طور قطع نظر داد. تنها زمان مشخص می‌کند که آیا سنسور دوم دوربین دوگانه‌ی آیفون 7 پلاس به راستی کوچک‌تر از سنسور اصلی است یا خیر؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال