ساخت حسگر جدیدی که تمام توانایی‌های پوست انسان را در خود دارد

محققان دانشگاه پلی تکنیک لوزان موفق شدند حسگر جدیدی را ابداع کنند که در آن همه توانایی‌های پوست انسان از قبیل کشش، خمش، تغییرات دمایی و فشرده سازی به کار گرفته شده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران حوزه رباتیک موفق شدند با ابداع این حسگر جدید گام بزرگی را در […]

محققان دانشگاه پلی تکنیک لوزان موفق شدند حسگر جدیدی را ابداع کنند که در آن همه توانایی‌های پوست انسان از قبیل کشش، خمش، تغییرات دمایی و فشرده سازی به کار گرفته شده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران حوزه رباتیک موفق شدند با ابداع این حسگر جدید گام بزرگی را در زمینه توسعه حسگرها بردارند. توسعه این حوزه می‌تواند در پیشرفت دستگاه‌های پوشیدنی و رابط‌های بین انسان و ربات موثر باشد. ویژگی‌های مهم ادراک در انسان حس چندین محرک در یک زمان است. در حال حاضر نیز علم رباتیک برای رسیدن به این مقصد تلاش می کند.

جیمی پیک از آزمایشگاه رباتیک پیکربندی دوباره به همراه همکارانش از دانشگاه لوزان حسگر جدیدی را توسعه دادند که تمامی قابلیت های موجود در پوست انسان نیز در آن وجود دارد. همه این حسگرها با کمک سیستم رنگ درون این حسگر قرار گرفته اند.

حسگر مورد نظر با نام کروموسنس درون یک استوانه لاستیک شفاف قرار گرفته و سه بخش به رنگ های قرمز، آبی و سبز دارد. یک لامپ ال ای دی در بالا نور را از میانه آن ارسال می کند. در اثر خمش یا کشیده شدن دستگاه تغییر در مسیر نور رنگ ها توسط یک طیف سنج در انتهای آن، انجام خواهد شد.

بخش حساس به تغییرات دمایی در این دستگاه به گونه ای است که در اثر حرارت دادن رنگ آن از بین می رود. نمونه آن در برخی تیشرت ها با رنگ مخصوص دیده شده بود. این فناوری از این جهت اهمیت دارد که پیش از این کلیه دستگاه های توسعه یافته به دلیل وجود حسگرها و دوربین های متعدد بسیار سنگین و دست و پاگیر بوده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال