فقط بنزین 3000 تومانی در دسترس است.

پمپ بنزین ها مورد حمله سایبری اسرائیل قرار گرفت

اختلال روز دوشنبه باعث ایجاد صف‌های طولانی خودروها در خارج از برخی ایستگاه‌های تهران شد و برخی دیگر به طور کامل بسته شدند. مسئولین جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که در روز دوشنبه، کشور مورد حمله سایبری اسرائیل و ایالات متحده قرار گرفت که توزیع سوخت را در 60 درصد پمپ بنزین‌ها مختل کرد. اختلال […]

اختلال روز دوشنبه باعث ایجاد صف‌های طولانی خودروها در خارج از برخی ایستگاه‌های تهران شد و برخی دیگر به طور کامل بسته شدند. مسئولین جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که در روز دوشنبه، کشور مورد حمله سایبری اسرائیل و ایالات متحده قرار گرفت که توزیع سوخت را در 60 درصد پمپ بنزین‌ها مختل کرد. اختلال روز دوشنبه از اوایل آغاز شد و به ویژه در تهران شدید بود و بسیاری از پمپ بنزین ها را مجبور به کار دستی کرد.

جواد اوجی وزیر نفت به خبرنگار رسانه تکنا گفت: «برخی پمپ بنزین‌ها در سراسر کشور مورد حمله سایبری قرار گرفتند و توزیع سوخت متوقف شد».

تلویزیون ایران و رسانه های محلی اسرائیل گزارش دادند که یک گروه هکری که ایران آن را به داشتن ارتباط با اسرائیل متهم می کند، مدعی شد که این حمله را انجام داده است که خدمات را در پمپ بنزین ها در سراسر کشور مختل کرد. اخبار حاکی از آن است که گروهی به نام گنجشک درنده مدعی شده است که پشت این اختلال بوده است. رسانه های محلی اسرائیل نیز این ادعا را منتشر کردند.

جلیل سالاری معاون وزیر نفت پیشتر گفته بود کارت‌هایی که ایرانی‌ها برای خرید بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند، مشکل دارد. سالاری گفت که در پی خرابی سیستم، پمپ بنزین ها «سیستم آنلاین را قطع کردند» و سوخت به صورت آفلاین عرضه می شد. ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران خواستار انجام تحقیقات شد و خواستار «اقدامات فوری» برای حل این بحران شد. مقامات یک «کمیته بحران» تشکیل دادند و سالاری ابراز امیدواری کرد که این سیستم ظرف چند ساعت اصلاح شود.

واکنش اسرائیل چه بود؟

تال هاینریش، سخنگوی دولت اسرائیل روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره حملات سایبری گفت: ما چیزی برای گفتن درباره ادعاهای ایران نداریم.

این در حالیست که اسرائیی ها در مصاحبه ای با رویترز ماه گذشته گفته بودند: در صورتی که ما هر نوع اقدام تهاجمی را در هر قلمروی از هر نیابتی علیه کشورمان شناسایی کنیم، از طریق هوایی، دریایی، زمینی و سایبری به هر هدفی که مناسب بدانیم، حمله کرده و آسیب دائمی و غیرقابل تصور را وارد خواهیم کرد». در آن زمان وقتی شروع کنیم، درهای جهنم باز خواهد شد.

بیانیه جایگاه های پمپ بنزین به مردم

رضا نوار، سخنگوی انجمن جایگاه‌های سوخت ایران گفت: کمبود سوخت وجود ندارد اما از رانندگان خواست به پمپ بنزین‌ها مراجعه نکنند. مشکل نرم افزاری سیستم سوخت رسانی در برخی از جایگاه های کشور تایید شده و کارشناسان در حال حاضر در حال رفع مشکل هستند. این اختلال با برنامه‌هایی برای افزایش قیمت سوخت مرتبط نیست.