ساخت نوعی ایمپلنت پوستی که می‌تواند دیابت را در موش ها معکوس کند

اولین ایمپلنت پوستی با قابلیت ترشح انسولین توانست دیابت را در موش ها معکوس کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه ماساچوست نوعی ابزار کاشتی جدید با نام SHEATH توسعه دادند که می تواند در بیماران دیابتی نوع ۱ بدون نیاز به تزریق منظم انسولین، سطح قند خون را حفظ کند. […]

اولین ایمپلنت پوستی با قابلیت ترشح انسولین توانست دیابت را در موش ها معکوس کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه ماساچوست نوعی ابزار کاشتی جدید با نام SHEATH توسعه دادند که می تواند در بیماران دیابتی نوع ۱ بدون نیاز به تزریق منظم انسولین، سطح قند خون را حفظ کند. این نوآوری به دلیل در دسترس تر قرار دادن درمان دیابت مورد توجه و ستایش قرار گرفت.

پژوهشگران دانشگاه آلبرتا و کرنل در مراحل بعدی این پژوهش نوعی ایمپلنت پوستی ترشح کننده انسولین ساخته اند که می تواند دیابت را معکوس کند. این دستگاه در آزمایش های انجام شده روی موش ها موفق عمل کرد و نشان داد در حین استفاده به داروهای ضد رد نیز نیاز نخواهد بود.

در این روش از یک نخ پلیمری جداشدنی استفاده شد که حاوی سلول های جزیره لانگر هانس بوده و یک پوشش بسیار نازک هیدروژل نیز آن را پوشانده است. این نخ می تواند بدون ایجاد هیچ گونه واکنشی در شکم بیمار قرار بگیرد.

طبق آزمایش های انجام گرفته موش های تحت این عمل پیوند بدون نیاز به داروهای ضد رد توانستند به بقای سلولی و عدم برگشت دیابت برسند. داروهای ضد رد معمولا برای سرکوب سیستم ایمنی استفاده میشوند. استفاده از آنها نیز با هدف رد نشدن پیوند ایمپلنت پوستی ترشح کننده انسولین انجام میشد.‌ البته در رویکرد جدید دیگر به این داروها نیتز نخواهد بود. سیستم جدید پیوند قادر است در آینده در پیوندهایی که سلول های تولید کننده هورمون در آن نقش دارند، از قبیل کم خونی و بیماری های کلیوی مزمن به کار گرفته شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال