MWC 2015: معرفی 5 محصول جدید توسط الجی

کمپانی‎های سامسونگ و اچ تی سی، دیروز طی مراسمی رسمی در محل MWC از محصولات جدید خود رونمایی کردند. در این میان، گل سرسبد مراسم آنها، گوشی‎های هوشمند جدیدشان، گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج سامسونگ و وان M9 اچ تی سی بودند. شرکت الجی نیز از 5 محصول جدید خود در MWC […]

کمپانی‎های سامسونگ و اچ تی سی، دیروز طی مراسمی رسمی در محل MWC از محصولات جدید خود رونمایی کردند. در این میان، گل سرسبد مراسم آنها، گوشی‎های هوشمند جدیدشان، گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج سامسونگ و وان M9 اچ تی سی بودند. شرکت الجی نیز از 5 محصول جدید خود در MWC رونمایی نمود. ساعت الجی LG Watch Urbane، گوشی‌‌های Magna، Spirit، Leon و Joy  از آن جمله اند. با تک نیوز برای مرور و بررسی این محصولات از نزدیک، همراه باشید:

معرفی

شرکت الجی در مراسمی نه چندان مجلل و بزرگ، یکی از بهترین ساعت‎های هوشمند ساخته شده تاکنون را معرفی نمود. LG Watch Urbane بخاطر سیستم داخلی خاص خود (اولین ساعت هوشمندی که از LTE بطور پیشفرض پشتیبانی می‎کند) و پردازنده قدرتمند مسلما یکی از بهترین ساعت‎های هوشمند ساخته تاکنون می‎باشد. الجی همچنین از 4 گوشی جدید خود رونمایی کرد. دو تا از آنها در سطح میانه و نیمه حرفه‎ای و دوتای دیگر در سطحی پایین تر قرار دارند.

الجی

 

دو گوشی Magna و Spirit دارای صفحه نمایش خمیده هستند. البته خمیدگی آنها مثل چیزی که در LG G Flex 2 دیدیم نیست. ولی آنقدری خمیدگی دارد که به چشم بیاید. Magna دارای صغحه نمایش 5 اینچی و دوربین باکیفیتی با دقت 5 مگاپیکسل است درحالیکه Spirit به صفحه نمایش کوچکتری با ابعاد 4.7 اینچ مجهز است. هر دو گوشی دارای نسخه LTE نیز می‎باشند.

دو گوشی سطح پایین‎تر الجی بنام‌های Leon و Joy نیز معرفی شدند. این دو گوشی همانند خط کش صاف هستند! Leon دارای صفحه نمایش 4.5 اینچی و Joy دارای صفحه نمایشی کوچکتر با ابعاد 4 اینچ می‎باشد. همچنین هردو گوشی، دارای پردازنده 8 هسته‎ای بوده و مانند برادر و خواهر خود دارای نسخه‌های LTE می‎باشند.

الجی

 

ساعت هوشمند الجی (LG Watch Urbane) در دو نسخه عرضه خواهد شد. یکی از نسخه‌ها بطور پیشفرض دارای تراشه NFC (برای پرداخت‌های مالی) و اتصال LTE می‌باشد و بطور اختصاصی بر روی پلتفورم جدید الجی اجرا می‌شود. نسخه‌ دیگر، بدون پشتیبانی از LTE بوده و ضخامت کمی دارد و وزن آن نیز نسبت به نسخه قبلی کمتر است. این نسخه از LG Watch Urbane، از پرداخت مالی و انتقال اطلاعات پشتیبانی نخواهد کرد و همچنین سیستم عامل محبوب اندروید ور (Android Wear OS) یروی آن اجرا خواهد شد.

LG Magna

LG Magna، گوشی هوشمند میان‌رده‌ای با هدف‌های بلند‎‌‎بالا است. صفحه نمایش خمیده آن همانند جی فلکس 2 است و جنس بدنه در پشت گوشی، پلاستیک با ظاهر فلز مثل آن چیزی که در جی 3 الجی دیدیم، می‎باشد. این گوشی در دو نسخه عرضه خواهد شد. نسخه اول از اتصالات LTE پشتیبانی خواهد کرد و نسخه دوم توانایی پشتیبانی از دو سیم کارت را خواهد داشت.

خمیدگی گوشی بسیار اندک بوده و به اندازه‌ای نیست که بروی کار روزانه با آن تاثیر خاصی بگذارد ولی آنقدری است که بتوان به آن بالید. همچنین ظاهری زیبا به آن داده است.

gsmarena_024

صفحه نمایش گوشی، دارای ابعادی برابر 5 اینچ و دقت تصویر 1280×720 پیکسل است و چگالی تصویری معادل 300 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش نسبتا شارپ بوده و کیفیت تصویر تقریبا خوب دارد. همچنین در این گوشی نسبت مساحت صفحه نمایش به بدنه برابر 70 درصد می‎باشد.

2

 

در بالای صغحه نمایش، دوربین 5 مگاپیکسلی قرار دارد که می‌توانید برای ثبت عکس‎های باکیفیت تر از نور صفحه نمایش خود استفاده کنید. حالت Gesture Shot توانایی تشخیص یک دست تا فاصله 1.5 متری را دارد و بوسیله آن می‎توانید با حرکت دست خود (مشت کرد دست) عکس بگیرید. حالت Gesture View به شما این اجازه را می‌دهد که عکس گرفته شده خود را با حرکت دادن گوشی، به سرعت نگاه کنید.

دوربین اصلی این گوشی، دقتی برابر 8 مگاپیکسل دارد و دارای فلاش LED در مجاورت آن می‎باشد. همپنین دکمه‎های کنترل صدا و پاور گوشی با طراحی خاص الجی در پشت دستگاه و زیر دوربین قرار گرفته اند. پنل جداشدنی پشت گوشی بسیار شبیه به الجی جی 3 می‎باشد و طراحی فلز برس خورده آن را بخوبی تقلید کرده است. همچنین که کیفیت خوبی در سطح گوشی جی 3 الجی دارد.

2

1

 

در نمای طرفی، این گوشی در کناره‌ها فاقد هرگونه کلید و کنترلی است و همه آنها به پشت دستگاه منتقل شده اند.

1 (1)

1 (2)

 

این گوشی نسخه 5 منتسب به آبنبات چوبی (لالی پاپ) از سیستم عامل محبوب اندروید را به اجرا در می‎آورد و رابط کاربری انحصاری الجی نیز به آن زینت می‎بخشد. همچنین در این رابط کاربری توانایی قرار دادن دکمه چهارمی هم وجود دارد که مربوط به تعویض حالت فعال سیم کارت‌ها در نسخه دو سیم کارته این گوشی می‌باشد.

Magna دارای پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز بهمراه یک گیگابایت حافظه رم می‎باشد. همچنین دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی است که این مقدار توسط کارت حافظه جانبی قابل افزایش می‎باشد. ظرفیت باطری این گوشی (همانند دیگر گوشی‌های هم سطح خود) معادل 2540 میلی آمپر ساعت می‎باشد و نکته مثبت آن، قابل تعویض بودن باطری این گوشی است.

LG Spirit

گوشی هوشمند Spirit، دومین گوشی میان‎رده جدید الجی است و می‌توان گفت که این گوشی، نسخه Mini اقتباس شده از Magna می‎باشد (بخاطر بدنه خمیده و صفحه نمایش کوچکتر با ابعاد 4.7 اینچ و صفحه نمایش IPS). دقت صفحه نمایش این گوشی معادل 1280×720 پیکسل است و چگالی تصویری برابر 312 پیکسل در هر اینچ را فراهم می‌کند. کیفیت تصاویر در این صفحه نمایش همانند Magna نسبتا خوب است و حالتی متعادل دارد.

3 (1)

3 (2)

 

این گوشی با قیمت مناسب 160 دلار به قاره آسیا عرضه خواهد شد! مطمئنا این گوشی رقیب جدی Moto E 2015 خواهد بود.

Spirit به پردازنده4 هسته‌ای با فرکانس 1.3 گیگاهرتز یانام اسنپدراگون 410 مجهز شده است و از حافظه رم یک گیگابایتی بهره مند است. همچنین نسخه 5 از سیستم عامل پرطرفدار اندروید بروی آن بطور پیشفرض قرار گرفته است. حافظه داخلی این گوشی برابر 8 گیگابایت است و از حافظه جانبی میکرو اس‌دی پشتیبانی می‎کند. ظرفیت باطری در این گوشی کمتر بوده و معادل 2100 میلی آمپر ساعت می‎باشد.

3 (3)

3 (5)

 

بسته به ناحیه عرضه گوشی، دوربین اصلی Spirit، دقتی برابر 5 یا 8 مگاپیکسل خواهد داشت و هر دوی آنها ار فیلم برداری 1080p پشتیبانی خواهند کرد. این گوشی همانند برادر بزرگتر خود Magna از حالات Gesture Shot و Gesture View پشتیبانی خواهد کرد و همچنین دارای صفحه نمایشی است که در هنگام عکاسی سلفی، خواهد درخشید، اما دوربین جلویی آن دقتی برابر یک مگاپیکسل خواهد داشت.

پشت بدنه دستگاه، شبیه به LG G3 است و کلید‌های کنترل صدا و پاور گوشی در وسط و زیر دوربین، با طراحی خاص الجی قرار گرفته است. همچنین طراحی این قسمت نیز شبیه به پرچمدار فعلی الجی بوده و طرح شبه فلز برس خورده و جنس پلاستیکی دارد.

10 (1)

10 (2)

LG Leon

گوشی LG Leon نیز دارای نسخه LTE بوده و همانند دیگر برادران خود، دارای طراحی خاص الجی در قرار کلیدهای کنترلی گوشی در پشت دستگاه می‎باشد. با این تفاوت که طراحی پشت آن از نوع پلاستیکی مات بوده و بدنه دستگاه نیز تخت است و حالت خمیدگی ندارد.

صفحه نمایش این گوشی اندکی از Spirit کوچکتر بوده و ابعادی برابر 4.5 اینچ دارد. اما دقت تصویر پایینتری نیز دارد که معادل 480×854 پیکسل می‎باشد و چگالی تصویر 200 پیکسل در هر اینچ را فراهم می‌آورد که در حد نسبتا متوسطی می‎باشد.

gsmarena_016

gsmarena_017

gsmarena_018

gsmarena_019

 

پردازنده این گوشی، 4 هسته‎ای بوده و حافظه رمی برابر یک گیگابایت دارد و نسخه 5 سیستم عامل اندروید روی آن اجرا می‎شود. همچنین دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی است.

همانند برادر خود، Spirit، این گوشی هوشمند نیز بسته به ناحیه عرضه گوشی دارای دوربینی با دقت 5 یا 8 مگاپیکسل خواهد بود ولی در میزان دقت دوربین جلو، تنزل مقام (!) کرده است و مقدار دقت VGA برای آن در نظر گرفته شده است.

LG Joy

گوشی هوشمند LG Joy، کوچکترین عضو این گروه می‌باشد و دارای صفحه نمایش 4 اینچی و نسخه LTE است. برعکس خواهران و برادران خود، این گوشی دارای طراحی کلاسیک و ساده‌ای است و بدنه آن تخت بوده و کلیدهای کنترل سدا و پاور دیگر در پشت دستگاه قرار ندارند.

دقت تصویر صفحه نمایش LG Joy برابر 480×800 پیکسل است و چگالی تصویر 233 پیکسل در هر اینچ را بوجود می‎آورد. دوربین جلو دستگاه دقتِ VGA یا 480×800 پیکسل دارد در حالیکه دوربین اصلی آن با دقت 5 مگاپیکسل عکس‌ها را به ثبت خواهد رساند.

6 (3)

6 (4)

6 (2)

6 (1)

 

این گوشی هوشمند قرار است در دو نسخه به بازار عرضه شود. نسخه اول دارای یک گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی است و نسخه دوم نیز به حافظه رم 512 و حافظه داخلی 4 گیگابایت مجهز خواهد شد.

LG Watch Urbane و Urbane LTE

کمپانی الجی یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمند جهان را معرفی کرد. این ساعت هوشمند که نسخه بهبود یافته G Watch R می‌باشد، خیلی سریع و با فاصله کمی از G Watch R معرفی شد. در حالیکه شرکت‌های مختلفی مثل اپل یا هواوی هنوز ساعتی ارائه نکرده‎اند یا در تدارک عرضه اولین ساعت هوشمند خود هستند. ساعت هوشمند LG Watch Urbane دارای ظاهری کلاسیک بوده و مجهز به سه کلید سخت افزاری می‎باشد و بروزترین ساعت هوشمند تا به امروز است. همچنین این گجت، اولین ساعت هوشمند بازار است که از اتصال LTE (بوسیله Nano-SIM) و پرداخت‌های مالی (توسط NFC) پشتیبانی می‎کند و برای رقابت با ساعت هوشمند اپل، پیش دستی کرده است!

ساعت هوشمند الجی در کنار یک ساعت آنالوگ

ساعت هوشمند الجی در کنار یک ساعت آنالوگ

LG Watch Urbane

LG Watch Urbane

LG Watch Urbane LTE

LG Watch Urbane LTE

البته این نکته حائز اهمیت است که LG Watch Urbane LTE از پلتفرم پوشیدنی اختصاصی الجی بهره مند است و الجی تلاش بسیاری کرده است که رابط کاربری آن شبیه به WebOS نباشد اما گاهی اوقات در این اقدامِ الجی، نقص‌هایی دیده می‎شود. نسخه بدون پشتیبانی از LTE نیز مجهز به اندروید ور می‌باشد.

در تصاویر زیر تعدادی از برنامه‎های ارائه شده برای  LG Watch Urbane LTE را مشاهده می‌کنید. این ساعت هوشمند قابلیت عکاسی با دوربینی مجزا را ندارد اما توانایی نقش آفرینی به عنوان یک کنترل از راه دور برای دوربین گوشی را دارد. همچنین این نکته را نیز متذکر می‌شویم که رابط کاربری اختصاصی الجی در  LG Watch Urbane LTE از سرویس Google Now موجود در سیستم عامل اندروید پشتیبانی نخواهد کرد و در عوض به سرویسی بنام GVoice مجهز خواهد بود.

00 (2)

00 (6)

00 (7)

00 (8)

00 (1) 00 (3) 00 (5) 00 (4)

انگیزه طراحی پلتفرمی جدید توسط الجی به زمانی برمی‎گردد که این کمپانی در حال ساخت چنین ساعت هوشمندی بود ولی هیچ کدام از پلتفرم ها از پرداخت مالی توسط NFC پشتیبانی نمی‏‎کردند. هم اینک کمپانی الجی توانست نتیجه تلاش‌های خود در این عرصه را با معرفی این ساعت هوشمند، مشاهده کند.

در مورد LG Watch Urbane هم باید گفت که این نسخه نیز می‎توانند فعالیت‎های مستقلِ خود را داشته باشد و همچنین می‎تواند به گوشی‎های هوشمند نیز متصل شود. فعلا گوشی‎های مجهز به سیستم عامل اندروید توسط برنامه Watch Manager، توانایی برقراری ارتباط با این ساعت را خواهند داشت.

Urbane LTE توانایی برقراری تماس و همچنین سرویس Push To Talk برای ایجاد ارتباط از نوع تاکی واکی را خواهد داشت. این ساعت هوشمند دارای بلندگو و میکروفون بروی خود است. ارسال و دریافت پیام از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند می‎باشد.

2 (1)

جایگاه میکروفون

2 (2)

جایگاه بلندگو

برای اینکه خیالتان راحت باشد می‎توانید از حمل گوشی در صورت داشتن این ساعت، خودداری کنید. زیرا این ساعت بخاطر وجود تراشه NFC در داخل خود، توانایی انجام پرداخت‎های مالی را خواهد داشت. البته این نکته مهم را هم فراموش نکنید که نسخه LTE از این ساعت هوشمند، فقط دارای تراشه NFC می‌باشد.

وقتی دو هر دو نسخه این ساعت هوشمند را روی مچ دستتان ببیندید، متوجه تفاوت‌های آنها خواهید شد. نسخه Urbane LTE دارای وزنی برابر 115 گرم است و ضخامت زیادی دارد و حس یک ساعت گرانقیمت را به شما القا خواهد کرد، در حالیکه نسخه بدون LTE آن دارای وزنی معادل 45 گرم (!) است (کم تر از نصف وزن نسخه Urbane LTE) و حتی از ساعت  LG G Watch R نیز سبکتر خواهد بود و باید گفت که این نسخه، زیاد از حد سبک است (!)

0 (1)

0 (2)

 

بندِ ساعت در نسخه Watch Urbane LTE از جنس پلاستیک ساخته شده است درحالیکه در نسخه بدون LTE، بند ساعت از چرم خالص ساخته شده و قابل جداشدن و جایگزینی است. اگرچه قلاب بند ساعت در نسخه Urbane LTE بهتر ساخته شده است.

0 (2)

Urbane LTE

 

0 (3)

Urbane LTE

 

0 (4)

non-LTE version

 

0 (1)

non-LTE version

 

 

بدیهی است که این بررسی کوتاه نمی تواند استقامت باطری این ساعت هوشمند را بسنجد اما ظرفیت باطری نسخه LTE آن برابر 700 میلی آمپر ساعت است (بیشترین ظرفیت باطری در بین ساعت‌های هوشمند تاکنون) و در حالیکه نسخه بدون LTE آن ظرفیتی برابر 400 میلی آمپر ساعت خواهد داشت. این مقدار حتی از ظرفیت باطری ساعت هوشمند Samsung Gear S (دارای اتصال 3G) نیز بیشتر است که مقداری معادل 300 میلی آمپر ساعت دارد.

00 (1)

LG Watch Urbane – Android Wear

 

00 (2)

LG Watch Urbane – Android Wear

 

00 (3)

LG Watch Urbane – Android Wear

 

00 (4)

LG Watch Urbane – Android Wear

 

 

LG Watch Urbane دارای صفحه نمایش 1.3 اینچی از نوع P-OLED با دقت تصویر 320×320 پیکسل می‌باشد که چگالی تصویری برابر 245 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد. این مقدار چگالی تصویر به اندازهِ میزان چگالیِ یک گوشی پرچمدار نیست ولی در حدی که بتوان روزانه از راه دورتری ساعت را از روی مچ دست نظاره کرد، کافی است. این صفحه نمایش کاملا شبیه به LG G Watch R ساخته شده است. ابعاد صفحه نمایش بزرگتر نشده است ولی در عوض برجستگی‎های قاب دور صفحه نمایش نسبت به  G Watch R کاهش یافته و استفاده از آن راحت شده است.

2 (1)

2 (2)

2 (3)

2 (4)

 

نسخه LTE این ساعت دارای 3 کلید سخت افزاری در حاشیه دستگاه می‎باشد. کلید وسط وظیفه تعویض انتخاب بین لیست تصاویر زمینه‌ای ساعت و لیست برنامه‎های نصب شده را خواهد داشت. کلید پایین نیز بعنوان عملگر برگشت به عقب است اما توانایی برقراری تماس با مخاطبی خاص در حالت اورژانسی را با نگه داشتن طولانی این دکمه نیز فراهم می‎کند. و در پایان دکمه بالایی وظیفه نشان دادن لیست تنظیمات و اعلانات را بر عهده دارد.

0 (1)

0 (2)

0 (3)

 

نسخه بدون LTE این ساعت همانند دیگر ساعت‌های هوشمندِ مجهز به اندروید ور فقط دارای یک دکمه می‌باشد.

0 (1)

0 (2)

 

زمانی که افراد می‌دوند، تمایل به کنار گذاشتن گوشی هوشمند خود دارند. LG Watch Urbane دارای مربی مجازی بدنسازی می‌باشد و توسط تراشه GPS داخلی خود، میزان پیاده روی یا دویدن ویا دوچرخه سواری شما را اندازه گیری و ثبت خواهد کرد. این ساعت همچنین به سنسور اندازه گیری ضربان قلب مجهز بوده و تمرینات شما را دنبال خواهد کرد همچنین بوسیله سنسور فشار سنج خود قابلیت پیگیری پیاده روی‌های شما را خواهد داشت.

1 (2)

سنسور اندازه گیری ضربان قلب در نسخه LTE

 

1 (1)

سنسور اندازه گیری ضربان قلب در نسخه بدون LTE

 

1 (3)

سنسور اندازه گیری ضربان قلب در نسخه بدون LTE

 

 

الجی ویژگی‌های دیگری نیز برای ورزشکاران و خصوصا گلف بازان طراحی کرده است. سنسورهای حرکتی مثل شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما (Compass) از آن جمله‌اند.

مشخصات فنی این ساعت شامل تراشه اسنپدراگون 400 کوآلکام با فرکانس 1.2 گیگاهرتز، حافظه رم یک گیگابایت (بیشترین در بین ساعت‎های هوشمند تا به امروز) و حافظه داخلی 4 گیگابایت می‌باشد. همچنین در نسخه LTE این ساعت، بلوتوث نسخه 4.0، تراشه NFC و Wi-Fi با استاندارد b/g/n موجود می‎باشد.

متاسفانه نسخه LTE این ساعت تنها در کره جنوبی عرضه خواهد شد و احتمال کمی برای عرضه جهانی این گجت موفق قائل هستیم.

با تمام این تفاسیر، الجی با معرفی محصولات حدید خود در MWC، در مقایسه با رقبای جدی و سرسختی مثل سامسونگ، خطر نکرد و به معرفی چند گوشی و گجت بسنده کرد. بنظر شما آیا این سیاست الجی باعث انزوا و کاهش فروش این کمپانی خواهد شد یا اینکه الجی، منتظر زمانی مناسب است تا پرچمدار جدید خود را در فضایی آرام معرفی نماید؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال